“Eleştiri belki güzel bir şey değildir, ama gereklidir. Ağrıyla aynı işi görür. Çünkü ağrı da vücutta bir arıza olduğunu haber verir.” Winston Churchill

BOLU’yu dinliyorum gözlerim kapalı! 

BOLU’yu dinliyorum gözlerim kapalı! 
    21 Temmuz 2021

    BOLU’yu dinliyorum gözlerim kapalı! Önce hafiften bir rüzgâr esiyor ...

          BOLU’yu dinliyorum gözlerim kapalı

          Önce hafiften bir rüzgâr esiyor demek geliyor içimden ama memleket sanki Sahra Çölü olmuş yanıyor. 

          Çam ağaçlarının serinliği nerede diyorum. Nerede bu memleketin bahçelerindeki Ihlamur ağaçlarının, Hanımellerinin, Leylaklarının mis kokuları diyorum. Ama yoklar. Adeta memleketi terk etmişler, gitmişler. Sanki Bolululara, Bolu’ya küsmüşler. 

          Nerede Tabiatın Kalbi, nerede huzurun başkenti, nerede bizim sevdiğimiz Bolu? Maalesef yok. 

         Ne mi var? Korkunç bir gürültü kirliliği var. Sabahın erken saatlerine kadar devam eden gürültü, patırtı var. Bolu caddelerinde, sokaklarında  anlamsız bir şekilde egzozu bozuk arabalarla hem de hız limitlerinin üstünde cirit atan, son ses saçma sapan müzikler dinleyen garip gençler var. Nerede bu memleketin Trafik Polisleri diyorum, Anıt Park’ın arkasına düşen kontrol noktası dışında onları da gören yok. 

            Bizim gençlik zamanlarımızda, İzzet Baysal Caddesi trafiğe açıktı, arabası olan gençler İzzet Baysal Caddesi’nde turlarlardı. Piyasa orada kendine yaşam alanı bulurdu. Artık Bolu’nun, aynı anda hem arabanızı gösterecek, hem de kendinizi göstereceğiniz bir caddesi yok. Fakat dikkat ediyorum aynı arabalar şehrin belli caddelerinde bir aşağı bir yukarı amaçsız bir şekilde dolaşıyor hem de çok işli güçlüymüş gibi. İzzet Baysal Caddesi şimdilerde panayıra dönüşmüş durumda, küçük şehirler bu araç trafiğine kapalı cadde modelini pek beceremedi açıkçası. Bu ülkenin insanı büyüğünü küçüğünü bilir, konuşurken ses yüksekliğini ortama ve karşısındakine göre hassasiyetle ayarlardı, ama görüyoruz ki böyle bir şey kalmamış. Sanki bir kültür değişimi yaşıyoruz. Kendi kültürümüzü koruyacağımıza biz başka bir kültürü üzerimize almışız. Sokaklarımızda yüksek sesle konuşmak moda olmuş, ne zamanı ne mekânı ayarlayabiliyor, Bolu sokaklarında dolaşan kent sakinleri. Sadece sesli konuşmayla kalsak, kılık kıyafette de kayma var. 

           Sabaha karşı 03.00 da bağırarak konuşuyor gençler, hem de Türkler! Genç kızlarımıza bakıyorum, sokaklarda ağıza alınmayacak kelimeler dökülüyor dillerinden. Yeni bir moda çıkmış, yolda yürürken  elinde akıllı telefonuyla görüntülü görüşme yapmak. Zannedersiniz umumi haber yayını var, ne özeli, ne de mahremi umursayan yok. 

           Bir de mahalle aralarındaki süper marketler var. Hem çevre kirliliğine, hem  gürültü kirliliğine ev sahipliği yapıyorlar. Kuralsızlık diz boyu gidiyor. Bu marketlere yakın oturanların vay haline. 

          Kabul edelim ki, geldiğimiz nokta pekte hayra alamet değil. Arabesk ve umarsız yaşam tarzı üstümüze yapışmış durumda. Ağlanacak halimize gülüyoruz. 

          Bolu’yu dinliyorum gözlerim kapalı, egzozu bozuk bir motosiklet sesi geliyor uzaktan. 

         Türkiye’nin sesiz şehir kavramı için belki de en uygun vilayeti maalesef bu vasfından her geçen gün adım adım uzaklaşıyor, sıradanlaşıyor. Bilmem ne kadar katılırsınız ama Bolu kendini kaybediyor. 

