Gazetenize sahip çıkın!

Elektrik ve doğal gaza yeni yıl zamları!

Elektrik ve doğal gaza yeni yıl zamları!
    1 Ocak 2022

    Elektrik ve doğal gaza yeni yıl zamları! Yeni tarifeler ...

        Elektrik ve doğal gaza yeni yıl zamları! Yeni tarifeler cep yakacak
            Yeni yılla birlikte elektrik ve doğalgaza zam geldi. Kademeli tarife sistemine geçilmesiyle elektrik faturaları iki tarifeye ayrılırken, elektrik fiyatlarına yüzde 50 ile yüzde 125 arası zam yapıldı. Doğal gazda ise konutlarda kullanılana yüzde 25, büyük sanayi ve ticari kuruluşlara sağlanana yüzde 50 ve elektrik üretim amaçlı kullanılana ise yüzde 15 zam yapıldı.
           Türkiye, 2022'ye elektrik ve doğal gaz için yapılan yeni zamlarla girdi. Yeni yılla birlikte elektrik faturalarında kademeli tarife sistemine geçilirken, elektrik faturalarının iki tarifeye ayrıldığı sistemde, fiyatlara yüzde 50 ile yüzde 125 arası zam yapıldı. Öte yandan doğal gazda ise konutlarda kullanılan yüzde 25, büyük sanayi ve ticari kuruluşlara sağlanan yüzde 50 ve elektrik üretim amaçlı kullanılana ise yüzde 15 zam yapıldı.

           ELEKTRİKTE KADEMELİ TARİFE
            Elektrikte verimlilik odaklı kademeli tarifeye geçişle 1 Ocak'tan itibaren mesken aboneleri için aylık 150 kilovatsaate kadar olan tüketim miktarları için nihai fiyat kilovatsaat başına 1 lira 37 kuruş, aylık tüketimi 150 kilovatsaat üzeri olan mesken aboneleri için ise kilovatsaat başına 2 lira 6 kuruş uygulanacak.

            Yapılan hesaplamaya göre, mesken abonelerinde aylık 150 kilovatsaate kadar olan 1. kademedeki tüketim miktarları için nihai fiyatlar yüzde 50 artacak, 150 kilovatsaatin üzerindeki 2. kademe tarifesi de 1. kademeye göre yüzde 50 fazla olacak.

           DOĞAL GAZDA YENİ TARİFE
           Boru Hatları ile Petrol Taşıma AŞ'nin (BOTAŞ) internet sitesinde ocak ayına ilişkin tarife tablosu yayımlandı. Buna göre, BOTAŞ'ın konut tüketicileri için gaz dağıtım şirketlerine ocakta uygulayacağı satış fiyatı, mevcut tarifeye göre yüzde 25 artışla bin metreküp doğal gaz için 1860 lira oldu.

           Ocakta yıllık tüketimi 300 bin metreküpün üzerinde olan sanayi abonelerinin tarifesinde, bin metreküp gazın fiyatı yüzde 50 artışla 6 bin 300 liraya, elektrik üretim amaçlı tarifede de yüzde 15 artışla 5 bin 520 liraya çıktı. Doğal gazda fiyat tarifeleri aylık olarak hesaplanıyor.

           "TÜKETİCİLERİMİZE ASGARİ DÜZEYDE YANSITILMIŞTIR"
           EPDK'dan yapılan yazılı açıklamada, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) tarafından kabul edilen yasa kapsamında kademeli tarife uygulamasına geçildiği belirtilerek, "Kademeli tarifenin hedefi dar gelirli vatandaşlarımızı korumak ve enerji kullanımında tasarruf ve verimliliği artırmaktır. Bilindiği üzere pandemi koşulları sebebi ile hammadde fiyatlarında yaşanan artışlar sonucunda enerji maliyetlerinde de çok büyük artışlar meydana gelmiştir. Dünya spot piyasalarında elektrik üretiminde kullanılan kömür fiyatlarında; 5 kat, doğal gaz fiyatlarında ise 10 katlık artışlar olmuştur. Türkiye enerji sektörü de bu süreçte, küresel düzeyde ortaya çıkan olağanüstü maliyet artışlarından etkilenmiştir. Ancak kurumlarımız arasındaki iş birliği ile bu artışlar tüketicilerimize asgari düzeyde yansıtılmıştır. Ayrıca devletimiz vatandaşlarımızı bu artışlardan koruma amacıyla elektrik faturalarında yarısını, doğal gazda ise beşte dördünü karşılayarak 2021de toplamda 100 milyar liralık bir destekte bulunmuştur" denildi.

