İsveç ve Finlandiya bile tanıdı, Bolu ise tanımamakta ısrar ediyor!

Kabus geri döndü !

Kabus geri döndü !
    8 Ağustos 2022

    Kabus geri döndü ! Bolu’nun Yuva köyünde Kurban bayramında ...

    Kabus geri döndü !

         Kabus geri döndü !     

         Bolu’nun Yuva köyünde Kurban bayramında zehirlenme şüphesiyle hastaneye kaldırılan ve aynı belirtileri gösteren kişi sayısının hala artması büyük korku yarattı. Zehirlenme şüphesiyle iki çocuk entübe olurken bugün 17 yaşındaki bir kişi de daha kanlı ishal görüldü.

           Bolu merkeze bağlı Yuva köyünde Kurban bayramında birçok kişi kanlı ishal, mide bulantısı şikayetiyle hastaneye başvurdu. Vaka sayılarının artmaya başlamasıyla birlikte Bolu Valiliğinden yapılan son açıklamaya göre 141 kişi hastanelere başvurdu. Valilik tarafından vaka sayıları açıklanmazken köyde aynı belirtileri gösteren ve yoğun bakım ünitesinde hala tedavileri devam eden kişilerin olması mahalle halkında tedirginlik yarattı. Köyde zehirlenme şüphesiyle hastaneye sevk edilen ve Ankara ile Bursa’da tedavi altına alınan iki genç entübe edildi. Köyde ekipler tarafından alınan tüm tedbirlere rağmen 17 yaşındaki bir genç kızda bugün kanlı ishal belirtilerinin görülmesi köydeki korkuyu artırdı.

            "Hiç su içmedim ama ben de dün hastalandım" 

            Kanlı ishal şikayeti görülen köylülerden 17 yaşındaki Cansu Arslan, “Benim kardeşim de hasta. Kanlı ishal bende de var. Kardeşimde de vardı. Onda daha çok var. 3 haftadır hastanede. Bende de dün başladı. Su hiç kullanmadım. Sadece hazır su kullandım içmek için. Yalnızca duş almak, diş fırçalamak için falan su kullandım. O da mideye gitmedikçe sıkıntı olmaz demişlerdi. Nasıl hasta olduğumu bilmiyorum” diye konuştu.

            "Bu köy halkı neden hastalanıyor, birileri çıkıp söylesin!"

            Neyin hastalığa yol açtığına ilişkin açıklama yapılmamasına tepki gösteren İsmail Arslan ise şunları söyledi:

           “Kardeşimin çocuğu yatıyor hastanede. Kimisi burada hasta. Bizim talebimiz bize neden bulaştığını söylesinler. Suyla banyo yapabilecek miyiz? Bulaşık yıkayabilecek miyiz? Ağaçtan mı korunacağız? Topraktan mı korunacağız? Birisi bir şey söylesin. Kapatsınlar suları da istemiyoruz. Neden bulaştığını bize söylesinler. Kimse bir şey söylemiyor. Bugün biz telefon edince ekipler geldi. Burası biraz hareketlendi. 10 gündür kimse yoktu burada. Yeni vakalar da var. 2 gün önce yeni bir çocuk hastalandı. Başka bir arkadaşımın çocuğu yoğun bakımda yatıyor. Adam buradaki sudan da kullanmıyor. Şebeke suyu da bağlı değil evine. Kendi kuyu suyu var. Şimdi bu çocuk niye hasta oldu? Başka bir arkadaşın çocuğunu entübe ettiler. Bu köydeki hepsi bizim tanıdığımız, komşumuz.”

            Sulardan yine numune alındı!    

           Yuva köyünde sudan kaynaklı olduğu açıklanan zehirlenme vakalarının alınan tüm tedbirlere rağmen hala yeni kişilerin aynı belirtilerle hastalanmasının ardından İl Sağlık Müdürlüğü ekipleri köye gelerek sulardan numune alarak vatandaşlara hijyen uyarısı yaptı.

          Yuva köyünde içtikleri sulardan vatandaşların zehirlenmesinin ardından köyün kullandığı su deposu tamamen temizlenip ekipler tarafından dezenfekte edilirken borularda yenilendi. Köydeki vatandaşların içmek için hazır su kullanmasına rağmen hala kanlı ishal, mide bulantısı gibi şikayetleri olan kişilere rastlanması nedeniyle İl Sağlık Müdürlüğü ekipleri köye akın etti. Aralarında İl Sağlık Müdür Yardımcısı ile Toplum Sağlığı Müdürlüğü ekiplerinden oluşan yaklaşık 25 kişi incelemelerde bulunmak üzere köye geldiler. Ekipler köydeki sulardan numune alırken vatandaşlara da hijyen uyarılarının yazılı olduğu broşürler dağıttılar.

