bolununsesi
Çekin, gönderin, yayınlayalım

Olsun be aldırma Yaradan yardır... Sanma ki zalimin ettiği kârdır... Mazlumun ahı indirir şâhı... ELBETTE HERŞEYİN BİR VAKTİ VARDIR... (Yunus Emre)

İzzet Baysal Belgeseli için tıklayın!

GÜNÜN SÖZÜ

Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi bir fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya yapmamak hak ve hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine ve vicdanına hakim olunamaz.

ATATÜRK


  • Nikah Karmaşasıİlgili haberi göster

  • RASYONEL 9.8.2017 01:13:47

    Vay beee diyen arkadaş lütfen 3. Madde nasıl çözülür cevap vermemişsiniz. İnsanlar arasındaki eşitsizliklerin sebebi nedir ve çözümü nasıl olur?
  • Vay be...9.8.2017 00:00:56

    elhac bedri bolevi kardeşim anlasın diye yazdım.Mevcut antropolojik çalışmalar, avcı-toplayıcı kültüre sahip insanların on binlerce yıl boyunca herhangi bir dine sahip olmadıklarını; din adı altında kabul edilen disiplinlerin ancak insanların yerleşik yaşama geçmesinin ardından ortaya çıktığını göstermektedir. Diğer bir deyişle, din, insanlık tarihiyle birlikte başlamamış, tıpkı devlet, bürokrasi ve hatta ahlaksal normlar gibi sonradan insanlığa entegre olmuş bir çeşit toplumsal örgütlenme örneğidir.Dinlerin ortaya çıkmasının asıl sebebi 3 tür.1.İnsanların anlamlandıramadığı olaylar 2.İnsanlardaki korku 3.İnsanlarlar arası ilişkilerde eşitsizlik. Günümüzde Bilim sahibi insanlar olayları anlamlandırabiliyor,korkularını yenebiliyor.Vay be...
  • Yazar8.8.2017 22:26:04

    Sayın Elhaç Bedri bey,bundan böyle yazılarımı takip edeceğinizi belirtiyorsunaz ama ben yazınızda kumar meselesi ile ilgili sorumun cevabını bulamadım.Size bir soru daha,Biliyorsunuz(bildiğinizi umarım,dinimize göre kumar ve faiz haram.Peki Milli piyangoya,sayısal lotaya,spor totoya ve en önemlisi faize ne diyeceksiniz.Merak ediyorum.Bazı ayetleri dilimizden düşürmeyelim(içkide olduğu gibi)bazılarını görmezden gelelim,bu nasıl bir Müslümanlık.Ben tümüne karşıyım ,ya sen.
  • Elhac Bedri Bolevi8.8.2017 18:48:15

    İsmimi yazarak güya kelamını bana hitaben yazan kimliği ve ismi meçhul kişiye söylemek istediğim tek kelam bizim ben müslüman'ım diyenlerden gayrısına sözümüz yok. Bizi ancak Mümin olan anlar, ateist yahut başka din mensuplarının yazdıklarımızdan alınması da hiç umurumuzda değil Robert İngersoll'ün ifadeleri de ancak kendi dindaşları için belki önem arzeder. Bizim için ALLAH C.C. ve Rasulullah efendimizin emri yasak ve sünnetleri önemlidir. LA GALİBE İLLAALLAH. Kimse unutmasın ancak galib olan ALLAH C.C. tır. İlim dine savaş açmış mış. Bu Donkişot'un Yel değirmenleri ile savaşı mı zannediyorsun.Yorum yaparken de cesur ol adını yaz bizde adınla sana cevap verelim. Bizim adımızı kullanarak kendini gizleyip yazmana da gerek yok.
  • Elhac Bedri Bolevi8.8.2017 18:38:10

    Sayın YAZAR farzedin ki sizi yeni takip etmeye başladım. Doğrudur önceki yazılarınızı ve diğer gazetelerdeki yazılarınızı okumadım. İnşaallah okuduğumda doğru yazdıklarınızı da görmeyi ve sizi tebrik etmeyi ümid ediyorum.
  • Ver Allahım ver.8.8.2017 09:43:39

