bolununsesi
Çekin, gönderin, yayınlayalım

Olsun be aldırma Yaradan yardır... Sanma ki zalimin ettiği kârdır... Mazlumun ahı indirir şâhı... ELBETTE HERŞEYİN BİR VAKTİ VARDIR... (Yunus Emre)

  • Cenaze evinde kıymalı pide REZALETİ !İlgili haberi göster

  • köroğlu27.7.2017 23:06:07

    Cenaze evinde kıymalı pide verilmesi doğru bir şey. Cenazeye il dışından veya uzaktan gelenler aç kalmasın diye veriliyor kıymalı pide. Acaba  aç kalan akbabalar cenaze evinde dağıtılan kıymalı pidenin parasına mı göz diktiler... O parayı bir şekilde çarpıp hayır olsun diye bir yere mi aktaracaklar... yada kendileri mi yiyecek bu akbabalar... Cenaze evinde kıymalı pide verilmesi gelenektir... Eskiden diğer köylerden ve şehirlerden gelenleri komşular ağırlar dı... Şimdi komşuluk olayı bitti... Cenazeye gelenleri kim ağırlayacak.... Bu iş hacı hoca işi değil... gelenek görenektir. Bırakın insanların adetlerini... daha neleri yok etmeyi düşünüyorsunuz....
  • Mustafa Araz27.7.2017 21:20:59

    Gaziantepte yaşayan aslen Bolulu ancak doğma büyüme İstanbullu olarak konuya katkıda bulunmak isterim. Gazıantep ve bölgede cenaze ziyaretinde başsağlığına girenlerim yemek götürmesi esastır. O acılı ve telaşlı gün de cenaze evinin,gelenlerin karnını doyurma çabası makul bir adet olarak kabul edilemez. Taziye sürdüğü sürece taziyeye gidenler yemek götürmeye devam eder
  • NUR27.7.2017 21:19:14

    cENAZE EVİNDE TAZİYEYE gelenlere yemek verilmesi çok  yanlış adetin tam tersi ,asıl gelenler yemekle gelir adetimiz de( komşular ,akrabaları) Bir de bazı köyler de ,mahallelerde mevlit okuyacak köy ya da mahalle hocaları cenaze evinden kahvaltı istemektedir HATTA BAZILARI kahvaltı menüsünü bile söyler köfte ,sucuk ,.....bu ne rezalettir bu hocalar ceplerine sokuşturulan para zarflarına da hayır demez. KURAN KESİNLİKLE PARA KARŞILIĞI OKUNMAZ DİĞE BİLİRİM,hem maaş al ,hem de yan cebe ,bir doktor nasıl bıçak parası alamazsa bir hoca da kesinlikle ALLAH 'IN Ayet lerini para karşılığı okuyamaz diyanet yasaklamadıkça bu devam edecektir
  • Muharrem İMAMOĞLU27.7.2017 20:44:24

      Bu  yazı çok doğru,yazan sağ olsun.Cenaze evinde ve cenaze yakınlarından yemek yemek,pide ve çay vs yemek dinimizce de doğru değildir ama kim dinler,yemek için her şey yapılıyor.Üç gün taziye müddetidir teselli yapılır.Düğünde yemek yenir cenazede değil.Sünnet odur. cenazede yemek yedirmek mekruhtur.Ezan okunurken camiye gelip dinlemiyenler bunu bilmez ve yanlışa devam ederler. Emekli Müftü
  • TUNCAY YAŞAR27.7.2017 19:11:14

    Ben de bu cengaver vaiz kardeşimize katılıyorum.Belki belediye yada dernekler tarafından yapılabilir
  • Dursun YILMAZ27.7.2017 18:59:28

    Ölünün olduğu ortamlarda her ne şekilde olursa olsun yok pide idi,yok yemek idi,yok şeker idi yani yemek yeme eylemi tamamen yasaklansın.Ölene ve ölenin yakınlarına saygınız olsun.Böyle durumlar acıyı paylaşma anlarıdır.Yenecek şeyleri paylaşma yerleri değildir.Daha ziyade ölenin yakınlarının acılarını paylaşalım ki acıları hafiflesin.Ölenin üzerinden hiç kimse maddi çıkar beklemesin.Bu durum ahlaken ayıp,dinen günahtır.Bu konuda bilinç yaratmaya çalışanlara ve yorumlarıyla destek olanlara sonsuz teşekkürler.
  • HÜSEYİN SEKMEN27.7.2017 18:25:00

