bolununsesi
Çekin, gönderin, yayınlayalım

Olsun be aldırma Yaradan yardır... Sanma ki zalimin ettiği kârdır... Mazlumun ahı indirir şâhı... ELBETTE HERŞEYİN BİR VAKTİ VARDIR... (Yunus Emre)

Ne varsa eski hocalarda var

  • Ne varsa eski hocalarda var

       Ne varsa eski hocalarda var
       Bugün 57 yıllık aile dostumuz olan Rahmetli Tenekeci Mehmet Akdağ Amcamızın Değerli eşi 92 yaşındaki Behice Hanım Teyze’yi Şehitler Mezarlığı’nda ebedi istirahatgahına uğurladık.
       Mezarlıkta dua okuyan hocaların yanlarında oturan 87 yaşındaki Babam Mehmet Alagözoğlu, eski hocalardandır. Rahmetli Amcalarım Hafız Ahmet Alagözoğlu TRT’den naklen verilen mevlit yayınlarının değişmez hocasıydı. Rafet Alagözoğlu Amcam da Karacasu Camii’nde yıllarca hocalık yaptı. Rahmetli Halam Muhsine Epcim Yozgat Köyü’nde ermiş olarak bilinir ve mevlit okurken gür sesiyle dağı taşı inleten bir kadındı. 
       Bugün Siteler Camii'nde cenaze namazı kılınırken Camii Hocasının cenazelerde alışık olmadığımız şekilde, “Merhume’nin ömrü boyunca Müslüman olarak yaşadığına şahitlik eder misiniz?” şeklindeki saçma sapan soruyu neden sorduklarını merak ediyorum. Ve bende buradan günümüz hocalarına sesleniyorum; “Din Allah ile kul arasındadır. Bu yüzden dinle imanın kimde olduğu belli olmaz" demişler. Son zamanlarda bazı hocaların bu soruyu cemaate sormaktaki maksatlarını anlayabilmiş değilim. Cenaze İster Hristiyan, ister putperest, ister ateist olarak yaşamış olabilir. Senin camiinde musalla taşına konmuşsa, senin görevin bu cenazeyi kaldırmaktır. Hem sonra ne bilsin cemaat kimin dinini nasıl yaşadığını, “Müslüman gibi yaşamadı” derlerse, kıldırmayacak mısın cenaze namazını? Nerden çıkarıyorsunuz bu saçma sapan soruları. Senin burada asli görevin; “Hakkınızı helal ediyor musunuz” diye cemaatten helallik almaktır.  
       Unutmayın ki camiler Allah’ın evidir. Adam ömür boyu Hristiyan olarak yaşamış olabilir. Cenazesinin camiden kalkmasını ve Müslüman mezarlığına gömülmesini vasiyet etmişse, senin de hoca olarak görevin gelmişini geçmişini sorgulamadan bu cenazeyi kaldırmaktır. Gidin bakın Avrupa’da mezarlıklarda Hristiyan Müslüman bir aradadır. Çanakkale’de şehit düşen çeşitli dinlerden binlerce kişi yan yana yatmaktadır. Yeter artık ! Bu topluma ayrımcılık aşılaya aşılaya ne hale geldik. 
       Tek bir vatanımız var. O da; Mustafa Kemal Atatürk’ün kurduğu Çağdaş, Laik ve Demokratik Türkiye Cumhuriyeti’dir.

                                                Kamuran Alagözoğlu 

                                    
 

YORUMLAR Toplam yorum: 42
  • emar(15.9.2017 09:16:54)

    İlim ve bilim Allah'ın insanlara bahşettiği lütuftur. İnsan beyninin çok az bir kısmı kullanabiliyor. İlim ev bilim PUT YAPIP ona tapmak modern dönemin cahilliğidir. Nasıl bu kadar saf olabiliyorsunuz anlamıyorum. Allah'ın yarattığı beyne tapmak da nedir. Allah ıslah etsin sizi..