    Dindar kesim nikahtan da nasiplenmek istiyor.Eskiden din görevlilerinin maaşı yoktu.Şimdi yat kalk maaş alınıyor.Kimse kusura bakmasın.
  • Zzz Uyuyor musun8.8.2017 07:25:21

    Nato mermer nato kundura beyinli birisi Avrupalilar nikahı kilisede kiyiyor demis. Seviye bu iste. nikah denen sey hukuki bir anlasmadir kilisedeki bir seremonidir nikah belediyelerde resmi olarak kiyilir dünyanın her yerinde böyle. Kilisedeki düğündür. Belli ki ağzından islamcılık incileri damlıyor fakat düşününü camide yapacak kadar müslüman olamamışsın. Biraz daha gayret hadi bakalım. Nikahı imam kıysa da onun kütüğe geçirilmesi vs için gine eşşek gibi gidecen belediyeye. Resmi nikahı imam niye kıysın anlamıyorum bürokrasi biraz daha artsın dye mi? Yoksa nüfüs müdürlüğü belediye ve diyanet birleşip tek çatı altında toplanmayı mı düşünüyor. Olmadı belediyeye bi imam koyun isteyen ona bi görünüp resmi nikaha imza atsın.
  • Zzz7.8.2017 23:52:59

    Hey gidi gafiller, Avrupa sevdalıları;
    Çok sevdiğiniz ve peşinden gittiğiniz Avrupa nikahları kilisede yapıyor,
    Bilginize, ama onlar Avrupalı dediğinizi duyuyorum,
    Yazar beyin de seviyesini gördük, Yok camide nikah yapanlar akp'li yapmayanlar değil veya boşanmanında müftüler aracılığı ile yapılması, bir Avukat  bu kadar basit yazmamalı , ilmi bir derinliğin olması gerekirdi
  • elhac bedri bolevi bey7.8.2017 23:26:27

    Çağlardan beri, bir tarafta aklın ve düşüncenin izinde birkaç cesur insan ve diğer tarafta cahil büyük bir dindar kitle arasında ölümcül bir çatışma devam ediyor. Bu, bilim ve imanın savaşı. Çok az insan mantığa, onura, adalete, özgürlüğe, bilinene ve bu dünyadaki mutluluğa; bir çoğu önyargıya, korkuya, mucizelere, köleliğe, bilinmeyene ve ölümden sonraki sefalete güvendi. Çok az kişi “Düşün”, bir çok kişi “Diz çök ve iman et!” dedi. İlk şüphe ilerlemenin beşiği oldu, ve bu ilk şüpheden, insan ilerlemeye başladı. – Robert Ingersoll
  • Yazar7.8.2017 17:55:50

    Sayın okurum Elhaç Bedri Bolevi kardeşim,Ben hemen hemen her hafta Bolu'da münteşir üç gazetede yazı yazıyorum. O yazılarımla ilgili hiç bir yorumun olmadı.Bu nikah meselesine gelince bizlere Müslümanlık dersi vermeye kalkışıyorsun,Ben isterdim ki kutsal kitabımızın Hac Sure'sinde kestiğiniz kurbanların etini kendiniz yiyin,sonra dost ve akrabalara yedirin ve daha sonra fakirlere dağıtın diyor.Bu bir tanrı emridir.Peki nasıl oluyor da bu emre rağmen bir makbuz karşılığı bedelini ödeyerek kesilen kurbanların sahih olup olmadığı hususunda bir kelam etseydin.
  • Elhac Bedri Bolevi7.8.2017 14:51:10

