Gazetenize sahip çıkın!

Neyzen'in adını doğru yazın önce!

Neyzen'in adını doğru yazın önce!
    9 Ocak 2022

    Neyzen'in adını doğru yazın önce! Bolu Belediye meclisinde, Bolulu ...

    Neyzen'in adını doğru yazın önce!Neyzen'in adını doğru yazın önce!

             Neyzen'in adını doğru yazın önce!
             Bolu Belediye meclisinde, Bolulu ünlü hiciv sanatçısı Neyzen Tevfik’in isminin, Akpınar Mahallesi’ndeki uygun bir alana verilmesi görüşülmüş.
             Bolu Belediyesi, halen İhsaniye Mahallesi’nde bulunan Neyzen Tevfik Sokak’ın tabelasını yenilerken adamın adını bile yanlış yazmışlar.          
             Neyzen Tevfik sağ olsaydı ve bunu görseydi, adını bile yanlış yazacak kadar işini ciddi yapamayan Bolu Belediyesi’ne öyle bir dörtlük döşerdi ki…!

           Dörtlükler:

    Kime sordumsa seni, doğru cevap vermediler;
    Kimi hırsız, kimi alçak, kimi deyyus! dediler...
    Künyeni almak için, partiye ettim telefon,
    "Bizdeki kayda göre, şimdi o meb'us!" dediler...

    *
    Kim demiştir kanun alınmıştır ayak altına,
    Böyle bir halin vukuunda hamiyyet çiğnenir.
    Devleti yolsuz görenler halt eder bir beldede,
    Kaldırım olmazsa kanun-ı hükûmet çiğnenir.

    *
    Felsefemdir kitab-ı imânım,
    Taparım kendi rûhumun sesine.
    Secde eyler hâkikatim her ân,
    Kalbimin âteş-i mukaddesine.

    *
    Gözünü aç daha meydan var iken,
    Dizginin canbaz elinde Neyzen!
    Girmedim ya kapısından baktım,
    Cennet'i at pazarı sandım ben.

    *
    Bî-namaz deyip beni Hak'dan uzak gören,
    Sığmaz senin hayâline mihrâb ü mübrem.
    Sen sade beş vakitte ararsın Allahını,
    Ben her zaman onunla emîn ol beraberim.

    *
    Asrın yeni bir umdesi var, hak kapanındır.
    Söz haykıranın, mantık ise şarlatanındır.
    Geçmez ele bir pâye, kavuk sallamayınca,
    Kürsî-i liyakat pezevenk, puşt olanandır!

    *
    Hayliden hayli kalınlaştı yobazlık yeniden,
    Softalık zorlu anırtı ile aldı yürüdü.
    Kara bir kinle taassub pusudan çıktı yine,
    Yurdu şâhâne cehâlet yeni baştan bürüdü.

           Neyzen Tevfik

    • deli11 Ocak 2022 . 19:12

      la arkadaş iyice kafam karıştı zaten az buçuk kafa vardı oda gitti bilen biri çıkıp şuraya yazsında gerçegi ögrenelim bu tabela kimin kim dikti kimin yetkisinde kime yaptırılıyor kim yerine dikiyor kim yanlış yazmış biögrenelim artık....
    • Yeseyeseyeye11 Ocak 2022 . 16:36

      Bolu belediyesine Bi sokak tabelasını 2 yılda 3 dilekçe ve bütün sokak imza toplayarak zor diktirdik. Bilseydik bunlara müracaat ederdik. Kafası esen Bi sokak başına tabela dikiyor ya.
    • Yeseye 11 Ocak 2022 . 12:47

      Anlamakta zorlandigin dahasi idrak edemedigin tabelanin sekli. Ismin yazilisi degil. Yani birisi blindlings o tabelayi oraya taktirdi. Bilincli yanlis yazildi. Tekrar edeyim. O TABELA BELEDIYE TABELASI DEGIL. BEN ISMIN YAZILISI DOGRU DEMIYORUM. TABELA BELEDIYENIN DEGIL DIYORUM.
    • Yeseyeseyeye11 Ocak 2022 . 08:48

      Valla Aysun Kayacı gibi sizle aynı topraklarda yaşamaktan "gurur duyuyorum" sağdaki tabela eski, yıllar önce takılıp kalmış ve tabii doğru yazılanı. Soldaki yeni yapılıp dikilmiş. Şunu da açıklama yaptırıyosunuz ya...
    • Yeseye 10 Ocak 2022 . 20:39

      Yahu amma ahmak insanlarsiniz. Sorgu yok sual yok. Sirtinizda semer. O Tabelayi birisi yaptirdi Foto yapti. Bunlarda hasimya yedi. Gidin bakin. Tabelalar aynimi Amma komiksiniz. At gözlüler.
    • Yeseye ye cevap10 Ocak 2022 . 19:59