    • Mert.9 Ağustos 2022 . 14:19

      Üniversitemizin bilim insanları neden ilgilenmiyor? Bay rektör UAK başkanı (Rektörü) oldum diye kasılacağına, bilimsel bir çalışma için bilim insanı görevlendirsin ama onların derdi fetöcüleri batıkaf sorumlusu yapmak mı acaba?
    • BOLULUUUU9 Ağustos 2022 . 13:54

      mantarcı kardeşim;hastaların içinde 3 yaşında çocuk var ve 140 kişiden bahsediliyor.o kadar insan ın da mantar yemesi beklenemez gerçekten de.benim eşim de hastalandı.biz mantar yemedık bayram ziyaretinde yediğimiz içtiğimiz neyse o.mantar değil KİMYASALLLLL''''Ve bir an önce sorumlusu bolunsun yada çıksın ortaya.çocuklarımızın durumu perişan.Yetkililer artık bir açıklama yapsın.kim ise sorumlusu söylesinler.............
    • Metin Çelik9 Ağustos 2022 . 13:17

      Yorumcu arkadaşların her birisi birbirinden güzel mesajlar Yazarak SİYANÜR ve benzeri Zehirli Atık Maddelerinin taşınmasında , Yakılmamsında ve Sızma Yöntemi ile ZEHİRLENMELERE Neden olmasındaki Kuşkularına Yer vermişler. Elbette Bu durum Tesadüfi değildir. Çimento Fabrikası ve Kesimhane ile OSB Atıklarının Özellikle İzmitteki çöplüğün Sahibi kim ise, Belli ki Bolu Çimento ile olan Sözleşmeleri taşıma araçlarının Kazançları Bunların her birisi ayrı bir Faktör ancak zehirlenmeye neden olan ZEHİRLİ Atıklar olduğu çok açık. Sn valiye bu durum iletildi. Soruşturma ve Araştırma başlatıldı ama. malesef ÇÖPLER gelmeye devam ediyor. Yalnızca Yuva köyü ve çevresi değil ilerleyen zamanda Yol güzergahında ve 15 Km dairesel çevrede ve suyun gidebildiği Yere kadar olan bulaşta zaman içerisinde Bu ZEHİRLENME Vakaları giderek artış gösterecektir. SİYANÜR ve benzeri zehirlik atıkların bir canlı vucuduna girdiğinde ne zamana kadar neler yapabileceği Aydınlatılmalıdır. ÇİMENTO FABİRASINA ÇÖPLERİN GETİRİLMESİ KESİNLİKLE YASAKLANMALIDIR. Aksi durumda ZEHİRLENMEnin önü Kesilemeyecektir. Baca gazı ile Atık yöntemi çevreyi kirletmekte ve zehirlemektedir. görülen köy klavuz istemez. Kamyonların girişleri engellenmeli Tanju ÖZCAN nın da bu Tespiti Yerinde Yapması ve KAMU OYU İLE PAYLAŞMASI Şov amaçlı bir gösterinin dışında kalacaktır Sn vali Belediye Başkanı ve İl Özel İderesi Doğrudan Sorumludur
    • Ahmet9 Ağustos 2022 . 11:55

      Facebooktaki bazı paylaşımlarda bu hastalığın büyükbaş hayranların bağırsaklardan bulaşan koli basili hastalığı olduğu söyleniyor
    • oduncu9 Ağustos 2022 . 11:52

      su ile alakalı olduğunu düşünüyorum lojmanların su hattı ayrı ve orda hiç hasta yok diye biliyorum allah yardımcısı olsun köylünün ama muhtar dahil sorumlular hesap vermeli o boruları gördük hayvan su içmez pas pislik içinde
    • sait öz9 Ağustos 2022 . 10:48

      mudurnuda da sağlıklı güvenli korunan, bir tek su deposu, su taşıma hattı, bulamazsınız, köylere de gidip bakınız, su menbağlarının . depolarının, nasıl korunup kollandığına, çoğunluğuna, insanları bırakın hayvanlar istediğini yapar, devlet mi uykuda aybaşını bekliyorlar.
    • artistler9 Ağustos 2022 . 09:36

      köye resim çekilmeye giden siyasiler işleri bitince normal hayatlarına dönduler köylü yine yalnız başına detrtleriyle başbaşa
    • Mesut9 Ağustos 2022 . 09:06

