Gazetenize sahip çıkın!

İki tanınmış yapı denetim firmasına ceza kesildi

İki tanınmış yapı denetim firmasına ceza kesildi
    5 Ocak 2022

    İki tanınmış yapı denetim firmasına ceza kesildi Cezai işlemler ...


         İki tanınmış yapı denetim firmasına ceza kesildi
         Cezai işlemler 23.12.2021 ve 29.12.2021 tarihli resmi gazetede yayınlandı.

         ÜÇER YIL SÜREYLE HERHANGİ BİR YAPI DENETİM VEYA LABORATUAR KURULUŞUNDA TEKNİK BİR GÖREV ALAMAYACAK VE BAŞKA BİR YAPI DENETİM KURULUŞUNUN ORTAĞI OLAMAYACAKLAR

          Firmaların inşaatların  denetimi sırasında gerekli özeni göstermediği gerekçesiyle hazırlanan raporlar neticesinde AYÇ yapı denetim firmasına Salıbeyler Mahallesi 1219 ada 1 parsel, Sümer Mahallesi 5849 ve 5794 parsel olmak üzere, 3 ayrı inşaatta tespit edilen eksiklikler neticesinde idari para cezası  uygulandı. Yapı denetim firmasında görevli proje uygulama denetçisi inşaat mühendisi Erdoğdu Serdar Yavuz’a ve proje uygulama denetçisi Mimar Mustafa Ramazan’a söz konusu işlerde görevlerini yapmadıkları gerekçesiyle bakanlık tarafından ceza verildiği gelen haberler arasında. Erdoğdu Serdar Yavuz ve Mustafa Ramazan üçer yıl süreyle herhangi bir yapı denetim veya laboratuar kuruluşunda teknik bir görev alamayacak ve başka bir yapı denetim kuruluşunun ortağı olamayacak.

          ÜZERİNDEKİ İNŞAATIN DENETİMİ SIRASINDA GEREKLİ ÖZENİ GÖSTERMEDİĞİ GEREKÇESİYLE CEZA ALDI

          Bolu Köroğlu Yapı Denetim Firması ise Bolu İli, Merkez İlçesi, 1963 ada, 15 parsel üzerindeki inşaatın denetimi sırasında gerekli özeni göstermediği gerekçesiyle yeni iş almaktan men cezası aldı. Firma sahibi ve Proje uygulama denetçisi Mimar Hüseyin Özsoy’a da ceza süresince herhangi bir  yapı denetim veya laboratuar kuruluşunda teknik bir görev alamayacak ve başka bir yapı denetim kuruluşunun ortağı olamayacak .

          4708 sayılı Yapı denetim hakkında kanunun 9. Maddesinde “Kanun hükümlerinin uygulanması sırasında, yapı denetim kuruluşunun icraî veya ihmalî davranışla yeni iş almaktan men cezası uygulanmasını gerektiren fiiller nedeniyle görevini kötüye kullanan ortakları, yöneticileri, mimar ve mühendisleri, yapı müteahhidi, şantiye şefi, proje müellifi gerçek kişiler ile laboratuvar görevlileri, altı aydan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır” ibareleri bulunmakta.

          DENETİMLER DEVAM EDECEK

          İl müdürlüğünün yapı denetim firmaları ve laboratuar firmalarına yapılacak denetimleri sıklaştırarak devam edeceği bilgisine ulaşıldı.

    • bolux7 Ocak 2022 . 10:37

      inşaatlarda şantiye şefi diye bir kavram var ama şantiye şefi yok. yeni mezun çocuklara bedava imza attırıyorlar . yönetmelik diyor ki imza atan kişilere mühendis asgari ücretinde maaşları verilir sigortaları yapılır. Müteahhitler kazandıklarını bu genç arkadaşlara versinler. genel inşaat maliyetinin binde biri verecekleri ücretler.
    • bükü6 Ocak 2022 . 16:27

      BOLU MERKEZDE BÖYLE, HELE BİR DE İLÇELERİ DENETLEYİN; YAPI DENETİMLERİN TAMAMI KAPATILIR. MÜDÜRLÜKTE KAN DEĞİŞİKLİĞİ İŞE YARAMIŞ. TAKİPTEYİZ
    • Mustafa 6 Ocak 2022 . 09:42

      Yapı denetimlerinde çalışanların %90 Bayındırlık imar müdürlüğünden emekli olan şahıslardır. Bayındırlığın zamanında kontroller nasıl ise şimdi de aynı. Buralarda kesinlikle emekli mühendisler çalıştırılmamalı. Genç ve çalışkan, idealist mühendislerin önü açılmalı. yoksa eski tas eski hamam.
    • Bolulu 5 Ocak 2022 . 20:40

      Yapı denetim firmaları darphane olmuş para basıyor.
    • Yenicaglı usta5 Ocak 2022 . 19:41

      Yapı Denetim firmalarındanda bir açıklama gelir herhalde.Ne acı ki bu firma sahipleri deorem bolgesi Boluda ellerini kollarıni sallayarak gezbiliyor.Insan kızarır be mūbarekler
    • Yapı Denetim5 Ocak 2022 . 13:04

      Ne yapı, ne denetim. Dostlar alışverişte görsün. Memleketin içine edildi elbirliğiyle.
    • Taner5 Ocak 2022 . 12:42

      Demek ki son model araçlara boyle biniliyormus luks evlerde boyle oturuluyormuş anlamış olduk.AYC Koroglu Denetim.
    • Yunuz5 Ocak 2022 . 12:40

      Kilicarslan ve Alpagutta binaların cogu denetimsizlikten dolayi garajlari garip şekilde girisli ve devamlı nem aliyor.Yalıtımlar denetlenmiyor.Sadece para karsiligi imza atılıyor
    • Bolulu5 Ocak 2022 . 12:19

      Her kurumun yaptığı mesleki faaliyete göre denetleyen kurumlar ve uyguladığı cezai yaptırımlar vardır Cezalar resmî gazetede yayımlanır ve ilgili birimlere bildirilir Daha öncede ceza alan yapı denetimler, mühendis ve mimarlar oldu Mahkemede ve mesleki kuruluşlarında savunmalarını yaptılar Ama hiçbiri bu şekilde isimleri ile bir gazetede haber konusu konusu olmadılar
    • Nizamettin5 Ocak 2022 . 12:11

      İnşaatların yaplması esanasında ve iş güvenliği konusunda alınacak tedbirler konularında bazı şantiye sorumluları acaba inşaatın yerdeki durumu ile adreslerini biliyorlarmı
    • adilce5 Ocak 2022 . 11:46

      beton sulama takibi yapıyorlar mı?
    • adilce5 Ocak 2022 . 11:18

      Çevre de yapılan inşaatlar da,bitinceye kadar 1 litre dahi beton sulaması hiç yapılmıyor.denetim firmalarının beton sulamasıyla ilgili denetim yetkileri yok mu acaba?Bu firmaları denetleyenler çay kahve vs.içerek masa başın da işlerini ifa ediyorlar.Hani betonu iyi olgunlaştımanın yolu SABAH AKŞAM SU VERMEKTİ