  • Akıl üstü akıl(14.9.2017 22:32:48)

    İngiltere müzesinde bulunan Dinler tarihi ile ilgili dökümanları inceleyin.Bütün Dinler dogmatizm,mitoloji ve mistik olaylardan meydana getirilmiştir.Bunlarda da İngilizlerin büyük payı vardır.Bunu hala anlamayacak zekada insanlar var.Bilim aslında tüm Dinlerin pabucunu dama attı.Son padişahlar,son diktatörler ve son peygamberler sizlere bir şeylerin son bulduğu çağrışımını uyandırmıyor mu?Hala bir kurtarıcı bekliyorsanız o sadece Bilim olabilir.Bilim sayesinde insanlar Evrende var olan Dünya gibi gezegenlerde yaşamaya başlayınca Dinler kendiliğinden bir balon gibi sönecekler.Hele hele birde ölümsüzlük bulunursa Tüm Dinler tadından yenmez.Bilime ve Bilim insanlarına hem inanın hem de güvenin.Sizi ancak onlar kurtarabilir.

  • Zekeriyya (13.9.2017 09:09:53)

    Ön yargılı olmak, güzel sözü hücum vesilesi yapmak,karşıda ki insanın öyle olmadığını ima etmek ve söylenen sözlere karşı kalkan olarak kullanmak ve cevap vermeme bahanesi yapmak hoş değil vaybe rumuzlu beyefendi.
    İnanmasanda seninde, benimde ve kainatında yaratıcısı Rabbim verdiği aklı önyargısız kullanmayı, verdiği gönlü gerçek güzelliklere açık tutmayı ve verdiği iradeyi,hürriyeti doğruya yönelmede kullanmayı nasip etsin.Syglr

  • Vay bee...(12.9.2017 21:25:33)

    Mürşidi Bilim olmayan insan,insanlıktan çıkmış demektir.

  • Zekeriyya (12.9.2017 15:17:24)

    Benim yazdıklarıma cevap yazmamışsın.Bende size alıntıyla çarşılık vereyim. Evet, her hakiki hasenat(iyilik) gibi cesaretin dahi menbaı,(kaynağı) imandır, ubudiyettir(kulluktur). Her seyyiat(günah) gibi cebanetin(korkaklığın) dahi menbaı(kaynağı), dalalettir. Evet, tam münevverü'l-kalp bir âbidi, küre-i arz bomba olup patlasa ihtimaldir ki onu korkutmaz. Belki hârika bir kudret-i Samedaniyeyi, lezzetli bir hayret ile seyredecek. Fakat meşhur bir münevverü'l-akıl denilen kalpsiz bir fâsık feylesof ise gökte bir kuyruklu yıldızı görse yerde titrer. "Acaba bu serseri yıldız arzımıza çarpmasın mı?" der, evhama düşer. (Bir vakit böyle bir yıldızdan Amerika titredi. Çokları gece vakti hanelerini terk ettiler.) HRisale-i Nur - Sözler(22)

  • Vay be...(12.9.2017 12:21:29)

      Kuranı kerimin yüklenmiş anlamını değil de bire bir kelime anlamını bilen kaç hoca vardır dersiniz? Yani kuranı kerim kelime anlamı olarak ne demektir?Türkçe meallerde,yorumlarda ve tefsirlerde aramayın bulamazsınız.Türkçe yazılmış hiç bir kitap da bulamazsınız. Yabancı dil (Bilhassa İngilizce)biliyorsanız yabancı kaynaklardan öğrenebilirsiniz.

  • Vay be...(11.9.2017 23:16:14)

    Bak ne diyorlar zekeriyya;Korku beyni felce uğratır. İlerleme cesaretten doğar. Korku inanır, cesaret şüphe eder. Korku yere düşer ve dua eder. Cesaret ayakta durur ve düşünür. Korku kaçar, cesaret ilerler. Korku barbarlıktır, cesaret uygarlık. Korku tanrılara, şeytanlara, ruhlara inanır. Korku dindir. Cesaret bilim. – Robert Ingersoll

  • Zekeriyya (11.9.2017 22:16:47)

