İsveç ve Finlandiya bile tanıdı, Bolu ise tanımamakta ısrar ediyor!

Ülke batsın diye yayın yapanlar 

Ülke batsın diye yayın yapanlar 
    18 Eylül 2022

    Yardım 1970’li yıllarda, ilkokula giderken, cuma günleri ninem (ebem) kapaklı ...

    Ülke batsın diye yayın yapanlar 

    Yardım 

    1970’li yıllarda, ilkokula giderken, cuma günleri ninem (ebem) kapaklı bir bakır tabağa koyduğu yemeği (nohut, fasulye, patates, soğan, semizotu, mancar, lahana, pırasa vb.) elime verir ve “Bunu filanca komşumuza ver gel” derdi. O vakitler bunun sebebini anlayamazdım. 50’li yaşlara ulaşınca, köyümüzdeki bu mükemmel yardımlaşma geleneğinin neden yok olduğunu anlamaya çalıştım.  

    1400’lü yıllarda Orta Asya’dan geldiğini bildiğim köydeki mütevazı atalarımız kadim geleneklerini 1980’lere kadar yaşattılar.  

    Magazin temelli çöp medyanın, sınıfta kalmanın olmadığı eğitim örgüsünün bizi getirdiği yer sadece tüketen, uyuyan, çok tatil yapan bir basamaktır. 

    Ülke batsın diye yayın yapanlar 

    Video yayınlayan web sitelerinde açtıkları kanallarla çomar ergenleri gaza getiren, yanlış yöne sevk eden, “Ülke batacak, dolar 50 olacak, altın 3000 olacak, kripto emtialar uzaya çıkacak, gümüş sizi ihya edecek vb.” türü yalanları üfüren şarlatanlara inanmayın.  

    Selçuk … , Atilla …, Can …, Sabahattin …, Devrim …, Murat … Hamza … vb. gibi tuzu kuru paragözler çok para kazanma uğruna ülkenin batması için didiniyorlar.  

    Döviz, altın, gümüş, kripto emtia yatırım aracı değildir. Bunlar ülkenin üretimine katkı yapmaz. Elinizdeki tasarrufları sanayinin gelişmesi için hisse senetlerine, A tipi yatırım fonlarına yatırın. 

    Türkiye menkul kıymetler borsasında 480 şirket vardır. Bunları inceleyin, bilenlere sorun. F/K değeri 10’un altında, PD/DD oranı 5’in altında olan 50 kadar şirket vardır. Paranızı 5-10-15-20 şirketin hisse senedine yatırınız. Hem ülkenin üretiminin artmasına katkı yapmış olacak hem de reel kazanç elde edeceksiniz.     

    Mezarda pide 

     Son 1 yıl zarfında vefat eden 10 kadar kişinin cenaze defin merasimine katıldım. Önce camide mevlid okutuldu. Burada gülsuyu, şekerleme ikram edildi. Daha sonra mezarlığa gidildi. Defin işlemi yapıldı. 3-5 dakika sonra ise mezarlığın hemen kenarında 50-100 kişiye kıymalı pide ve ayran dağıtıldı. 

    Böylesine rahatsız edici, mide sefası içeren başka bir gelenek bilmiyorum. Çok kızan olacak ama bu geleneği ret ediyorum. Birçok din uzmanı mezarda yemek verilmesini yanlış bulmaktadır.