    NETCEYİ KELAM OLARAK MÜFTÜLERİN NİKAH KIYMASI, İNSANLARIN FİŞLENMESİ DEĞİLDİR, BOŞANMALARIN KOLAYLAŞTIRILMASI HİÇ DEĞİLDİR. BİLAKİS NİKAH MÜESSESESİNİN EHEMMİYETİNE BİNAEN TARAFLARIN HAK VE VECİBELERİNİ DE YERİNE GETİRMELERİNİ SAĞLAYABİLECEK VE BUNU KANUN İLE DE DESTEKLEYİP KORUYABİLMEYE YARDIMCI OLACAK BİR HUKUKİ İŞLERLİĞİN YASAL OLARAK HAYATA GEÇİRİLMESİ DEMEKTİR. HRİSTİYAN DÜNYASINDA PAPAZLARIN, YAHUDİ DÜNYASINDA HAHAMLARIN NİKAH KIYMASINA BİRŞEY DİYEMEYENLERİN DE MÜSLÜMAN DÜNYASINDA MÜFTÜLERİN NİKAH KIYMASINA SÖZLERİ OLMAMASI GEREKİR. EĞER MÜSLÜMANIZ DİYEBİLİYORSAK LÜTFEN BU KONUDA YETERLİ BİLGİYE SAHİP OLARAK MEVZUYA BAKALIM, BİLİNÇLİ OLDUĞUMUZDA GÖRECEĞİZ Kİ GERÇEKTEN MÜSLÜMAN AİLELERİN TEMELİNİN ATILMASINDA BU HUSUS ÇOK ÖNEMLİDİR.
  • Bitik Esnaf7.8.2017 14:46:58

    Din ne der ona bakmak lazım,
    Hırsızlık, kul hakkı, yalancı yapmayın/yemeyin/olmayın diyor.
    Görüyoruz kimler neler yapıyor ...
    Kimse ses edemiyor. Ama dinimiz ne diyordu ? YAPMA.
    Normal vatandaş onlara laf edemez. Çünkü güç onlarda. Veya oralardan nemalanıyor.

    Anca böyle boş konularda fikir beyan edebilir.
    Kardeşim yıl olmuş 2017 millet uzayda tarım yapıyor/yapacak.
    Bizim konustuklarımıza bakın =)

    Eleştirdiğimiz İran bile teknoloji/fen/bilim alanında bizden kat kat üstün.

    Yani demem o ki, bırakın bu konuları doğru düzgün evlilik kalmamış.
    Millet geçim sıkıntısı çekiyor. İnsanların hayatını nasıl kolaylaştırırız ona kafa yormak gerekiyor. Bu konular ülkeyi daha çok ayrıştırıyor. Zaten ortadan kabak gibi ayrıldı ülke. Sonumuz hayrolsun.
  • Elhac Bedri Bolevi7.8.2017 14:43:44

    Dinimizde nikahın bir tarafı ibadet diğer tarafı muamelattır. Nikahta bu iki rükün de tam manasıyla icra edilmelidir. Bu iki rükn Abdest, şahit, icab ve kabul ifadeleri ile mehir den ibarettir. Bunlardan birinin eksik yada usulüne uygun olmayan şekilde yapılması nikahı batıl kılar. Biz yaptık oldu diyen yahut ben müslüman değilim diyenlere söyleyecek sözümüz yoktur. Tarihteki uygulamalar yahut laik sistemlerin uygulamalarının da müslüman için hiç bir değeri olamaz. Zira bu konuda ALLAH C.C. ve Rasulullah efendimizin hadisleri bizim için önemlidir. LÜTFEN BU KONUDA YAZI YAZACAK YAZAR, SİYASETÇİ, AVUKAT, TARİHÇİ YAHUT SAİR FİKİRDAŞ' ların öncelikle bu konuda bilgilenmeleri ve ondan sonra yazmaları tavsiye edilmelidir.
  • Elhac Bedri Bolevi7.8.2017 14:33:03

    DİN NE DER. İşte asıl mesele bu. SİYASETÇİ yahut TARİHÇİ fikrini söylesin lakin bütün fikirlerin üzerinde ALLAH C.C. bu konuda ne vaz etmiş ve DİN ile bize bildirmiş asıl dikkat edilecek yer burasıdır. Kim ne söylerse söylesin, Siyasetin de Tarihin de ALLAH C.C. söylediğinin önüne geçirilmesi mümkün değildir. Tabiiki bu söylediğimiz şeyler Müslümanım diyen insanlar için geçerlidir. Kesinlikle müslüman olmayanlar için bir hüküm öne sürmemiz söz konusu değildir istedikleri gibi nikahlarını KİLİSE yahut Nikah Memurluğunda kıydırabilirler. Nikah konusunu kimse DİN dışına çıkaramaz ve sadece bu iş kamu otoritesinin yetkisindedir diyemez. Zira Nikah dediğimiz mesele çok önemli bir meseledir, bu konunun şakaya dahi alınabilecek tarafı yoktur.
  • dikkat7.8.2017 13:14:35