    Vay rumuzlu beyefendi sizin vücudunuzun her bir hücresi sonsuz bir gücü, sonsuz bir ilmi,  sonsuz bir göreni gösteriyor.Bunlara neden göz yumuyorsunuz.İlmin gereği diyemezsin.
    Siz yaptığınız güzel bir işe dönüp dönüp bakacaksınız yetinmeyeceksin, başkalarının da bakmasını tebrik ve takdir etmeseni isteyeceksin, ama size emanet verilen ve ilmin daha çözemediği bir çok noktası olan vücudunu icad eden mucit bu konuşan düşünen, bakan ve daha duygularla süslediği akıllara durgunluk veren sanat eserine dönüp bakmayacak, konuşmayacak,ilişkiye geçmeyecek.senin konuşan bir eserin olsa konuşmazmısın. Konuşmayaksan niye konuşma özelliği verdin."insan başı boş bırakılaverileceğini mi zannediyor" diyor yaratan.

  • Vay be...(11.9.2017 20:25:18)

    Zekeriyya ve Elhac Bedri Bolevi kardeşler siz öncelikle Dinlerin insanlar tarafından nasıl meydana getirildiğini anlatan Dinler Tarihini okuyun.İnaklarla ve mitolojilerle insan beynini etkileme sanatları Bilim sayesinde son buldu.Din çok gerilerde kaldı.İnsanlar artık Bilim ile yoluna devam ediyor.Bilimin ispatlayamadığı hiç bir şeye insanlar artık inanmıyor.İnanıyor gibi görünmeleri sizi aldatmasın.

  • Zekeriyya (11.9.2017 16:44:11)

    Boşluğa düşen insan ve bak hele rumuzlu kişiler dinsizliğin özgürlük olduğunu söylüyorlar. Stadda maç oynanıyor bu kişiler bunun bir organizasyonla oynandığını kabul etmemeyi veya meslekleri greği yaptıkları işleri kendilerinin yaptığına inanmamayı veya bir resmin ressamını inkar etmeyi özgürlük diye ifade ediyorlar.Söylemekte özgürsünüz ama bunun adı özgür değildir. Buraya yorum yazmak için kullandığınız parmaklarınız, gözünüz ve beyniniz sonsuz gücü haykırıyorlar.Siz aklınıza engel oluyorsunuz.Aklınız size isyan ediyor ben akılsız olamam diye. Not:Daha önce 3 yorum gönderdim. Birinin yayınlanmamasına üzüldüm

  • Elhac Bedri Bolevi(11.9.2017 11:59:29)

    Ver Allahım Ver rumuzlu beyefendi ismimi zikrederek soruyor beyninin ne tarafına itibar edeceği hususunda. ALLAH C.C. insanı bütün Nefsi ve Ruhu ile kendisine iman ve itaat edilmesine müsait ve mücehhez olarak yaratmıştır. Lakin insanların kimisi ŞEYTAN'a uyarak CEHENNEM'i kimisi de ALLAH C.C. ve PEYGAMBER'lerine uyarak ebedi saadeti yani CENNET'i tercih etmiş ve edeceklerdir. İnsan olarak ister beyin deyin ister bilinç deyin ALLAH C.C. sizi inanıp inanmamakta muhayyer bırakmıştır tercih sizindir ister CENNET'i, İster CEHENNEM'i tercih edersiniz size kalmış ben ne diyeyim. Sadece ALLAH C.C. Size hidayet versin derim.
      

  • Ver Allahım ver.(11.9.2017 09:43:26)

    Elhac Bedri Bolevi kardeş Bilim derki;İnsan beyninin küreleri birbirinden ayrıldığı zaman yani sol beyin ve sağ beyin olarak ele alındığında sağ beyin Dine inanırken sol beyin Dine inanmıyor.Bu deneyle ispatlanmış olgu karşısında bir insanda hem inanan hem de inanmayan bir bilinç ortaya çıkıyor.Bu durumda iki bilinçten hangisi dikkate alınacak?