    ya arkadaşlar dostlarım.ben bunu kendi çevremde yıllar önce dile getirdim.herkes ugun gördü ama icraata gelince bir şey yapılmadı.şuradaki yorumculardan bir tanesinin hala beyni çalışmıyo çünkü kuş beyinli.laf ola beri gele diyo.artık bunların kalkması lazım gerek yo.saın yurdaer bey doğru söylüyo yazıklar olsun bizlere.
  • koy kızı27.7.2017 18:07:50

    yemınle bu adetler kalkmazsa ben kesın kesın anenmın cenezasını kaldıramam bırde bu kadar masraf devır su bu bızım burda var yanı boluda baska ıllerde beledıye cadır kuruyo bır hafta mısafırıyle ceznazesıyle ılgılenıyo bızım beledıyede cadde kaldırım bunlarla ılgılenıyo boyle bır katılımı yokbıde subu gercekden kalksın ben yaptırmam yas evı cenazeyı kaldıra bılsem yeter bana alnımın akıyla cıkarım bu ısın ıcınden dıye
  • Yasaklamalı27.7.2017 18:07:48

    Bizim halkımız anlamazlar... Kesinlikle yine yaparlar... En iyisi müftülük tarafından yasaklanmalı...
  • toprak27.7.2017 17:40:09

    cenazeye karın doyurmaya gelen cenazeye gelmesin acıyı paylaşmaya hem maddi hemde manevi destek olmaya gidilir teselli verilir meftayı göm otur bide başında yemek ye böyle birşey olamaz Allah akıl fikir ihsan eylesin
  • süleyman Karahan27.7.2017 16:55:45

    Samsun belediyesi cenazelerde evlere ücrrtsiz pide göndermektedir.Konuyu birde bu yönüyle ele alabiliriz.
  • İrfan YAĞIZ27.7.2017 16:27:32

    Böyle hassas bir konunun gündeme getirilmesinden dolayı ilk önce emeği geçenleri tebrik ediyorum. Rabbim razı olsun. Bu arada bu konunun müftülük tarafından dile getirilmediği eleştirisini de üzülerek ve de şaşırarak okudum. Bu konu bir vaiz tarafından iki aydır anlatılıyor. Merkezi vaazdan, merkezi camilerde gerek teravihler öncesinde ve gerekse cuma namazı öncesinde yapılan vaazlarda bizzat ben kendim bu konuyu bütün netliğiyle delilleriyle ve anlaşılır bir şekilde işledim. Camiler dışında Kızık Yayla Bayramında, Avdan Yayla Bayramında ve Seben Ardı Yayla bayramında bu konuyu anlattım. Ve hala  anlatmaktayım. İnşaallah sonuç alınacağını, dini ve milli kültürümüze muhalif olmayan çözümler üretileceğini umuyorum. Saygılarımı sunuyorum.
  • Kadir BARLAS27.7.2017 14:11:46

      Çok güzel bir konuya değinmişsiniz,Bolu^da 6 yıl görevim dolayısıyla bulundum,mezarlıkta dağıtılan pide olayına epey şaşırdım,yadırgadım,bir çok cenazeye katıldım ama hiç mezarlıkta pide yemedim.Anadolu'nun bir çok yerinde bu adet var ama taziyeye uzak yerden gelenlere yemek verilir,bunuda komşular hazırlar misafirlere ikram ederler.Bu ikram olayıda mezarlıkta olmaz.
  • GÜZEL OLANI DA YAZMAK LAZ27.7.2017 13:29:51

    Türkiye yada ülke dışında nerede ikamet ederse etsin, eli iş tutan her bir bireye yıllık belli bir rakam (para) salma salınmaktadır. Bu toplanan paralar ile köy camisinin yanında yapılan sosyal tesiste vakit namazı ve cenaze namazı öncesi tüm misafirlere yemek ikramı yapılmaktadır. Bu uygulamanın yaygınlaşmasının mezarlıkta pide yada herhangi başka bir yemek ikramından daha uygun olduğu kanaatindeyim. Saygılarımla....
  • GÜZEL OLANI DA YAZMAK LAZ27.7.2017 13:24:57