           1 OCAK'TAN İTİBAREN GEÇERLİ OLACAK
          Gelinen noktada enerji piyasalarının sürdürülebilirliği, maliyet bazlı fiyatlandırmanın ve öngörülebilirliğin sağlanması için zorunlu hale gelen bir düzenleme yapıldığı aktarılan açıklamada, "Verimlilik odaklı kademeli tarifeye geçiş ile birlikte 1 Ocak 2022 tarihinden itibaren mesken aboneleri için aylık 150 kWhe kadar olan tüketim miktarları için nihai fiyat 1,37 TL/ kWh, aylık tüketimlerin 150 kWhın üstündeki kısmı için ise 2,06 TL/ kWh olarak uygulanacaktır" ifadelerine yer verildi.

    • Yolcu ya4 Ocak 2022 . 09:06

      Yolcu, geçen hafta avrupada tırcılık yapan Bi abime sordum Avrupa nasıl diye. Dedi bitik, elektriğe zam doğalgaz altı katı oldu VS vs. Ve dediki"ama birtek kişiden aykırı bir ses çıkmıyor, kimse ağlamıyor bizdeki gibi".
    • yolcu3 Ocak 2022 . 18:12

      mürsel biz dünyada ne olup olmadıgını bilmiyoruz anlat bakalım avrupa ülkelerinde yılbaşında elektrige,dogalgaza,sigaraya,içkiye,benzine (daha çok zam gelen ürün var yazmaya satır yetmez)ne kadar zam geldi ögrenelim bilmiyoruz abi anlatta ögrenelim onlarada da bukadar zam gelmişmi...
    • AHMET DÖNMEZ3 Ocak 2022 . 13:35

      osmanlıyı yıkan zihniyet, mezhepciler, tarikatçılar, dinciler, bir yüz yıl sonra ülkede yönetimi ele geçirip ülke hazinesini boşalttılar, zenginleştiler, gidecekler, nasıl olsa bu ülkede hesap sorulmuyor.
    • ***ZAMMINIZ BATSIN***3 Ocak 2022 . 00:25

      Güya dolar düşünce fiyatlar düşecekti. Marketlere sözde fiyat baskını yapılırken, kazığın feriştahı hükümetten geldi. Elektriğe yüzde 52’den 127’ye kadar… Doğalgaza yüzde 25… Buğdaya yüzde 23 zam! İki boğaz köprüsünde çift yönlü tarifeye geçildi.
    • Allah cezanızı verecek.2 Ocak 2022 . 21:08

      30 Kasım 2021 $=13.30 TL Benzin= 9.74 TL 1 Ocak 2022 $=13.30 TL Benzin=13.07 TL Halkı sömürün bakalım...
    • Ali2 Ocak 2022 . 10:26

      Millet nası hazmedecek bu kadarını? Maden suyunu bari ucuzlatsaydınız. Ona da zam gelmiş.
    • Akape yaptı...2 Ocak 2022 . 09:30

      Hayatı boyunca, herhangi bir şeye % 150 zam gören var mı? Herkes konuştu AKP yaptı.
    • Mürsel 1 Ocak 2022 . 23:04

      Dünyada ne olup bittiğinden habersiz bir sürü gafil yorum yapıp giydirmiş hükümete şimdi pahalı dediğiniz nimetleri nah bulursunuz diğerlerini başa getirince getirinde görün ...
    • Zam değil fiyat ayarlamas1 Ocak 2022 . 19:27