  • emekli(9.9.2017 16:55:06)

    öküz kafasını sallayıncada deprem (allahemri) oluyor derlerdi eski insanlar

  • ilhami Candemir(9.9.2017 15:15:40)

    Kamuran bey sen bilirsin"doğru söyleyeni dokuz kapıdan kovarlar".Aldırma gönül,onlar hala "dünya tepsi gibi öküzün başında biliyorlar".

  • İlhami Candemir(9.9.2017 14:47:54)

    Kamuran bey yeri geldiği için yazıyorum,beni bağışla,"bir taş attın kuyuya,kırk akıllı çıkaramadı derler ya"bu konu onun gibi bir hal aldı.Her kafadan bir yorum geliyor.Kervana ben de katılayım dedim,benim yaşım seksen,son 10-15 yıl öncesine kadar cenazelerde imam efendiler,mevtayı hal-i hayatında "nasıl bilirsiniz "diye sorarlardı,cemaat de doğal olarak"iyi biliriz derdi,sonra imam efendi,dünya hayatına ait haklarınızı helal ettiniz mi?diye sorardı,cemaat de doğal olarak "helal olsun diye cevap verirdi.Peki 10-15 yıldan önceleri "mümin ve muvahhit olduğuna-bazı imamların yaptığı ilave kelimeler de var-şahitlik eder misiniz diye sorulmazdı.Hatta şimdi dahi bazı imamlar böyle sormuyor.din Allameleri! buna nasıl cevap verirler acaba.

  • Baak heelee!(9.9.2017 13:42:16)

    Dinsiz Yaşam

    Dinsiz yaşam aklen özgür yaşamdır. Dinler insanların kalplerini gözlerini, beyin loplarını körelten, iyi bir insan olsan bile sana öğretileriyle kötülük yaptırabilen ilkel bir sistemidir. Dinsizlik zihnin özgürlüğüdür, aklın topluma egemen olmasıdır, çağdaşlıktır, aydınlık bir gelecektir. Dinsizlik din denen kötülükler yumağından; insanlığın geleceğini kurtarmak demektir. İnsanların iyi, dürüst, yardımsever, barışcı, ahlaklı ve hertürlü erdeme sahip olması için dine gerek yoktur aksine bunları gerçek anlamda yaşamak isteyen kimse aklını din hapsanesinden kurtarması gerekir.

  • Boşluğa düşen boş insanla(9.9.2017 13:25:45)

    Din faşizmine son vermediğimiz sürece bu boş lakırdılar devam eder gider.Sorgulanamayacak kitap henüz yazılmamıştır,yazılmayacaktır da.Kitapların amacı dünü,bugünü ve yarını sorgulamak için yazılmalarıdır.Bu Dünya için şayet var olduğu iddia edilen öbür Dünya için bizi kurtaracak tek şey Bilimdir.Diğer öğretilerin hepsi safsatadan ibarettir.Dogmatizm insan beyninin korteksinin zehirlenmesine sebebiyet verdiğinden dolayı artık yok edilme zamanı gelmiştir.Yolunuz açık olsun.Amon.Dinler boş insanları boşu boşuna oyalar durur.Bu oyalanma boş insanlarda hayali bir mutluluk yaşatır.Ölüm öncesi ve ölüm sonrası hayali mutluluk.Gelin gerçek mutluluğu bu Dünyada yaşamasını öğrenelim ve öğretelim.Şeytanı ben mi yarattım?Senmi yarattın?Kim yarattı?yoo

  • Elhac Bedri Bolevi(9.9.2017 12:09:08)

    ZEKERİYA Bey kardeşim, İLMİ boyutuyla vermiş olduğunuz bilgi ve cevaplar için size hassaten teşekkür ediyorum. ALLAH C.C. Yar ve Yardımcınız olsun.

