Bolu'da BolununSesi Gazetesi okunur

Yabancı düşmanlığı üzerinden şov yapıyor 

Yabancı düşmanlığı üzerinden şov yapıyor 
    26 Temmuz 2021

    Yabancı düşmanlığı üzerinden şov yapıyor Yabancı düşmanlığı üzerinden şov ...

          Yabancı düşmanlığı üzerinden şov yapıyor 
           Yabancı düşmanlığı üzerinden şov yapmaya devam eden Bolu Belediye Başkanı CHP’li Tanju Özcan’ın, “Yabancı uyruklu kim varsa abonemiz olan, su fiyatlarına, katı atık ücretlerine başta olmak üzere bazı ücretlerde 10 kat zam yapacağız” sözlerine mültecilerden yanıt geldi. Iraklı Ahmed, “5 senedir Bolu’da yaşıyorum, devletten beş kuruş yardım almadım. Biz burada Alın terimizle çalışıyoruz” dedi.
     
            Bolu Belediye Başkanı Tanju Özcan ülke gündemine bomba gibi düşen yeni açıklamalarda bulundu. Belediye başkanı seçildikten sonra yabancı mültecilere ve sığınmacılara yardımı kesen Özcan şimdi de Bolu'da yaşayan mültecilerin su faturası ve katı atık vergisi ücretlerine 10 kat zam yapılacağını açıkladı. Bolu’da yaşayan Irak ve Afganistanlı mülteciler ise Özcan’ın açıklamalarına tepki gösterdi.

               Mültecilerin su, katı atık ücretlerine 10 kat zam! 
               Türk vatandaşı ile mültecilerin hizmetlerden aynı fiyatlarla yararlanamayacağını vurgulayan Özcan, “Belediye Başkanı seçildiğim günden sonra Bolu’da bir tane yabancı uyruklu kişiye işyeri açma ruhsatı vermedim. Verilmiş olan ruhsatları da iptal ettim. Onlara belediye tarafından yapılan yardımları kestim. Bolu’da yaşayan göçmenler için yeni önlemler almaya karar verdik. Önümüzdeki hafta belediye meclis toplantısında konuyu meclis üyelerine taşıyorum. Bolu’da yaşayan yabancı uyruklu kim varsa su fiyatlarına, katı atık ücretlerine 10 kat zam yapacağız. Türk vatandaşı ile yabancı uyruklu vatandaş hizmetlerden aynı fiyatlarla yararlanamayacak” dedi.

             “Türkiye Devleti'nden beş kuruş yardım almadım”
             Savaş, kan davası gibi nedenlerle ülkelerini terk etmek zorunda kaldıklarını belirten Iraklı Ahmed, Özcan’ın açıklamalarına yanıt verdi. Ahmed, “5 senedir Bolu’dayım. Devletten beş kuruş yardım almadım. Alın terimizle çalışıyoruz, para kazanıyoruz. Savaştan kaçıp geldim. Ne giysilerimizi ne de başka bir eşyamızı alamadık yanımıza. Türkiye’ye gelen her insanın özel bir nedeni vardır. Mesela ben kan davası nedeniyle geldim. Irak hükümetine bizim mahallede oturan İŞİD’li teröristlerin ismini verdim. İsimlerini verdiğim İŞİD’lilerin aileleri beni öldürmek istediler. Bende Türkiye’ye geldim. Hayati tehlikem olmasa yarın ülkeme geri dönerim. 
            Yardımlar Birleşmiş Milletler (BM)’den geliyor
            Türkiye Cumhuriyeti’nin verdiği yardımlar Birleşmiş Milletler (BM)’den geliyor. Ayrıca her mülteci yardım almıyor. Yardım almak için bazı şartların sağlanması gerekiyor. Örneğin 3 ve üzeri çocuğu olan kişiler sosyal yardımlaşmadan kişi başı 150 lira yardım alır.  İki çocuk sahibi olsak bile yardım alamıyoruz. Kesinlikle 3 ve üzeri olacak. Ayrıca sigortalı bir işe girdiğimiz zaman sosyal yardımlaşmadan bize verilen 150 liralık yardım da kesiliyor. Bu nedenle sigortasız işlerde çalışmak zorunda bırakılıyoruz” şeklinde konuştu.