      Nee.. zamlara mı itiraz ediyorsunuz!? : Vatanımızı bölemeyeceksiniz, ezanımızı dindiremiyeceksiniz, bayrağımızı indiremeyeceksiniz bla bla bla.. Hadi naşş!..
    • rıza selim1 Ocak 2022 . 16:38

      ya istifa edin ya da sandıkta biz sizi indirmesini biliriz. artık bu ülkeye çok fazla zarar veriyorsunuz.
    • Yeseye 1 Ocak 2022 . 16:21

      Her olguyu her yapilani sineye ceker bu millet. Ac yatar . Ilk secimde bir paket makarnaya kendini satar. Cikari oldugunu düdündügü kimseyi sorgulamaz. Pesinden gider. Böylede devam eder.
    • Akepe iktidarı1 Ocak 2022 . 14:15

      Yoo hiçde tuzum kuru değil. Okula giderken bir simidi kardeşimle yarımşar yerdik. Ankara lastiği ço giydim. Bir ceketle ortaokulu ve liseyi okudum. Babam gömleğinin yakasını çevirip biraz daha giyerdi. Yani bu memleketin yokluk zamanlarınızda biliyorum. Dogalgaz 2014 kışı 1 TL m3 idi. Şimdi 2 TL m3. Yani 7 yılda 100 de yüz zam gelmiş. İnanın kömür yaksanız 3 katı ödersiniz. Ama maksat bağcı dövmek olunca..
    • Akepe iktidarı1 Ocak 2022 . 13:31

      Burada en çokta ağlayanlar garibanın 1 aylık doğalgaz parasını bir akşamda yiyenler,abant yolunda bir kahvaltıda yiyenler, kendinde 500.000 lik eşinde 300.000 lik arabası olanlar, bankada parası olanlar, Sabah işine gidip akşama kadar Bi iş yapmayıp lafa gelince hakkını helal etmeyenler, biliyorsunuz demi.
    • İnsafsızlar...1 Ocak 2022 . 13:24

      Sabah Gazetesi okurlarına elektriğe yapılan zam haberini 12 saattir veremedi. İktidar medyası elektrik faturalarının 2'ye katlandığını halka duyuramıyor. Bu acizlik, bir çok şeyin yanında iktidarın ne derece kırılgan ve ürkek olduğunu da gösteriyor.
    • haram olsun1 Ocak 2022 . 13:21

      dolar çıkarken zam geliyor dolar inerken daha çok zam geliyor,haram olsun!
    • HansEchtKartoffel1 Ocak 2022 . 13:19

      Elektriğe %50 zam falan gelmedi!... Şuanda kwh birim fiyatı = 0,73... Zamla birlikte kwh birim fiyatı = 1.37.. Bu da demek oluyor ki, %87 zam... Matematik yalan söylemez!.. Döviz korumalı Zenginlerin paraları nasıl ödenecek sanıyordunuz? Elektriğe zam doğalgaza zam harçlara zam köprülere zam ötv zam kdv zam. Hani bize zam zam zam zam zam... Artık "bolununsesi" haber sitesinde, yorumlarım başka yerlerdeki gibi sansürlenmediği sürece sizlerleyim... Bilgilenmeye hazır olun..
    • recai saka1 Ocak 2022 . 12:52

      osmanlı da böyle batırılmışdı, üretmeyen çalışmayan, terleyemeyenler, ıkış ıkış daima yiyen tarikatlar , mezhebciler, dinciler, de osmanlıyı böyle çökertnişlerdi, dünyada her konuda geri kalmışdı üretemeyen hazırı tüketen osmanlının küllerinden atatürk Türkiye cumhuriyetini kurmuştu,
    • Mıstık1 Ocak 2022 . 12:43