    Yazı bir harika.Aslolan evliliklerin ve boşanmaların,boşanma sonrasının yasal güvenceye alınması.Hukuk normlarının her alanda gizli yada açık dışına doğru çıkarılmaya çalışıldığı ülkemizde kafa üstünden dolaşarak kulak kaşıma yollarından birisi ile karşı karşıyayız sanki.İnancı gereği resmi nikahtan önce kıydırılan imam nikahında olduğu gibi elbette müftülerimizin nikah kıymasında sakınca yoktur.Ancak dediğim gibi yasal güvence,hukuk güvencesi gereklidir.Olayı böyle değerlendirmek gerekir.Saygılarımla...
  • Dursun YILMAZ7.8.2017 10:32:50

    TARİH NE DER?

    Tarihte nikâh işlemini kayda geçirip hukuken meşru kılacak kamu kurumları yoktu. Mahallenin, köyün büyüğü olarak nikâh işlemlerini imamlar yapardı.

    “İmam nikâhı” böyle bir sosyolojinin sonucudur; yoksa dinimizce bir zorunluluk değildir.Dince zorunluluk olmayan bir konuda Din görevlisinin de işi olmaz.

    Daha Kanuni zamanında, kamu otoritesinin müdahalesi gerekmeye başlamış, imamların nikâh kıymadan önce “kadı”dan (kamu otoritesinden) belge almaları şart koşulmuş; tabii geniş çapta uygulanamamıştı.

    Bu alanda en radikal kamu müdahalesini Abdülhamid yaptı, 2 Eylül 1881 tarihli “Nüfus Sicili Nizamnamesi” ile evlenmeden önce kadılardan, kamu otoritesinden “izinname” alınmasını zorunlu kıldı.Nikah kıymak kamu otoritesinin işidir.
  • elhac bedri bolevi7.8.2017 10:14:12

    Haberin veriliş resmi ile bu dinin müftüsüne ve müftülerin kıyacağı nikahın taraflarından erkeğin 16 yaşında bir erkek çocuğuna ve kızın ise sanki bu işten hiç memnun değilmiş ezikliği içerisinde sinmiş bir kız evladı görüntüsü vererek nasılda aşağılayıcı, küçük gören ve asıl hazımsızlık ve kindarlık güden tarafın kimler olduğu da açığa çıkmaktadır. Bir toplumun içinde sırf siyasi görüş ve dini sıyrılmışlıkla geçmişinden utanan, geçmişine nefretle bakan, ve yapılacak düzenlemeler üzerinden güya farklı niyetler de sezen ve bu niyet okuyuculuk yoluyla toplumun ayrıştırılacağına, kadar varan bir korku yaymaya çalışan özür diliyorum tam bir bağnazlık ve sığ görüşlülük  yazısı, Laiklik bağımlılığı ile hala at gözlükleri ile topluma bakış. YAZIK.
  • yıldız7.8.2017 09:34:47

    Kaleminize sağlık, günümüz özeti... Tanrım fırsat vermesin bu gidişata!
  • Suçu yine İller Bankası’na attı !İlgili haberi göster

  • Vatandaş8.8.2017 10:16:32

    Bu gün cadde yeni mazıları kökez suyu ile  sulanıyor duyarsız bolu uyuyor
  • yalan7.8.2017 19:49:35

    Başkan ayıp olmuyor mu milletin gözünün içine baka baka.... belgelerle ispatlı bunlar. Çıkın özür dileyin. Bu çok mu zor. Ama siz de haklısınız. Hangi biri özür dileyeceksiniz ki? Bir dünya bolunun parası çar çur edilmiş vaziyette. sadece su hattı değil ki boşa para harcanan. İzzet baysal caddesi, yollar kaldırımlar. dubalar, çiçekler, böcekler. Allah aşkına doğru söyleyin bebek bahçesi mi, bostanı mı her neyse burada kaç kişi çalışıyor? Bu çalışanların maaşları toplamda kaç lira? Çalışanların maaşları değil bir tanesinin maaşı çıkıyor mu burda üretilenlerden? Bugün sordum belediye önüne tezgah açmışlar. Patlıcan kaça dedim 4 lira dediler. e pazarda 1,5 liraydı patlıcan. Bırak allah aşkına milleti kandırıp durmayın. Bebek miişşş, bostanmışşşşş....  
  • seben147.8.2017 10:41:46

    liyakat aranmadan alınan müühendislerin eseridir bunlar..başkan herşeyi bilemez..cazibeli akış diye bir olay var.projeyi kim yaptıysa suçlu odur.
  • Beyamca7.8.2017 10:16:22

