Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu 1 Ocak'ta uygulanmaya başlıyor.
Ücretli olarak çalışan emeklilerden kesilen %30 oranındaki sosyal güvenlik destek primi, %35,5'e çıkarıldı. Kanunla ilgili olarak bir açıklama yapan Mali Müşavirler Odası Başkanı Necmi Tunca, genel olarak işveren ile çalışanlar arasında ücret anlaşması net maaş tutarından yapıldığı için, artan prim maliyetinin tamamına işverenlerin katlanmakta olduğunu ifade etti. Tunca, çalışanların emekli olduktan sonra, aldığı emekli maaşı ile geçinemediği için, bir işyeri açarak çalışan esnafın şirket ortağı veya serbest meslek erbabının önüne iki seçenek sunulduğunu ifade etti. Tunca, "Emekli olduktan sonra çalışmaya başlayan kişiler ya emekli maaşını tamamen alamayacak, yada emekli maaşının kesilmesini istemiyorsa bu işyeri sahibi elde ettiği ve vergisini ödediği kazancının %33,5'ini devlete ödemek zorunda kalacak. Elde edilen aylık kazanç asgari ücretin altında ise %33,5 kesinti hesaplaması asgari ücretin, brüt tutarı üzerinden yapılacak. Üst sınır ise ücretin brüt tutarının 6,5 katını geçmeyecek" ifadelerini kullandı.