    Kentleşme ile birlikte kırsaldan şehirlere göç Türkiye'nin bir gerçeğidir. Köylerde ikamet eden nüfus oranı günden güne düşmektedir. Dünya hayatı son bulup ebedi olan ahiret hayatına yol alan insanlarımız genelde yaşadığı şehirler yerine, doğduğu yada kan bağı olan topraklarda defnedilmeyi tercih etmekte.
    Bu yüzden cenazelere cemaat noktasında katılımın büyük çoğunluğu dışarıdan yani şehirlerden olmaktadır. Uzun yollardan gelip acı günlerinde akrabalarının / dostlarının yanında olan insanların kapısını çalıp karnını doyurabileceği herhangi biri köy yerinde bulunmamaktadır. Bu tür olumsuz durumları aşmak adına bizim köyümüzde şöyle bir uygulama yıllardır uygulanmaktadır.
  • Ahmet Gedikli27.7.2017 13:03:00

    Güzel haber, kabul, katılıyorum sonuna kadar. Peki düğünlerdeki adetleşmiş, herkes yapıyor biz de yapmalıyız tarzındaki onlarca saçma ve maddi külfeti erkek tarafına giren şeylere ne zaman ses çıkaracağız?
  • jale SONER CANBOLAT27.7.2017 10:05:10

    Bende cenaze evinde yemek yenmesine karşıyım .Ev  sahibi acısına mı yansın gelenlere yemek mi versin. Birde mevtayı kaldırmak ;1. sınıf mı yoksa 2. sınıfmı  oda olmadı 3 cu sınıf mı hoca istersiniz okumaları için diye soruldu bana .NE DEMEK DEYİn ce 1.ci sınıfta tum hocalar gelecekmiş sınıflar azalınca hoca sayısı düşüyormuş. TABii ki etraf ne der düşüncesinde olduğumuz için 1ci sınıf diyorsunuz. bu bir nevii soygunculuktur.
    İçimde hala ukde kalmıştır. Benim vasiyetimdir ben ölünce  7si.40ı, 52 si yapılmayıp hocalara verilecek parayla sokak hayvanlarına barınak yapılsın .yiyecek verilsin.
  • BE-KAR-AMAN27.7.2017 09:46:43

    CENAZE EVİNDE olmasın gıymalı pide REZALETİ...
    TERK EDELİM BU ÇİRKİN bidatı ve ADETİ..
    DOĞRUSU olsun cenaze evinde  ÖLÜM HAKKINDA KURAN dan bilgilendirnme ZİYAFETİ...belki Bir gül suyu ikramı YETER...CENAZE EVİNDE pide vsikramı adeti gerçekten BETER..
  • TOYGAR KARA27.7.2017 08:57:00

    yazılan yazılarda unutulan birde DEVİR ücreti var bu herkes bilmez,  yani sen düştün mü akbaba çok  en zayıf anın da etrafını sararlar senden bir lokma koparma derdindeler. Ayıp ya insan onuru nereye gitti hayvanlaştık tek derdimiz yemek mi?  sayın sayın hoca efendiler lütfen nedir açıklamasını istiyorum DEVİR nedir? hocaların aldığı defin ücreti, kuran okuma  pazarlığı nedir bunun kaynağı nedir lütfen  lütfen......                  
  • ZAFER27.7.2017 08:41:52

    Kesinlik le gündem edilmesi gereken bir haber. Tebrikler.
  • vedo...27.7.2017 01:04:05

    gerçekdende rezalet. bazı şahışlar cenaze olsada pide yesek diyolardır eminim...cenaze evi acısı yetmiyormuş gibi vatandaşın midesinimi düşünecek...
  • Yandaş Vatandaş27.7.2017 01:02:00

    Yahu abiler ablalar önemli olan niyettir. Cenazeye gelen misafirler için düşünülmüş birşey. Tamam eskiden konu komsu getiridi ama koylerde kimse kalmiyor artik. Kimse cenazeye pide yiyeyim karnımı doyurayım da geleyim diye dusunmez. Bizimde oluyor mesela köyden biri vefat ettiği zaman hemen köy kooperatifi köye gidilecek otobüsü ayarlıyor pide ayarlıyor herşeyi kooperatif karsiliyor. Yanı cenaze sahibine külfet olmuyor. Bu kadar abartılacak birşey yok bence. Istenmeyen yaptırmasin.
  • MUSTAFA SAYGI 226.7.2017 23:58:57