    Editör haberler çok uzun, makale niteliğinde .
  • kültür7.8.2017 09:17:26

    Ak parti kadrolarından ricam Alaattin Bey'in yol,kavşak vb. gibi yeni düzenlemeler yapmasına lütfen izin vermeyin. Bolu'yu şehir içi yolları konusunda tamiri çok güç bir hale getiriyor. Lütfen hepimiz aynı şehirde yaşıyoruz.
  • Dursun YILMAZ6.8.2017 23:50:39

    Bilim,Fen,Teknoloji ve kaliteli insan noksanlığından kaynaklanan hatalar.Bilime,Fene,Teknolojiye ve kaliteli insana yatırım yapabilseydik bugün bunları konuşuyor olmazdık.Boş insanların boşluktan istifade ederek yaptıkları boş işleri boşu boşuna tartışarak değerli vaktimizi de boşuna harcamış oluyoruz.Yabancı Bilim insanları yerine niçin yabancı futbolcu getirdiğimizi ve onlara boş topun peşinde koştukları için milyonları boşu boşuna harcadığımızı hiç düşündünüz mü?
  • nejdet uçak6.8.2017 23:44:25

    sayın belediye   BAŞKANIMIZ" DAN=bolu halkından  daire  başı   alt yapı kanalısazyon adı altında  toplanan en az 100 en fazla 200tl   paralar ne için kullanıldı saygılar.
  • YALÇIN6.8.2017 22:25:01

    belediyenin neresi patlamıyor ki, kaldırım parke döşeniyor bir ay sonra darmadağın bolunun her yanı K...avşak oldu tıkanmayan kanalizasyon yok su basıyorlar evleri ..ok götürüyor.. üç metre yola altı metre genişliğinde kaldırım sıra sıra her buldukları yere köşe taşı...trafik akışını rahatlatan ara kavşakları kapattılar ortalık alt üzt..sadece borumu patlamış..gidin sayacınıza su yüklemeye rezaleti görün
  • A. S6.8.2017 21:52:02

    Belediyede işini bilen mühendis yokdamı Sakarya'dan eski öğrenci geliyor. Liyakat ön planda tutulmazsa şunun bunun adamı diye işe alınırsa işte bu olur Sayın Başkan da kabul etti bunu
  • Öz bolulu6.8.2017 20:19:47

    İki kelime izah edeni nasıl takdir etmezsin
  • Davut Kaleli6.8.2017 17:48:23

    Bu başkan Bolu'luların eseridir. Oy verin Bolu'lular... Yakışır.
  • Yeni dönel kavşakta 3’üncü kaza  İlgili haberi göster

  • SÜMER9.8.2017 23:15:44

    SÜMER MAHALLALESİNE NE DEMELİ? DARACIK YOLA 2 TANE KOCAMAN DÖNEL KAVŞAK YAPMIŞLAR HEMDE 3-4 METRE ARALIKLARI VAR KAVŞAKLARIN... YUH DİYORUM PES DİYORUM OHA DİYORUM.. BOLUDA YAZ MEVSİMİ DEMEK YOL KALDIRIM MEVSİMİ DEMEK. CADDEYİ KULLANAMADIĞIMIZ GİBİ ARA SOKAKLARIN HENDEKLERİ YETMEZCESİNE SAÇMA SAPAN DEVASA DÖNEL KAVŞAKLAR ÇIKTI BAŞIMIZA... HER SENE AYNI ÇİLE ÇEKTİRİLMEZ ARKADAŞ...

Sayfalar:

| Aktaş Mh. Taşhancılar Cad. No: 10 - BoluTel: 0374 212 88 66Faks: kamuran@bolununsesi.comEmail: kamuran@bolununsesi.com |
Sağlık İlaç Gıda Takviyesi Siyah Sarımsak