      Belediye bölgesinde olduğunda , Tanju Başkana veryansın eden medya ve toplum , valilik ( Özel İdare ) bölgesinde olunca neden susuyor. Belediye sınırlarında olsaydı şimdi çoktan Tanju başkanı asmıştınız , görevden almıştınız . İl genel meclisi Başkanı bu olaydan sorumludur derhal bana göre istifa etmelidir . Belediyenin yardımlarını bile kabul etmeyen Valilik başta İl Genel Meclisi görevlerini yerine getirmelidir.
    • memett9 Ağustos 2022 . 09:01

      çimento fabrikasında yakılmaya verilen kimyasal içerikli maddelerin yanmasıyla bacadan çıkan zehirli gaz olabilir, ikinci ihtimal geçen yolcu uçaklarından bilinçli atılmış içi kimyasallı sintine wc atığı olabilir başka ihtimal zor .fabrika kurulunca matahmış gibi koşarak yanına yerleşim yeri kuran bizim insanımızda suçlu koruma bandı mesafesi olması lazım
    • isimsiz9 Ağustos 2022 . 08:26

      iyi araştırsınlar işi ucunda arsenik zehirlenmesi çıkacak ve fabrikalarla yada nakliyeyle alakalı bir durum gibi gözüküyor. belki herhangi bir sebzeye yada bitkiye bile bulaşmış olabilir sadece su olmayabilir. çünkü yakınlarda incelenmesi gereken bir fabrika var.
    • HAMZA ALİ9 Ağustos 2022 . 08:16

      ÇİMENTO FABRİKASININ GAZ SALINIMINI BİLMEMDE O BÖLGEYE YAKIN Bİ YERDE ÇİMENTO FABRİKASININ ÇÖPLÜĞÜ VAR... SANKİ BU İŞİN ALTINDAN ÇİMENTO FABRİKASI ÇIKACAK GİBİ
    • isimsiz9 Ağustos 2022 . 08:15

      bunun suyla alakası olmadığını olayın olduğu günkü gazetelerde söyledim. Bir zenginin k.ç.nı örtbas ediyorlar. kurban bayramı sonrası sudan olur ama bayramın 1. günü sudan hastalanılmaz çünkü kurbanlar yeni kesiliyor.
    • Mantarcı 9 Ağustos 2022 . 01:34

      Acaba yemiş oldukları bir mantarın etkisi olabilir mi? Araştırılmalı, çünkü uzmanların karaciğere, böbreklere ve kısa veya uzun vadede vücuda zarar verdiğini söylediği, fakat halk arasında babasının, dedesinin toplayarak yediği, zararsız olduğunu düşündüğü bir çok tür mevcut. Bu türler halen pazarlarda satılmakta ve bölge halkı tarafından tüketilmekte. Konu önemli ve acil ele alınması gereken bir konudur, sadece suya odaklanılmamalı.
    • Necip8 Ağustos 2022 . 22:25

      Bu olayı sümen altı yapıp gizlemeye çalışıyorlar,zengin patronlardan birinin fabrikasindan kaynaklı olmasa şimdiye aciklamislardi bunu herkes biliyor,insan canı bu kadar ucuz işte.
    • Bolulu8 Ağustos 2022 . 22:23

      Devlet nerde, ya bildikleri için açıklamıyorlar ya da o kadar vasıfsızlar ki bir türlü sebebini bulamıyorlar, ikiside birbirinden beter...
    • Neredeler8 Ağustos 2022 . 22:02

      Boluyu sahiplenenler nerede?Nerede sorumlu siyasiler gorevli bürokratlar nerede Sağlık Müdürü ?
    • Yasin bey8 Ağustos 2022 . 21:58

      Çimento fabrikasının gaz salınımı mi hasta yapiyor
    • Muhtar8 Ağustos 2022 . 19:24

      Bu zehirlenmelerin çimento fabrikasıyla bi alakası olabilirmi acaba
    • Gerçek 8 Ağustos 2022 . 17:59

      Ben bu işin sudan olduğunu zannetmiyorum.Kimyasal bir durum var sanki bitki örtüsüne bulaşmış olabilir.Hayvanlar oradan otladığı için hayvansal gıdaların da kontrol edilmesi gerekir bence.Acaba sadece o köymü bu durumda.O köyün dışında şehir merkezine böyle bir vaka ulaşmış mı.Garip bir durum.