            “Neden bir sene boyunca evinde mülteci çalıştırdı?”
             Afganistanlı Muhammed, “2 senedir Bolu’dayım. Abim Türkiye’deydi. Bende savaş yoğunlaşınca abimin yanına geldi. Ama abimin izini dahi bulamadım. Tek başıma kaldım. Kimsem yok burada. Kira, elektrik gibi birçok ödemelerim var. Kimse kendi keyfi için ülkesini terk edip başka bir ülkeye gelmez. Afganistan’da dayanabildiğim kadar dayandım. Bolu’da da tek kalıyorum. Tanju Özcan’ın yaptığı ırkçılık değilse nedir?  Madem sevmiyor istemiyor bizi, neden bir sene boyunca Arap bir kadını evinde çalıştırdı. Bu Arap mülteciyi evinde hizmetçi olarak üstelik sigortasız çalıştırdı? Bolu Belediyesi eskiden ihtiyaç sahiplerine yemek yardımı yapıyordu. Tanju Özcan mültecilere bu yardımı kesti. İnsanlar da artık dilenmeye başladı. 11-12 yaşındaki çocuklarımız dilenmeye başladı. Yiyecek yemek bulamıyor. Tanju Özcan’ın düşüncesi çok yanlış. Biz kiramızı zor karşılıyoruz. Bizim suçumuz ne?” diye konuştu.

    • Karacasulu Mehmet28 Temmuz 2021 . 09:26

      Bolu'da Suriye den gelen mülteciden çok kendi maddi imkan ve durumları ile gelen Irak lı var. Bunlar mülteci sıfatında değiller. Başkan şov yapacağına bunu araştırsın. Gelenleri kötülemek için söylemiyorum. Adamlar gelmişler, vatandaşlık bile almışlar, işlerini ve evlerini kurmuşlar, çocukları okula gidiyor hatta yanlarında Türk çalıştıranlar da var.
    • Cabbar Candemir27 Temmuz 2021 . 17:41

      Merdümenci dayı neredesin ? Bu işe bi el at. Bunla bunu çözemeycek.......
    • KALKINAN BOLU27 Temmuz 2021 . 15:52

      ilkokullar 8 yıl olalı ülkede çırak kalmadı. herkes ünüversite mezunu olunca ara eleman sıkıntısı had safhaya ulaştı, göçmenler olmazsa sanyide çırak, çoban,kaynakçı,tormnacı, şöför , inşaatlarda çalışacak işçi vs skıntısı had safhaya çıkacak.. Türkiye de işsizlik falan yok, herkes devlet işi peşinde . kimse zor işlerde çalışmak istemiyor. herkes kolay iş, çok para peşinde. üniveriste mezunları hiçbir işe yaramıyor. mülteci
    • Ramazan27 Temmuz 2021 . 15:19

      Kendi gozunun kapagini gormeyen saga sola saldirir. Birde birgun cikar.bu hukukcu beni bedava yakin birde sigortasiz calistirdi derse.aglamayacaksin. Boluda yuzunuze gulup,ama gercektn gulup arkanizdan dalga gecercesine kahkaha atanlar var. Geldiginz gunden bu yana masallah bolumuzu rezil edercesine tanitiyorsunz. Geldinz belediyede ask dedikodulari. Sendikalarrda elizabetcler. Ulke disi turlarda metresler. Yok ayi yok dayi. Gundemi masallah guzel oyaliyorsunz. Tasan kanallar,bok icinde parklr
    • N.Yıldırım27 Temmuz 2021 . 13:21

      Türkiye'de ev işlerinde çalışan kadınların sigortaları yok. Bunlar bir nevi serbest çalışanlar. Haberin amacı Başkanı bu olayda yıpratmak. Haber ulusal yayın yapan haber portallarına da uçurulmuş. Başkan üst perdeden tedbirleri uyguluyor ama halkın da %90 nı mültecilerin artık ülkelerine dönmesini istiyor. Pandemi, ekonomi, enflasyon derken halk iyice bunaldı. İlla sosyal patlamamı bekleniyor? Suriye göçmenleri gitmeden Afganistandan göç başladı. Tedbir a
    • Yılmaz27 Temmuz 2021 . 13:17

      Ülke nüfusunun yüzde onuna tekabül ediyor mülteciler her geleni ülkeye almaktansa başka çareler aranmalı.
    • ata27 Temmuz 2021 . 13:16

      mültercileri burada istemiyoruz diyenlerin sayısı toplumda her 10 kişiden birine bile tekabul etmez. biz yardımsever bir ülkeyiz. bize uzanan eli boş çevirmeyiz. karısının korkusundan evine misafir kabul edemeyen minnoşlar bizi temsil etmiyorlar. bunlar kötü örnekler. bolu da 6 bin mülteci yapıyor. toplasan 1000 hane etmez. koca yürekli bolu halkına bin hane fazla gelmez. kaldıki bunları halk doyurmuyor. halk bunlar gibi düşünmüyor. hdp+chp+saadet+ip+gelecek+deva+...= t
    • Emanet Özmert27 Temmuz 2021 . 08:53