    Ali Özdemir 

    www.aliozdemir.net 

    0505 220 83 85 

    18.09.2022 

    • Metin Çelik21 Eylül 2022 . 22:11

      Ali Bey Hocam Yine Biz bir kaç Yorumcu arkadaşlara üst perdeden saldırıyor bu defa ipin ucunu kaçırmışsınız Kantarın topuzunu birazda kendinize çevirseniz belki bi biçimde anlaşabiliriz ama bu defa biraz ileri gitmişsiniz ruh hastaları falan demişsiniz yani burada sizin yorumlarınıza eleştiri getiren ben dahil arkadaşlar için yazdığınız belli. Ali bey hocam Kötü söz sahibine aittir. Yapmayın kırıcı olmadan eleştiri hukukuna uygun bişiler yazacaksanız eyvallah ama Bu defa Yazdıklarınızı Yakıştıramadım. Sizin çalışkan bir eğtimci olduğunuzu anlıyorum. görüyorum. ama bezen hakketen belki bir manipilasyon ya da benzeri acaba diyoruz ve bu defa eleştirmek zorunda kalıyoruz esasen yapmak istediğimiz eleştiri kişiliğinize karakterinize ya da eserlerinize değil , ama siz de eleştirilerden çok rahatsız olduğunuz için kırıcı tepkiler veriyorsunuz. Yapmayın hepimiz insanız. Sitenizi inceledim. hakketen güzel kitaplar yazmış ve güzel işler yapmışsınız. emeğinize sağlık. Tabii Yazdıklarınızın Tamamı hakkında bu kadar kısa zamanda o kadar bilgi sahibi olamazsınız. belli ki alıntılar yaparak kendi bilgilerinizi de katarak bişiler yapmaya çalışmış ve anladığım kadar bunu devam ettirmeye çalışıyorsunuz Size Bu yolda başarılar diliyorum eğitim eğitim eğitim diyor ve destekliyoruz ama sizi biraz kızdırmak için biraz üzerinize gittim sözcüklerle biraz oynadım zaten fark etmiş olmalısınız Kafanıza takmayın hocam canınızı sıkmayın Biraz kızdıralım istedim kusura bakmayın
    • sıfırkuruş21 Eylül 2022 . 19:14

      Hocam kaç kuruşluk olduklarını görürler derken çok haklıymışsınız. Dediğinizi yaptım, gogıla adımı yazıp tıkladım üstüne Hiçbişey çıkmadı, bomboş.. Bırak kuruşu beş para etmezmişim(çok sevindim). Ülkemizdeki sizin gibi aydınların talihsizliği be hocam. Herkes içinde bulunduğu kalabalıkların ortalamasıdır. Bu toplum sizin toplumunuz, ne kadar aşağılasanızda bunu değistiremezsiniz, siz de oraya aitsiniz, coğrafya kaderdir. Ve "Cehennem başkalarıdır-J.P.Sartre" Yazmaya devam edin bence. Yazmak iktidarda olmak, yorumlamak ise muhalefette olmaktır. Siz yazarsınız, iktidardasınız. Ne işiniz var kendi kendinize muhalefette? Diğerleri gibi yapın; Keyfini çıkarın, kurulun yazarlık tahtına, yaslanın arkanıza ve yukarıdan seyredin aşağıdaki ölümlüleri. Kıs kıs gülerek..
    • Ali Özdemir21 Eylül 2022 . 16:47

      AZ ZEKA HER ZAMAN FİKİRSİZDİR... Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz. 70 IQ ile bu dünya analiz edilmez. Zerre zihin penceresi olmayanlar bize akıl vermeye kalkıyor. Benim yazılarım düşük IQ değeri olan klavye kahramanları için değildir. Yazılarımda siyaset yoktur. 70 partinin hepsi aynıdır. Aralarında 1 mikrogram fark yoktur. Siyaset ilgi alanımda değildir. Evrensel değerlere göre yazılar hazırlama amacım vardır. Tek hobim okumak ve yazmaktır. Bana sataşanlar google.com sitesine kendi adlarını yazsınlar. Kaç kuruşluk olduklarını görürler. Yazık. Cahiller bu ülkeyi çökertiyor.
    • Ali Özdemir21 Eylül 2022 . 16:43

      RUH HASTALARINA KISA YANIT... Bu dünyaya bir çivi çakmamış olan sahte klavye kahramanları bu ülkenin geri kalması için didiniyor. Ama başarılı olamayacaklar. Cahiller her zaman yok olacaktır. Ruh hastalarına artık yanıt vermeyeceğim. İmla bilmeyen, derdini anlatamayan cahiller boşuna çırpınıyor. Okuduklarını anlamıyorlar. Alay ederek üste çıkmaya çalışan insanlar değersizdir. Cahiller her zaman sataşır. Kedi erişemediği çiğere mundar deri. Yazık. Bu ülkede ne kadar çok boş kafalı var... Yazılarımı ZEKİ insanlar için hazırlıyorum. www.aliozdemir.net
    • Bolulu1421 Eylül 2022 . 14:50