  • Elhac Bedri Bolevi(9.9.2017 12:04:31)

    Sn. Mühürcüoğlu beni çok merak etmiş. Saklı gizli adam değilim isterlerse yüz yüze de görüşebiliriz benim için hiç mahzuru yok. Şahsıma 30 yıla yakındır Hacı bey olarak hitab edildiği için ismimin başında Elhac ünvanını kullanmam kimsenin hacılığına noksanlık getirmez. İnşaallah sizde hacca gidersiniz sizede Hacı bey diye hitab
    ederler umarım rahatsız olmazsınız. SOKMA AKILLI tabirini kamuran beye cevaben yazdım, bu kelam bana ait değildir.Şahsım için 'kendisi gibi düşünmeyenleri...' diye bir ifade beyan ediyorsunuz, yazımı iyi okursanız ben şahsi fikirlerimi değil KURAN'ın hükümlerine inanan yada inanmayanların durumunu beyan ettim. Şahsımı tanımadan musalla'da fikir beyan etmeniz beni hiç müteessir etmez, kıymetide yoktur zahmet etmeyin.

  • Karacasulu(8.9.2017 23:09:24)

    Bedri Bol evi Bey. Sizi açıklamalarından dolayı tebrik ediyorum. Bu soru neden rahatsız eder ki insanları? Ne yani orada toplanan insanlar o kişiye şehadet etse çok mu kötü. Önemli olan ordaki cemaatin yarısından bir fazlasına "iyi insandı, müslüman gibi yaşadı müslüman gibi öldü", dedirtebilmek değil mi?

  • Zekeriyya (8.9.2017 18:16:07)

    Diğer mesele, Müslüman olmayanİn cenaze namazı kılınmaz.zaten herkes neye inanıyorsa, onaa göre cenaze merasimi yapılıyor.  Bir hiristiyan neden camiyi istesin. Camiyi istemişse müslüman olmuş düşünürüz. Bir Ermeni komşum vefat ettiğinde hanımı evinde Yasin istedi.Biz ermeni biliyoruz,  müslüman olmuşmudur. Yasin müslüman için okunur. Son zamanlarında oldu dedi. Bizde komşu olarak okuduk, dua ettik.

  • Zekeriyya (8.9.2017 18:08:40)

    Allah Rasulü (asm); "Vacib oldu, vacib oldu, vacib oldu." buyurur. Sonra arkadan bir cenaze daha geçer; onu da kötü sözlerle yad ederler. Efendimiz (asm) yine aynı ifadeleri kullanır. Hz. Ömer (ra);

    "Ey Allah'ın Rasulü! Vacib olan nedir?" diye sorar. Allah Rasulü de (asm);
    "Öncekini hayırla yad ettiniz, ona cennet vacip oldu. İkincisini kötülükle yadettiniz, ona da cehennem vacib oldu. Sizler Allah'ın yeryüzündeki şahitlerisiniz."cevabını verir. Görüldüğü gibi hüsnüşehadet, müminler için adeta duadır.Bu günkü gbg bütün cenaze lerde sorulmamıştır.Bize düşen duadır. Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:

    "Ölü üzerine namaz kıldınız mı ona ihlasla dua edin." [Ebû Dâvud, Cenâiz 60, (3199); İbnu Mâce, Cenâiz 23, (1497)]

  • Erdoğan Mühürcüoğlu(8.9.2017 17:59:20)

    Kamuran bey yazınız için kutlarım.. Ama Bedri beyi çok merak ettim doğrusu..Adam kendisi gibi düşünmeyenlerin ne şeytanlığını bıraktı,ne de  Şeytanın avanesi olduğunu..Laf arasında ''sokma akıllılar'', ''Şeytan tarafından esir alınmışlar'' bile dedi.. İnşaallah bize bu arkadaşı ''Nasıl bilirdiniz? diye sormazlar''hayatı boyunca Müslüman olarak yaşadımı? diye sormazlar..Rumuzuna da bayıldım doğrusu.. Hacılık bile sıkıştırılmış araya..

  • Kamuran Alagözoğlu (8.9.2017 15:19:39)

    Bedri Bolevi'ye; Bedri bey kardeşim ya yazıyı doğru okuyun, ya da bilerek saptırmaya çalışmayın. Ben Kamuran bey kardeşim; "Nasıl bilirdiniz" sorusuna değil, "Müslümanca yaşayıp yaşamadığına şahitlik eder misiniz?" sorusunu çok anlamsız ve saçma bulduğumu söylüyorum ve sözümün de arkasındayım. Bunun doğru olduğunu söyleyen en kral din adamı ile bu konuyu tartışırım. Hiç kimse; ki, bu peygamber dahi olsa, hiçbir kimsenin dini inanışı hakkında hüküm veremez. Bu Allah ile kul arasındadır. "Din-İman-Para-yardım" zaten bunların da gizli olanı makbuldür.  