         Cumhur Bandakçıoğlu 

     

    • Esat30 Temmuz 2021 . 23:23

      Ah şu Suriyeliler desen yeterdi güzel kardeşim. Acil fırınlar hazırlanmalı.. Tanju bey rahatlamalı..
    • ufuk25 Temmuz 2021 . 22:12

      Bolu'daki baş belası Iraklı, Suriyeli ve Afgan göçmenlerden bahsetmemişsiniz. Bunları başımıza bela edenlerin Allah cezasını versin. Ülkelerinde savaş bitti. Tüm Suriyeli göçmenler bu toplumu rahatsız ediyor. Gecikmeden ülkelerine gönderilmeleri gerekir.
    • Bolulu23 Temmuz 2021 . 00:28

      Bolu'ya müstahak. İmar rantları uçuşurken kimse konuşmuyordu. Geçti bolunun pazarı sür merkebini varsa başka Bolu oraya. En verimli patates arazileri beton yığını oldu. Beton büyümesini medeniyet sanan siyasetçilere, bürokratlara, vs.vs.lere. bye bye Bolu.
    • Cemil22 Temmuz 2021 . 21:07

      Tesbitler doğru..!!. Ama çözüm önerisi..!!!???
    • Unutturmayınız.22 Temmuz 2021 . 20:06

      Şenel sokaktan Altın Ekmek Fırını'na kadar yokuştan az kaymadık, Roma Dondurmacısı'na Anavatan Partisi tabelası asılı apartmanın altından az ulaşmadık. Ahşap evlerin bahçelerinde az oynamadık. Reşat Aker Sokak'tan yokuşu tırmanıp, kütüphaneden ödünç kitap alıp, özetini çıkartarak az hediye kitap almadık. O sokakta yepyeni bir arabanın olduğu yerde çürümesini de unutmadık. Kimbilir, daha ne hikayeler çıkar o sokaklardan...Cumhur Bey, eskiden h
    • Misafir22 Temmuz 2021 . 18:29

      Geç kaldınız cumhur bey,yukarı çarşının içine ettiniz keske vatandaşı dinleseydiniz,daha saglikli olurdu bayram üstü harika oldu,umarim başkana oy verenler bir kez daha düşünür.
    • Emekli eğitimci22 Temmuz 2021 . 18:05

      Maalesef, memleketin genel görünümü böyle. Bolu Belediyesinin, Milli Eğitim çalışmalarına katkı vermesi için. Halkımıza yönelik, Belediye Kütüphanesi açması, belediye çalışanları ve halka yönelik, insan ilişkileri, adabı muaşeret, hukuk kuralları, evlilik okulu vs. konularda, meslek edindirme kursları açmasını tavsiye ederiz.
    • Şemsettin GÜRTÜRK 22 Temmuz 2021 . 14:15

      Cumhur Bey, çok güzel yazmışsınız. Tebrikler. Yurdumuzun diğer illeri de Bolumuzu aratmaz.
    • Salih ersoy22 Temmuz 2021 . 13:28

      Boluluyum memleketimi seviyorum vatanımı diynimi iymanımı islamımı allahımı peygamberimi ve tüm müslümanları seciyorum amin
    • Aladağ 22 Temmuz 2021 . 12:16

      Yeni nesille ilgili çoğu eleştiriye katılıyorum ama onların bu halde olmasının tek nedeni zamanın ruhu değil bizzat ebeveynlerdir. Çoğu aile çocuklarını kendi yaşadıkları koşullardan daha iyi şart ve imkanlarda yaşatmak için onları olmayan imkanlarla donatıyor. Böyle bir bolluğa alışan çocuklar da maalesef içinde bulunduğumuz zor günlerin şartlarına uyum sağlamakta güçlük çekiyor. Artık devir herkesin çalışması devri. Anne baba hatta gençler.
    • ilhami kesen21 Temmuz 2021 . 22:39

      Cumhur kardeşim yazınızda egsozları özel yaptırılmış araçların ve motorların kontrolunda noksanlık olduğuna katılıyorum Bahçelerdeki Ihlamur ağaçlarının Leylakların ve Haımellerinin güzel kokusu hala var ama o kokuları almanız için sabahın erken saatlerinde mensubu olduğunuz Belediye Meclisinden Tavuk entegre tesislerinden gelen kokularını kesmeniz gerekir saygılar
    • Eğitim...21 Temmuz 2021 . 21:12

      Başı bozuk gençlerden pek azı bilinçli ve gerçek aile terbiyesi almış bireyler... Eğitim sistemi fecaat... Öğretmenlerimiz, kendilerine verilen müfredat programı dışına çıkamıyorlar... Formül ezberlemek, abuk sabuk gereksiz bilgilerle dolu bir program... Kendi inisiyatifini kullanan, hayata bakış açısını değiştiren öğretmenlerimiz ne yazık ki gayet az... Çoğu gençte anlamsız bir EGO var... Bir atasözü ; Boş buğday başakları dik durur...
    • Bay Bilen21 Temmuz 2021 . 18:27