      Sayın Ali bey çok güzel bir yazı yazmış, ilk yardımlaşmanın güzelliğinden bahsetmiş ki katılmamak elde değil, ikinci konu ise en çok yorum yapılan yatırım konusu, aslında söylediği çok doğru, gerçekten parası olup da yatırım yapan uluslararası yatırımcılar kesinlikle kendilerine bir ev, villa vs almıyorlar buraya yatıracakları parayı yine yatırıma yatırıp bu şekilde zengin oluyorlar. Bu arada herkesin böyle yapması, ev araba altın döviz almaması parayı ticarete veya borsaya yatırması gerekir diye bir çıkarım yapmak bence en gereksiz konu, yazar kendisine göre bir doğruyu belirtmiş, fetva vermemiş. Son konu ise pide dağıtım işi, bana göre de kesinlikle olmaması lazım, cenaze sahiplerinin gelen gidenlerin yiyeceği pideyi düşünmemesi lazım, eski devirlerdeki gibi değil ki şimdi herkesin altında araba var, her yer lokanta kimse aç kalmaz yani. Neyse asıl konuya gelelim, Ali bey biraz sivri dilli bence bunu bilenler kendisini kızdırmak için saçma sapan konuları açıyorlar. Ali beyin yatırım önerisi adı üstünde öneridir, kimseyi zorlamak değildir, siz de bu konu hakkında bir yazı yazıp altın, döviz, arsa vs iyi bir yatırım aracı diyebilirsiniz bu sefer biz de sizi mi tefe koyalım. Yazarla aynı fikirde olmayabilirsiniz ama daldan budaktan kendisini yerden yere vurmanın ne anlamı var bir türlü anlayamıyorum. Fikrine katılmayabilirsiniz buna kimse bir şey demez, daha iyi bir fikriniz varsa lütfen belirtin, çamur atmayın.
    • Metin Çelik20 Eylül 2022 . 18:33

      Sn Ali Özdemir ALADAĞ ve MÜRTEZA isimli Yorumcu arkadaşlar çok değerli yorumlar yapmışlar hatta Aladağ isimli Yorumcu arkadaşımız galiba bir ara bana da bir eleştiri getirmişti. olabilir saygı duymak lazım. ama siz hepimizi yerden yere vuruyorsunuz. Bir okul açsanız da bizler sizin özel öğrencileriniz olsak öğretilerinizden yararlansak belki biraz imla belki biraz ekonomi biraz da politika öğrenmiş olur ve öğretilerinizden yararlanmış oluruz ne dersiniz
    • Ali Özdemir20 Eylül 2022 . 13:13

      Aladağ adlı zata: Sizinle hiçbir konuda tartışmam. Hiçbir konuda bilginiz yok. 38 yıldır borsadayım. Yormayın.
    • Metin Çelik20 Eylül 2022 . 12:20

      Sn Ali Özdemir . Bakın ALADAĞ Rumuzu ile Yazan Arkadaşımız Ne kadar güzel özetlemiş. Bu eleştirilere Yaklaşım biçiminizden öğretilerinizden bizler de yararlanmak isteriz. Bi açıklaman olacak mı. Yoksa Sn Aladağ rumuzu ile yazan arkadaşımızın yazdığı da mı bilim dışı Ne diyorsun. Senin bu soygun düzeneğine bir itirazın olacak mı. Bence de Temiz hava sana çok iyi gelecektir. hatta oralarda bizim bir arkadaşımız Onun da bir KEÇİ Üretimi Projesi var belki Yardımcı olursun
    • Metin Çelik20 Eylül 2022 . 12:10