  • Elhac Bedri Bolevi(8.9.2017 15:14:56)

    KURAN' sorgulanacak bir kitap değildir ki mantığınızla sorgulayabilesiniz. Onunla indirilen hükümlere ya tabi olursunuz yada tabi olmazsınız. Kalkıp ALLAH C.C.ın hükümlerini sorgulamak kimsenin haddine değildir. AKIL ve MANTIK sadece hayat içerisinde yaşamla alakalı meseleleri mantık çerçevesinde değerlendirip yolunuzu çizersiniz. KURAN ise sorgulansın diye indirilmemiş, ancak Kendisi ile AMEL edilsin diye indirilmiştir. Onunla amel edenler müminlerdir, onu
    sorgulamaya kalkanlar ise ancak ŞEYTAN ve onun avanesidirler. SOKMA AKILLI olanlar ise sadece ŞEYTAN tarafından esir alınmış VAHY'İ AKL'ın sorgulamasına tabi tutanlardır. Ali Yılmaz bey kardeşim, insanlar merhumun hali için iyi bilirdik demeleri aynı zamanda şehadettir böyle bilesin.

  • Elhac Bedri Bolevi(8.9.2017 14:59:48)

    Kamuran bey kardeşim; Cenazede Nasıl bilirdiniz sorusunun yöneltilmesinden maksat, tanıyan eş dost ve akrabalarının merhum hakkındaki iyi kanaatlerinin teyit ve şehadeti noktasında çok mükemmel bir sorudur. İster kabul edin ister etmeyin yüzyıllardır sorula gelen bir sorudur ve sünnettir. TEKRAR EDİYORUM HAKKINIZDA OLUMSUZ BİR CEVAP ÇIKACAK KORKUSUNDA İSENİZ VASİYET EDİN SORMASINLAR. Ayrıca bu konuyu tartışırken işi siyasete ve bağlantılı olarak Fetö'ye taşımanız da garip doğrusu. Bir diğer saplantınızın da 'Kuran islamı' kavramı olduğunu görüyorum. İslam Kuran ve Sünnet ile kaim dir, Kuran ayrı sünnet ayrı değildir, anladığım kadarıyla kastınız sünnetsiz bir kuran'dır. Peygamber'in sünnetleri olmadan ne islamı ne de Kuran'ı anlayamazsınız.

  • İsmail YILDIRIM(8.9.2017 14:37:12)

    “Merhume’nin ömrü boyunca Müslüman olarak yaşadığına şahitlik eder misiniz?” sorun bu. Bir insanın vefat edince sorulan soru, hakkınızı helal edermisiniz? cenaze namazına gidenler genelde helal eder, helal etmeyecek olan da gitmez bu müteveffa ile hakkı olduğunu iddia eden kişi arasındadır, diğer soru nasıl bilirsiniz, yine aynı şekilde namaza gelenler zaten kişiyi iyi bildikleri ve sevdikleri için gelmişlerdir ve iyi biliriz derler. Şimdi asıl konuya gelelim, bir insan nasıl müslüman olarak yaşar, bu kişi haram yememiş, kul hakkına girmemiş, günah işlememiş olması gerekiyor ki bu soru soruluyor. Peki kim kimin ne kadar müslüman olduğunu veya gerçekten müslüman olduğunu bilebiliyor, unutmayın faizde en çok parası olan illerin başındayız.

  • LİYAKAT(8.9.2017 14:15:14)

    Paşa gönlün bilir.