      Bu sorunlar, ülkemizin çoğunu kapsayan sorunlardır. Genel sorunlardır, Kozmopolitiğe dönüşüm (keza Suriyeliler Afganlar vb.), eğreti bilim ve teknolojik uygulamalar vs... Genel sorunları içiresinden Bolumuzun tek başına sıyrılması zordur. Yine de denemekte fayda var belki başarırız..
    • Bolu lu21 Temmuz 2021 . 18:21

      Tum yonetenler sizin gibi gozleri kapali dinliyor.. Ondandir
    • Metin Çelik21 Temmuz 2021 . 18:10

      Yani velhasıl Cumhur Bey Kardeşim Cumhuriyet Halk Partisinin Bir tane bile değerini Taşıyorsan Bolu Belediye Meclis Üyeliğinde Başkanın ricalarının yanında değil Halk adına Bolu adına Egemenlik hakkı kullandığın seçmenlerin Yanında ol. iddia ediyorum Başkan kendisinden bir önceki başkandan bile çok daha fazla zarar verecek Bolu'ya. Senin baban Hukukçu . Sen Başarılı bir Tekstilcisin. İş adamısın. Bırak devletin üç kuruşuna gözünü dikmiş para hırsı o
    • Metin Çelik21 Temmuz 2021 . 18:04

      Malesef Senin de mensubu olduğun Bolu Belediyesi Meclis Üyelerinin Bu sorunu çözecek bilgi birikimi ve düşünce yapısı Yok . Olmayacak ta . Belediye Meclis Üyesini Seçime iştirak eden Başkan belirlerse Onların Halk için Toplum için hiç bir yararı olamaz . Başkanın söyleminin dışına çıkamaz. doğruları konuşamaz Halkın Egemenlik Hakkını Kullanamaz. hele hele Başkan gibi Yalnızca kendi ihtiraslarından başka Topluma hiç bir yararı olmayan birisinin Nem sorununu
    • Metin Çelik21 Temmuz 2021 . 18:01

      Nem Yüksekliği ile ilgili derhal bir Komisyon Kurulmalı Alanında başarılı bilim adamlarına yazılar yazılmalı görüş alınmalı bu şehirde son bir kaç yıla kadar hiç bir biçimde nem olmazdı bunun nedeni araştırılması Hava koridorlarındaki Yapılar ise derhal Yıkılmalı Göller ise derhal Boşaltılmalı Hes ise ki bana göre bu üç neden birlikte sorumlu ve Bilimsel araştırma yapmadan Seben göletini Yapan üniversiteyi hava koridoruna yapan akılsızlardan hesap soru
    • Metin Çelik21 Temmuz 2021 . 17:58

      Boludaki bu Nemin Esas Mükteseplerinden birisi de AİBÜ Tıp Fakültesi Hastanesi Orada Yapılan Rektörlük binaları Mimarlık Mühendislik Fakültesi binası Fen Edebiyat Eğitim ve İdari Bilimler Fakülte binaları Oradaki Camii Popilist Yaklaşım malesef bu şehri yaşanmaz hale getirdi Oysa ki Bolu dağı HAVA KORİDORU üniversite Gölköy Kampüsü Oradaki Binalar nedeni ile Hava akışı olmuyor Hava dolaşımı sağlanmıyor sonuç Nem. Çözüm ne. O binaların O bölgeden Tamamı
    • Metin Çelik21 Temmuz 2021 . 17:55

      Cumhur Bey güzel yazmışsınız. Tebrik ederim. Ancak eksiklikler var bunları da ben dordurmak isterdim. Burada Yeteri kadar yer yok. Bolu Son Yıllarda Sanki deniz kenarındaki il içeler gibi Nem oranı Ülke genellemesinde en yüksek olan şehirlerin başını çekiyor. Biz zamanların valisi Çimen daha sonra ki Fetöcü Seben Gölünü Yaptılar O gündür bu gündür dereler o göle akıtılmakta bir çok akarsu Heslerde toplanmakta ve sonuç bolu Nem Abidesi oldu Derhal O Seben Göleti
    • dede21 Temmuz 2021 . 17:06

      yok canım suriyelilerin yüzünden hepsi!!!! yahu sizin milletvekili sonrada başkan seçtiğinize bakın bolunun tarifi izahı mihengi o..hani şu azgın! personeli sakinleştirmek için içme suyuna sap katamayı teklif eden....Bolu her yönüyle belli bir kartelin egemenliğinde...yol alıyor...
    • İLHAN TAŞDELEN21 Temmuz 2021 . 17:04

      BUNUN ADI KÜLTÜR EMPERYALİZMİDİR!...