      Ali Özdemir Kardeşim. Ne Yazdığının , ne konuştuğunun farkında bile değilsin. saçma sapan ve sapkın düşüncelerinizle bir şeyler yazdığınızı sanıyorsunuz Sizi eleştirenlere saygısızlığınız hat safhada. Siz kimsiniz ki ben size bir şeyler ispat edeyim. Bakın Sn Yorumcu Arkadaşımız Mürteza Ne kadar güzel özetlemiş. Sizin Ona bile saygınız yok. Malesef sorun sen değilsin övünçle kolejde çalıştığını beyan ediyorsun Ben kolej sahibi olsaydım bu düşünceye asla yer vermezdim. Birileri gibi hitabet biçiminiz bile Toplumu irite eden Sapkın bir düşüncenin ürünü, Sanıyorsunuz ki . bay demekle insanlar size itibar edecekler. çok yazık . malesef ülkenin esas sorunu bu kardeşim. liyakatsizlik bu ülkede hat safhada tabii karşılığı olarak bir zaman sonra bugün Afganistanın durumu ne ise yarın da bu güzel ülkemizi sizin gibi kafalar Afganlılara çevirmek için elinizden geleni yapıyorsunuz. Bilimin ne olduğundan bile bi haber olan birisinin bilim adına değerlendirme yapması ne tuhaf. Yazık çok yazık. Adam ne diyor bak. "Bu halkın bilmem nesine koyacağız ". Sen buna neden cevap vermiyorsun. Kur manipilasyonlarına neden açıklama yapmıyorsun. Akaryakıt Fiyatları 85 usd varil fiyatı olmuş senin ülkende mazot hala 25 lira . Ne konuşuyorsun sen. Neyi savunuyorsun Bu ülkenin insanının a koymak isteyenleri mi
    • Aladağ 20 Eylül 2022 . 11:19

      Ali Hoca, şu son banka rallisinde olanları takip etmedin galiba, biz de biliyoruz borsada 400 küsür şirket olduğunu. Bunların içinde düzgün şirketlerin de olduğunu, ancak sanırım senin iktidar milletvekillerinin kocalarının da işin içinde olduğu bedelli sermaye artışı usulsüzlüklerinden haberin yok. Bizzat bunu denetlemek ve onaylamaktan sorumlu olan sok başkanı ile ilgili iddialardan da haberin yok sanırım. 180 milyon dolarlık yolsuzluk iddiasından da haberin yok sanırım. Tam anlamıyla nato mermer nato kafasın Ali Hoca, sana tavsiyem doğduğun kıbrısçığa dön, atalarının iştigali olan sürücülüğe başla. Burda internet üzerinden kafa ütüleme. Açık hava, temiz hava, sessizlik iyi gelir sana.
    • Muhtar20 Eylül 2022 . 10:00

      Ni oran va ni orantı. Yazı yarım sayfa yok, yorumla bi sayfa. Töğbele olsun.
    • Ali Ozdemir20 Eylül 2022 . 06:49

      Bay Metin Çelik Bir sayfa eserinizi, bir projenizi, bir becerinizi ispat edin bu işi bırakırım. 54 yaşındayım. 32 yıl MEB bünyesinde çalıştım. Hala özel kolejde çalışıyorum. Her bilgim web sitemde var. Önce Türkçe ve imla öğrenin. Kimin siyasal görüşünün ne olduğu sizi alakadar etmez. Ne yapacağıma kendim karar veririm. Başka yerde okuma ve analiz yapınız Yormayın. Yazdiklarinizda bir tane bilim yok.
    • Metin Çelik19 Eylül 2022 . 22:04

      Başta deniz isimli yorumcu olmak üzere burada muhtemelen aynı kişi . Farklı Farklı rumuzlarla bana saldırmakta. Terbiyesizlik Yapmayın. Biraz insan olun. Ali hocanıza arka çıkabilirsiniz onu destekleyebilirsiniz. ama bu size bir başkasına saygısızlık yapma özgürlüğünü vermez. Ali Sizi de emekli bir öğretmen olarak. saygıya davet ediyorum. demek ki yazdığınız kitaplar AKP ve MHP li seçmenlere hitap etmekte . bu anlaşıyıyor. Halkın bilmem neresine koyacağız diyen ahlaksızları siz desteklemeye devam edin. Kur manipiyasyonları üzeriden Akaryakıt Fiyatlarına Yapılan zamları devam. edin muhakkak siz de Onların içerisinde yetişmiş birisi olduğunuz belli. Tekrar ediyorum abuk subuk yazılarınızla halkı zehirlemeyin Arkanıza da bir gurup yandaş alıp Beyinsiz insanların Boş Kafalı aptalların Yorumlarını önemsemiyorum ama siz Öğretmen emeklisisiniz. Ben sizi tanımam bilmem. Yapmış olduğum eleştiri Şahsınıza değil Yazmış olduğunuz Yazıya olduğunu sizin anlamanız gerekir. Yazdığım yorumda bir tane karşı görüş bildirmeyen aptallar burada işi gücü bırakmış bana saldırmakta varsa fikirlerinizi yazın kardeşim benim ismimi değil. Yüreğiniz yetiyorsa eğitiminiz varsa Ali hocanız gibi kitap yazmışsanız Buyurun Yazdığım eleştirilere cevap yazın Aptal aptal Yorum Yapmayın
    • Ali Özdemir19 Eylül 2022 . 20:51

