Hükümet 2015 yılı programında asgari ücrete yılın ilk ve ikinci 6 ayı için yüzde 3'er zam yapmayı planlıyor.
Hükümetin asgari ücrete 2015'in ilk ve ikinci 6 ayı için yüzde 3'er zam yapması halinde asgari ücret ocak 2015'te brüt bin 168 lira, net 922 lira olacak. Hali hazırda 891 lira olan asgari ücret, söz konusu oranda zam yapılmasıyla net 31 lira zamlanacak.
Asgari Ücret Tespit Komisyonunda da söz konusu zam oranlarında anlaşılması halinde asgari ücret 2015'in ilk 6 ayında brüt bin 168 lira, net 922 lira, ikinci 6 ayında ise brüt bin 203 lira, net 947 lira olacak.
Hali hazırda net 891 lira olan asgari ücret, söz konusu oranda zam yapılmasıyla günde 1 lira, ayda 31 lira zamlanacak.
Asgari ücretli bir çalışanın maaşıyla birlikte işverene maliyeti; SGK işveren primi 181 lira, işsizlik sigortası işveren primi 23 lira, sosyal güvenlik primi işveren ödemesi 204 lira olmak üzere toplam bin 372 lira olacak.
Türk-İş Genel Başkanı Ergün Atalay, aptığı açıklamada, hükümet programında yer alan zam oranının hayat şartlarının oldukça altında olduğunu ifade ederek, şunları kaydetti:
"Bu zam oranının konuşulacak ve kabul edilecek hiçbir tarafı yok. Planlamayı yapanlar sanırım hayat şartlarından bihaber yaşıyor. Söz konusu zam oranıyla çalışanın maaşı günde 1 lira artıyor. İşçimize bu reva görülmemeli, biz buna karşıyız."
İLAHİ ADALET, Yarına bırakır, ama kimsenin yanına bırakmaz !!!
2015 için asgari ücret belli oldu
Paylaş
- Telegram
A-
A+
Paylaş
-
Vefat edenler (15 Kasım Pazar) -
Köpük imalatı yapılan işyeri tamamen yandı -
Bolu dahil 4 ilde fuhuş operasyonu -
Vefat edenler (14 Kasım Cumartesi) -
Muhtar alevlerin arasına daldı ve Felçli Yavuz'u sırtında taşıyarak kurtardı -
DOĞANCI KÖYÜNDE ÇÖPLER HER YERDE -
Vefat edenler (13 Kasım Cuma) -
Yuva Köyü Zehirlenme Davasında Karar! İki Sanığa 6 Yıl 8 Ay Hapis -
Düzce'de 725, Bolu'da 1.439 TL! -
Vefat edenler (12 Kasım Perşembe)
-
Yapacağın işlerde nefsine meşveret et ve o ne derse aksini yap