  • Koylu (8.9.2017 14:11:34)

    Kamuran bey:Yaziniz cesurca degil, bilgisizlik sergilemis.(cahilun,cesurun) El hac Bedri Bolevi rumuzlu yazida kisaca aciklanmis.Rahmetli amcalarindan ibret,bilgi Almak nasip olmamis.Boyle temelsiz dusunceler havuc gibi dikine gomulmeliki yeryuzunde az yer kaplasin vesselam.

  • Mantık(8.9.2017 12:16:11)

    Atmış olduğunuz başlıkta "Ne varsa eski hocalarda var" diyerek eski hocaların sanki "Merhume’nin ömrü boyunca Müslüman olarak yaşadığına şahitlik eder misiniz?" sorusunu sormadığını ima ediliyor. Bence başlıkla içerik alakasız olmuş.

  • Yorum Farkı(8.9.2017 12:04:07)

    Soy sop önemli değil önemli olan insanın kendi ameli. Nice peygamber evladı/amcası iman etmemiş, helak olanlar içerisinde yer almıştır. Müslüman olmayan birinin (hristiyan - musevi - ateist - budist v.s.) cenaze namazı zaten kılınmaz.

    Herkes uzmanı olduğu konularda açıklamada bulunması gerekir diye düşünüyorum, bırakın işin ehli uzmanı bu konularda fikir beyan etsin.

  • ali yılmaz(8.9.2017 11:44:40)

    AKİL ve BEDRİ BOLEVİ  rumuzlu kardeşlerim.,hakkınızı helal edermisiniz..? yada nesıl bilirsiniz.? demek ayrı şey,şahitlik etmek ayrı şey..ben 60 yaşındayım. şahitlik sorgusunu 1,2 senedir bazı hocalar sormaya başladı.ancak iyi biliriz temennisinde olabiliriz.soru vede cevap gerçekten sakıncalı...saygılar

  • SAİP CANEL(8.9.2017 11:40:59)

    YAZINI KINAYANLAR KINASIN BEN TEBRİK EDİYORUM ÇOK GÜZEL YAZMIŞSIN.

  • Kamuran Alagözoğlu (8.9.2017 11:24:33)

    Bedri Bolevi'y; Kur’an, Bütün insanlığı kucaklar, insanlar arasında ayırımcılık yapmaz. Evrendeki bütün insanları mutlu kılmak için indirilmiş bir kitaptır. prensipleri evrenseldir. Hiç kimsenin dini yaşantısı hiç kimseyi ilgilendirmez. Bu Allah ile kul arasındadır. Hocanın bu çok saçma sorusuna cevap vermek için ölen kişiyle beyninizin bir olması ve ömür boyu ona yapışık olarak yaşamak gerekir ki böyle bir şey mümkün değildir. İşte 15 Temmuz'da yaşananlara düne kadar herkes Müslüman zannedip inanıyordu. Ne oldu sonra "kandırıldık" Ama beni kandıramadılar. Demek ki alnı secdeden kalkmıyor görüntüsü ile bile insanlar çok rahat kandırılabiliyor ama bunlar Allah'ı kandıramazlar. Tüm dünyada ajanlığın genel düsturu şudur; "Netice alıncaya kadar sessiz ve derinden gideceksiniz. Kendinizi belli etmeyeceksiniz. Hedefe ulaşmak için her kılığa gireceksiniz." Eeeee bunların böyle olduğunu siz yeni anladınız. Ama ben bundan 12-13 yıl önce "Bunlarla benim dinim aynı olamaz!" diye haykırırken, buna birçok AKP'li dostumuz da şahittir. Ki bunların yine birçoğu 17-25 Aralık'tan sonra beni arayarak da o tarihte söylediklerimde ne kadar haklı olduğumu yüzüme karşı söylemişlerdir. Ben Kuran İslamı'na göre yaşayan Kuran da yazanları mantığımla sorgulayarak hareket eden bir adamım. Çünkü Kuran'da yazan her şeyin mantıklı bir açıklaması vardır. Öğretilerle hareket eden sokma akıllı biri değilim ben. Cenazelerde sorulan bu saçma soruyu hocaların sorması ne kadar abesse, cemaatin de bu soruyu cevaplaması abesle iştigaldir. Ki zaten bu soruya çoğu kişinin cevaplamadığı cemaatten yükselen sese göre değerlendirildiğinde, bu soru karşısında cemaatten cılız bir ses yükselirken, "Hakkınızı helal ediyor musunuz" sorusuna, "Helal olsun" cevabının volümü bunun en az 10 katı olmaktadır. Saygılar.