      ALADAĞ ADLI ZATA CEVAP... Borsa hakkında maalesef zerre bilginiz yok. Borsanın ne olduğundan da haberiniz yok. Pazarda 3-5 satıcı sahtekar diye tüm pazarı karalamayız. Biraz aydın olun. Borsada 482 şirket var. Bunların bir bölümü şikeli olabilir. AKILLI insanlar sağlam şirketlere ortak olur. Borsayı kötüleyen bir kişi bu ülkeye KÖTÜLÜK yapmış olur. Daha ne diyeyim. Cahillerle bilim konuşmak olası değil.
    • Ali Özdemir19 Eylül 2022 . 13:41

      Negatif yorum yazan insanlar hiç bir esere sahip değildir. Klavye kahramanlarıdır. MERT insanlar adını tam yazar. Telefonunu da yazar. Sahte kimlikler ile iletişenler ruhsal bakımdan sorunludur. Doğrular tektir. TÜRKÇE yazım kurallarını bilmeden yorum yazanları kale almam. Yazılarımı IQ seviyesi 90'ın üzerinde olanlara göre hazırlıyorum. Her makaleye taş atanlar yanlış yoldadır.
    • Aladağ 19 Eylül 2022 . 12:42

      Seviyorum Ali Hoca ve yazılarını, daha doğrusu Ali Hoca ve yazısına yorum yapanları. Hep bir aksiyon. Öğretmenlerin bir kısmında var bu özgüven, herbokolog derler ya herşeyden anlayan, ahkam kesen. Ali Hoca da öyle, yazısına az ölçülü bir eleştiri bile olsa hemen başlıyor beylik laflarına. Yok 100 kitap yazdım, falan filan. Bak Ali Hoca, senin bu yazdığın yazı ile ilgili ben de iki kelam edeyim. Kaç seferdir borsa diyorsun, devletin spekülasyon yaptığı borsadan hayır gelir mi Ali Hoca, vakıfbank halkbank hisseleri son bir ayda nasıl bir hareket izledi biliyor musun. Sermaye piyasalarını denetlemek için kurulan spk başkanı ve onun kardeşinin borsadaki bazı şirketlerdeki bedelli sermaye artırımı ile ilgili usulsüzlükler konusundaki iddialara ne diyorsun Ali Hocam. Sen 1970 lerde kıbrısçıkda zor koşullarda büyümüş olabilirsin, ancak 2022 yılındayız insanlar daha iyi daha güzel yaşamak istiyor. Özelikle de gençler, eğer bunu bu gençlere sağlayamıyorsak bu bizim ve bu ülkeyi yönetenlerin ayıbı. Her yoruma da çemkirme lütfen.
    • DOĞRUCU DAVUT19 Eylül 2022 . 10:16

      Ali kardeş yazıların çok güzel yazmaya devam et.. kötü niyetli olanlar seni anlamaz.
    • Haldun19 Eylül 2022 . 06:43

      Bence sorun saygısız ve saçma yorum yapan ,iki üç yazarla husumeti olan herifcikler de kıskanıyorlar hele şu metinle murteza yok mu kesin geçmişte yazardan kuyruk acıları var artık neyse hem hayranlar hem çekemiyorlar özellikle metin sayın yazar 23 nisanda köşeni metine ver o yazsın mürtezayada dosyalarını taşıt onore olsun
    • neco18 Eylül 2022 . 21:41

      Sayın Murteza bey yazdıklarınıza tamamen katılıyorum, bu adam ne zaman yazsa olay oluyor, tanısa yada açık adres versen insanı yakaladıgı yerde dövmeye kalkar çünkü eleştiri kabul etmiyor ben ne dersem o
    • aliiiiii18 Eylül 2022 . 20:33