      AKP'nin yeni yıl "hediyesi": Elektrik, doğalgaz, benzin, Avrasya Tüneli ve birçok kaleme dev zam... Önce "Dolar düştü indirim olacak" hayali sattılar, sonra o hayale %50 oranında kazık sapladılar. Maaş zamlarına yansımasın diye de zamları 31 Aralık'ta değil, 1 Ocak'ta yaptılar!
    • Aladağ 1 Ocak 2022 . 11:55

      Uyanıklar zammı tam da yerinde yapıyorlar. Önce yapsalar 2021 enflasyonuna etki edecek. Şimdiki 2022 etkileyecek. Ama millet nasılsa yer.
    • Akepe iktidarına cevap1 Ocak 2022 . 11:55

      Başka bir parti iktidar da olsa kombi olmayacakmıydı ama doğru akepe yokken buzdolabıda yoktu pardon,o zaman şöyle diyeyim o 400-500 ü ödeyemeyenleri napcaz,iki saatte bir kombiyi yakanları napcaz senin tuzun kuru demekki
    • ŞAHİN1 Ocak 2022 . 11:53

      AKP'nin en büyük başarısı; Doğalgaz fiyatları $ bazında %50 düşerken doğalgaza %150 zam yapmak Enerji fiyatları %20 gerilerken elektriğe %130 zam yapmak Enflasyon %80 iken maaşlara %5 zam yapmak değil AKP'nin en büyük başarısı Bu zamları yaparken kitlesine bu zamları alkışlatmak
    • Halay Çekin.....1 Ocak 2022 . 11:47

      Asgari Ücrete %50 zam yaptık diye HALAY çekenler! Elektriğe %125 zam yapılınca yoksunuz meydanda.
    • Haram olsun.1 Ocak 2022 . 11:41

      Sadece son 24 saatte... Benzine zam! Motorine zam! Doğalgaza zam! Elektriğe zam! Hemde öyle böyle zamlar değil! 1000 odalı Saray'ın da faturası çok olur neyse onu da biz ödüyoruz sen canını sıkma!
    • Sadık S.1 Ocak 2022 . 11:01

      Daha "günaydın 2022" diyemeden herkes ay sonu nasıl gelecek onun derdinde... Virüsmüş, hastalıkmış zaten çoktan ikinci plana atıldı. Bu iktidarın suyu iyice ısındı. Toplumun ahını alıyorlar, halkı fakirleştiriyorlar. Kendileri ise köşeleri defalarca dönüyorlar. Allah cezalarını verecek.
    • Gocabolulu1 Ocak 2022 . 10:58

      Mutlu yıllar Türkiyem... 2022 yılına girdik derken meğerse 80lere 90 lara geri dönmüşüz. Bu zamlı faturalar milletin belini fena büker.
    • Akepe iktidarı1 Ocak 2022 . 10:51

      Ayda 400 500 verip sıcak sıcak oturuyorsun demi. Çoluk çocuk evde oooh ne rahat. Tüp parası yok, kömür taşıma yok, soba yakma yok, kül atma yok, biyere gidecek ayarla kombiyi eve gel sıcacık demi. Ama lafa gelince haram zıkkım olsun..
    • AKP PİŞMANLIKTIR.1 Ocak 2022 . 10:42

      İŞİN KOLAYINI BULMUŞLAR, VERGİLERİ ARTIRİ HARÇLARI ARTIR. DOĞALGAZA, ELEKTRİĞE AKARYAKITA FAHİŞ ZAM YAP, YETMEDİ Mİ? VERGİ ORANLARINI İYİCE YĞÜKSELT... SONRA DA SUÇU DIŞ GÜÇLERE AT... HERŞEYİNİZ YALAN. HESAP VERECEKSİNİZ.
    • Acımasız akape iktidarı1 Ocak 2022 . 10:36

      Acımasızca zam yapan ve orta direği perişan edenler, insanları bu soğukta ucuz ekmek kuyruklarına girmek zorunda bırakanlar, ülkemize 10 milyon kontrolsüz göçmen sokarak bu güzel ülkeyi yaşanmaz hale getirenler, HAKKIM SİZLERE HARAM OLSUN, GÜN YÜZÜ GÖRMEYİN...