  • Akil(8.9.2017 11:20:07)

    Olmadı Kamuran Bey olmadı, bu yazı sana hiç olmadı !

  • Elhac Bedri Bolevi(8.9.2017 11:05:55)

    Kamuran efendi, birincisi musalla'ya sadece müslüman müminler getirilir ve cenaze namazı kılınır. Müslüman olmayanın nereye getirildiği önemli değildir fakat cenaze namazı kılınmaz. İkincisi, Cenaze de şehadet çok önemlidir. Hadisi şerifte Rasulullah efendimiz buyuruyor, bir mümin için kırk kişi müslüman, muvahhit diye şehadet etse, merhum yahut merhumeye cennet vacib olur diye müjde etmiştir. Bu müjdeye müstehak olabilmek kime zarar verir anlamadım bu soru neden sorulmasın sizi neden rahatsız ediyor anlayabilmiş değilim. İnsanların yahut komşularınızın sizin hakkınızdaki bu tür bir soruya verecekleri cevaptan rahatsız iseniz vasiyet edin sizin için sormasınlar. 1400 yıldır uygulanagelen bu sünneti hatırınız için terk mi edelim yani ??.

  • Vay be...(8.9.2017 10:17:34)

    Hangimiz Müslümanlığın ne olduğunu ya da olmadığını biliyoruz.Tutturmuşlar bir Arapça teranesi yıllardır hiç kimse dinini anlayarak yaşayamıyor.Yapılanların doğrumu yanlış mı olduğunu anlayabilmemiz için okunan her şeyi anlamamız gerekir.Arapça bilmeyen bir kişinin dini ritüellerini Arapça ezberleyip anlamadan tekrar etmesinin ne mantığı olabilir.Her şeyden önce şunu bilmemiz gerekir.Hiç bir Dil kutsal değildir.Kuranı kerim anlayabildiğiniz Dilde ibadet yapınız der.Allah ile kul arasına peygamberlerin bile girmesine izin verilmemiştir.

  • jale soner canbolat(8.9.2017 10:06:07)

    Kamuran bey yazdığınız çok doğru ben de katılıyorum size.

  • ali yılmaz(8.9.2017 08:58:02)

    kamuran bey,çok önemli bir konuya değindiğiniz için teşekkür ederim.!.şahitlik edermisiniz sorusu çok gereksiz ve saçma..mevta,nın amelini ve iman'ını bizden daha iyi ALLAH (c.c) biliyor.

  • ziyaretçi(8.9.2017 08:34:56)

    kamuran bey çok haklısın seni tebrik ediyorum kutluyorum seni böyle doğru yazılarından cesur yazılarından dolayı...

  • İlhami (8.9.2017 05:59:16)

    Kamuran bey,hem geçmiş büyükleriniz için ve hem de görüşleriniz için seni tebrik ederim. Tabii ki onlarla gurur duyuyorsunuzdur.İşte insanın en büyük serveti budur.

  • Hakan(8.9.2017 04:41:45)

    Tebrik ediyorum çok güzel bir yazı.

YORUM YAZ (Maksimum 750 karakter uzunlukta olabilir)

Diğer haberler

| Aktaş Mh. Taşhancılar Cad. No: 10 - BoluTel: 0374 212 88 66Faks: kamuran@bolununsesi.comEmail: kamuran@bolununsesi.com |
Sağlık İlaç Gıda Takviyesi Siyah Sarımsak
20 Şubat 2011 tarihinde sınava girecek olan
Temel Eğitim kursiyerlerimizin son kayıt tarihi
4 Ocak 2011 günüdür.

20 Şubat 2011 tarihinde Yenileme Eğitimi sınavına
girecek kursiyerlerimizin son kayıt tarihi
11 Ocak 2011 günüdür.