      Ali sende yazı yazıp insanların kafasını karıştırma Bir daldan yazıyorsun bir doruktan yazıyorsun insanlar da yorum yapınca ondan sonra benim yazımı okumayın bana yorum yapmayın Bu ne demek ya sen de yazma kardeşim o zaman
    • Deniz 18 Eylül 2022 . 20:25

      Bu Metin çelik kim bilmiyorum ama tam bir boş teneke herşeye muhalif yorum yapmak zorunda hissediyor kendini abuk sabuk saçma sapan yorumlar görüntü kirliliği sadece. Ali hocaya karşı ezikliği var
    • Ali Özdemir18 Eylül 2022 . 20:02

      MURTEZA ADLI GİZLİ KİŞİ İÇİN... Yanlış, az bilgili, saptıran yorumlara her yazarın yanıt verme hakkı vardır. Bir kimse açıkça yanlış bilgi veriyorsa onu doğruya yöneltmek gerekir. Sürekli hakaret yorumu yazan beyin fakiri yorumlar bu gazetede olmamalı. Başkaları ne yanıt yazıyor bilemem. Ömründe 1 sayfa eseri, makalesi olmayan, imladan habersiz cahiller borsayı kötülemekte.
    • Köroğlu Torunu18 Eylül 2022 . 17:15

      Metin Çelik bence sen saçmalamışsın.kimsin sen adam memleket için üretime destek olalım diyor sen fabrikaya sokmuyorlar diyosun işte bence aranızdaki fark bu seni merdumenci sayıya havale ediyorum. O gereğini düşünür.
    • Murteza18 Eylül 2022 . 16:01

      Bu gazetenin herhangi bir okuruna "Benim yazımı okumayın siz anlamazsınız, benden uzak olun" ne demek sayın Özdemir? "Hey!, sen yorum yapma,sen ahkam kesme,sen sus" deme hakkını size kim veriyor? Hababam sınıfı mı burası? Bi defa sizin yazınız diye bişey yok ortada, Bolununsesi gazetesi ve onun okurları var. İkincisi de, buranın sahibi siz değilsiniz. Madem sizin yazılarınızı herkesin okumasını istemiyorsunuz, o zaman yazılarınızı sahibi olmadığınız Bolununsesi gazetesinde değil, www.aliozdemir.net'de yazın. Bak işte o zaman, ne herkes okur yazılarınızı ne hiçkimse. Ya da ne bileyim gazetenin editöründen yorumları onaylama yetkisini size vermesini isteyin, yazınızın altında istediğiniz yorumu yayınlayın, istemediğinizi yayınlamayın. Ama işte o zaman da burası Bolununsesi değil Alininsesi olur! Herkesin dikkatini çekiyor, kendinize; "yá bu gazetede o kadar köşe yazan şahsiyet var, hepsinin okurlarıyla seviyeli iletişimi var, benim niye her yazımda okurla çatışma çıkıyor" diye sordunuz mu hiç? Saygılar sayın yazar..
    • Metin Çelik e 18 Eylül 2022 . 16:00

      Herşeye ziplamasan not (yazıyı aklı ile okuyan biriyim.) Adam doğru demiş kendi küçük menfaatleri için ekranlarda ülkesini kötüleyen ülke menfaatleri hiç umrunda olmayan az vatan haini yok. Yerelde Bolu muzda kendine gazeteci diyen hiçbir yanlışa yanlış diyemeyen Bolu da çok kendini gazeteci zannedenler var. Bir burası var doğruya doğru yanlışa yanlış diyebilen sen git arsa tarla bak iyi kazandırıyormus. Adam onu mu demiş bir daha oku bence.
    • Ahmet18 Eylül 2022 . 16:00

      Imkani olan, mezarlığa cok kişi gelsin ikram eder kime ne. Bu konuda ayet mi var. Yada emevilerin yazdığı uydurma hadis mi var. Gayey guzel bir adet. Cenaze evine komşular akrabalar yemek getirir pide getirir. Uzaktan gelen var yakından gelen var. Son yillarda cıktı bu itirazlar. Senin imkanin yoksa sen verme kardeşim