      Arkadaşım kemal mısın ortada kocaman fotoğraf var belediye nin amblemi var bu kadar at gözlüğü ile olaylara bakmayın kabullenin artık gerçekler ACIDIR yoksa çok mu acıttı olay kabak gibi ortada oraya buraya çekerek algı yapmaya çalışmayın bu arada tüm Bolular olarak bu gazeteyi destekleyelim vallahi de billahi de bu gazeteyle hiçbir ilgim alakam yok sahibinide tanımam sadece kral çıplak diyebilenlerin haberini okumak istiyorum
    • Yeseyeseyeye10 Ocak 2022 . 19:26

      Benmi diktim o tabelayı o zaman. Yanlış yazılmış işte. Koskoca belediyenin ambleminide mi görmüyorsun. Birde ne o yanlış haber falan, istediklerini yapmamış falan. Bolunun sesi yıllardır haberin alasını yapar. Tabii diğer gazetelerde görmediğin için sana garip geliyor.
    • Yeseye10 Ocak 2022 . 18:28

      Istediklerinizi yapmadi diye yalan haber yapiyorsunuz. Adinada gazete diyorsunuz. O cektiginiz resimdeki Tabelle belediyenin degildir. Ne cikarci insanlarsiniz. Yaziklar olsun hepinize
    • Mudurnu lu10 Ocak 2022 . 11:01

      Bolu hangi değerine sahip çıktı ki Bu arada Tanju bu ne rezillik birde çapsız neymiş Cumhurbaşkanı olacakmış Allah'ım sen benim aklıma mukayyet ol Bolu yu halletti sıra Türkiye ye geldi belediye başkanı olunca Bolu'da villalar çoğalmış govemdeki villa normal iki katlı evini vilaya çevirdin burdaki haberlerden okudum govemdeki villayı evinindeki değişimi gözümle hergun görüyorum belediye başkanı seçilir seçilmez onurludan aldığın arsayı hani bahçe ya
    • Cevap10 Ocak 2022 . 10:47

      Her olumsuz iş Alaattin her iyi iş tanjunun Bolu Alaattin varken nasıldı şimdi nasıl madem Alaattin nin artıkları onun zamanında neden böyle saçmalık lar olmuyordu belediye ye onca adam aldınız hani dilinizden düşürmediğiniz liyakat doğru liyakat lı kadrolar Rasim le Ahmet ten belli Alaattin le ne alaka seçim geçeli ne kadar zaman olmuş bir sokak ismini bile yazmayı beceremeyen belediye birde Düzce belediyesi ne akıl veriyor senin çapın ne ki BECERİKSİZ
    • Serpil 10 Ocak 2022 . 08:27

      Neyzen Kolaylı (Tevfik)'in annesii Boluludur.
    • Bu hatayı yapanlar10 Ocak 2022 . 03:33

      Alüddin in artıklarıdır bu hatayı yapanlar. Tanju nun hatası da bu zaten. :(
    • Bolulu10 Ocak 2022 . 02:02

      Neyzen Tevfik yaşamının bir bölümünü Bolu’da geçirmiştir.Bu nedenle Bolulular,1962 yılında Neyzen Tevfik’i anma günü düzenlememişlerdir ama onu ölümünün 11. yılında 28 Ocak 1964 tarihinde Bolu Halk eğitim salonunda yapılan bir törenle hemşerilerini anmışlardır. Fakat bu anmaların devamı gelmemiştir. Boluluları hemşerilerine sahip çıkmaları konusunda duyarlılığa davet etmek gerekir. Neyzen Tevfik , ne kadar Bodrumluysa o kadar da Boluludur.Hatta Bolu’da geçen yaşamı Bodrum’dan daha fazladır.
    • Ferudun baysec10 Ocak 2022 . 01:53

      Tabelayı yazan kontrol etmemiş,teslim alan okumadan asmiş,kamuran bey,başka örnekler verebilirim,kamuran gibi.
    • Hasan9 Ocak 2022 . 22:34

      Onu bile yazabildiklerine şükür.
    • yankı9 Ocak 2022 . 20:49

      Her zaman söylüyorum her kuruma personel alımı mülakatsız kpss ile yapılmalı. Ahbap çavuşa göre personel alırsan böyle seni rezil eder. Kul hakkı yiyerek atama yapanların Allahım tez zamanda belasını versin.
    • Bolulu 9 Ocak 2022 . 17:51

      Belediye liyakat sahibi insanlar ı calıstırıyor olacak o kadar