      Ülkemizde toplamda 6 milyona ulaşan kayıtlı kayıtsız sığınmacı var. Bunlara 50 milyar doların çok üzerinde harcama yaptık. Yaralıları, hastaları bedava tedavi ettik. Yaşlıları, çocukları, kadınları koruduk, eğitim verdik, birçoğunu meslek sahibi yaptık. Bu bizim insanî görevimizdi, başardık. Türkiye olarak birçok riski üslendik. Başta ekonomimiz olmak üzere demografik yapımız, kültürümüz, dilimiz, sosyal yaşantımız için risk eğrisi, artık iş
    • Emanet Özmert27 Temmuz 2021 . 08:46

      Ülkemizde mülteci, göçmen, sığınmacı gibi kavramlar pratikte girift hale geldi. Avrupa Birliği ve Birleşmiş Milletler çözüm üretmek yerine, bütün yükleri Türkiye üzerine yıkmak için bahaneler üretmekten geri kalmıyorlar. İnsanlar yaşadıkları sürece kendi kayıklarını, kendileri çekmek zorundadır. Devletlerin de kendi gemilerini kendileri yürütmediği, kendi sorunlarını kendileri çözmediği sürece bir yere varmaları mümkün değildir.
    • Ahcanımboluah27 Temmuz 2021 . 01:06

      İşin gücün şov. Belediye başkanı sıfatınla çalışta icraat gorelım. Bunlar unutulur gıder ıcraatların baki kalır. Bunlarla oy kazanırsın. Bir daha kazanamayacagını anlayınca gündem olmak için çırpınan bırını görüyorum şuan… fos
    • Düşünen27 Temmuz 2021 . 00:04

      Genç nüfusumuz çok fazla, onları iyi eğitip, ülkeyi daha bilinçli hale getirmeye çabalarken; milyonlarca insanı kendi toplumumuza uyumla hale getirebilmek çok zor. Yüzbinlerce çocuk, belki de milyonlarca... Biz genç nüfusu yok olan Almanya değiliz, burada iyi düşünülmesi gerekiyor. Sokaklarda 7-8 yaşlarında onlarca çocuk hep birlikte geziyor. Bu sayı giderek artacak. Geldikleri yerleşim bölgelerinde sorun kalmayanlar, vatanlarına dönebilirler; diğerlerine su bedava
    • Pasakoylu26 Temmuz 2021 . 23:48

      Allah ım bu beyinsiz yüzünden bizleri helak eyleme Bolumuzu helak eyleme tancu inşallah o Suriyeliler den beter olursun sen yıllardır evinin yanındaki arsayı almayıp hemen seçim sonrası onurlu yapı Bolu tosuncuğundan aldığın arsanın hesabını ver güya Ataturkcü sun 10 Kasım töreni ne geç geliyorsun akşamları biraz az iç
    • Bolulu26 Temmuz 2021 . 23:26

      Tanju Özcan'ı kendi partisinden Mehmet Bekaroğlu bile topa tuttu
    • Ali Veli26 Temmuz 2021 . 23:13

      Bence bu ırkçılık değil. Başka bir ilde yaşıyorum, burda yolunda giden bir motosikletliye durup dururken saldırdılar. Onlarca farklı örnekleri var.Taciz, tecavüz olayları duyuyoruz. Gelip insan gibi dursalar amenna ama gruplaşıp pisliğe başlıyorlar. Yakın zamanda tecavüze uğrayıp başı taşla ezilen bir kızcağız var bunlar tarafından. Bir tane daha böyle bir olayı yaşamaktansa kökleri kazınsa umrumda olmaz.
    • Mehmet26 Temmuz 2021 . 23:06

      Sayın Tanju bey yabancılara derken ilimizde yaşayan diğer İngiliz, Alman, Amerika vesaire vatandaşlarını da kastediyor mu?
    • Meral & Mete26 Temmuz 2021 . 22:58

      Iraklı Ahmed, Afganistanlı Muhammed; burada istenmiyorsunuz. Kültürünüz farklı, hayat tarzınız farklı… Ülkesinden kaçan insanlara Türk toplumu sıcak bakmıyor. Gidin ülkenize ve başınızın çaresine bakın.
    • Nazmi26 Temmuz 2021 . 22:31

      İyi yapıyo işcilik şöförlük ayağa düştü adam servis şöförlüğü yapıyo 1.750 tl ye calışıyo trafik bile görmüyo bunları