    Mustafa Saygı pidecilerle ortaksın galiba... Cenazeden bahsediyoruz. Cenazeye katılanlar akıl baliğlerse şayet uzaktan bile gelseler cenaze evinden bu tür beklenti içerisinde olmazlar. Uzaktan gelenler, Cenaze evine yıkılacaklarsa gelmesinler zaten, cenaze evine destek mi köstek mi? Aklı başında olan insan karnını doyurmanın bir yolunu bulur, bulamasa da 2-3 saat aç kalıversin!Ramazan ayında neden Oruç tutuyoruz sanıyorsun?
  • ziyaretçi26.7.2017 23:50:19

    cenaze merasimi ziyafete dünüşüveriyor bir anda hiç uygun değil...
  • Dursun Yılmaz26.7.2017 23:43:34

    İşin aslına bakacak olursak,Din adına yapıldığı söylenen her şeyin doğru olduğunu zanneden ve sorgusuz kabul eden bir Milletiz.İnanmak insanlara düşünmekten daha kolay geliyor.Hatta doğrusunu bilen insana bile kötü gözle bakıyoruz.Her zaman söylüyorum,Bütün Dinler dogmatiz,mitoloji ve mistik kaynaklıdır.Bu yüzden önüne gelen Din adına bir şeyler yaptığını zannediyor.Kuranı kerimi Türkçeye Tercüme etme zahmetine bile girmemişiz.Kim biliyor Kuranı kerimin kelime anlamını,Bakaranın,Enamın,Maidenin kelime anlamını bilen çok az.Allah bilir deyip geçiyoruz.Allah bizim bilmemizi istiyor.Demek istediğim Kuranda ölüm hakkında yazılanları anlayabilsek ölüm ve ölünün arkasından pide yemeye hiç başlamazdık. Allah adına kandırılmamak için araştır oku.
  • MUSTAFA ÖZTÜRK26.7.2017 22:11:19

    Ölüden  ve  ölümden  nemalanmak,  yazıktır,  günahtır, ne  yazık  yaşıyoruz  görüyoruz,cenaza  sahibi  acısını  bırakıp cenazeye  gelenlerin karnını  nasıl  doyurayım telaşıyle muşgul kaldığını  bilemeyen göremeyen  var mı acaba  E burası  türkiye dini de islam*********************.
  • Mustafa SAYGI26.7.2017 19:21:19

    Bir şeyi eleştirirken onun yerine bir şeyide koymak gerekir.Köylerde bu sorun komşular aracılığıyla çözülür,misafirler evlere çekilir,yada cenaze evine yemek götürülür idi.Sonraları bu köy dernekleri aracılığıyla çözüldü,çözülüyor.Ancak son zamanlarda dünya o kadar küçüldüki.Bırakın komşu evleri,köyleri,kasaba ve ilçeleri,illerden cenazeye gelenler oluyor.Doğaldırki defin saatine kadar gelenlerin büyük bölümü cenezenin mekanında bulunmaktalar.Bu kalabalığı ne komşu,ne dernek vs.ağırlayamaz.Külfettir.Doğrudur.Ama bir şekilde ölen ölür ama hayatta devam eder.Doğruluğu,yanlışlığı tartışılabilir ama eleştirenlerinde yerine alternatifini sunmaları gerekir diye düşünüyorum.Saygılarımla...
  • ÖMER26.7.2017 18:40:32

    tebrikler gerçekten düzeltilmesi gereken büyük bir yanlış
  • ali yılmaz26.7.2017 18:33:09

    Cenazeye gelen hiç bir insanın ölü evinden beklentisi olmaz,olmamalı..şayet uzaktan gelen varsa onlarla da akrabaları ilgilenebilir yahut kendileri hallerderler..kaldırılsa hiç ayıp olmaz,.(ayıp sayan da zaten önemsenecek biri değildir..).mevlid mevzuu ise  arz talep meselesi.hocalar hiç mevlid okutuyorlar mı..?..!!.kendi eksikliğimizi kapatmış oluyoruz..tatmin...!!
  • Ömer Faruk Dalsarar26.7.2017 18:19:01

    BEKAR'KARI BOŞAMAK KOLAY ...
    Arkadaşlar boş boş konuşuyorsunuz.Hadi yarın bir cenaze sahibi çıksın da ben bu adetten vazgeçtim desin,bırak hacıyı hocayı imamı yedi düvel akrabası taallukatı cenaze sahibi ile selamı sabahı keserler adamı yaşarken ölmüş den beter ederler.Onun için dağılın şimdi herkes işinize bakın olmaz mı.

Sayfalar:

| Aktaş Mh. Taşhancılar Cad. No: 10 - BoluTel: 0374 212 88 66Faks: kamuran@bolununsesi.comEmail: kamuran@bolununsesi.com |
Sağlık İlaç Gıda Takviyesi Siyah Sarımsak