BolununSesi, Bolu'nun Gerçek Sesi !

Arduino

Arduino
    27 Ocak 2022

    Arduino İtalya’da yaşayan birkaç elektronik mühendisi bundan 20 yıl kadar ...

    Arduino

    İtalya’da yaşayan birkaç elektronik mühendisi bundan 20 yıl kadar önce, çok küçük bir bütçeyle kodlama, yazılım, elektronik öğrenmeyi sağlamak için bir aygıt tasarlamışlar. Buna da "Arduino" ismini vermişler. Bu icatlarından 1 Kuruş telif hakkı almayıp herkese açık halde sunmuşlardır...

    Yetkim, imkanım olsa Arduino adlı yazılım geliştirme kartını 20 milyon çocuğa zorunlu tutarım. Kod yazamayan, 120 civarı kodlama dilinden birini bilmeyene lise diploması bile vermem...

    Teknolojide, icatta, patentte 20. yüzyılı tamamen ıskaladık. Bari 21. yüzyılda teknoloji üreten kuşağa geçelim. Sadece "leğen, mandal, tuğla, çimento, patates, elma, kayısı, fındık" satarak gelişmiş ülke olamayacağız. İhraç ettiğimiz ürünlerin kilogram fiyatını 1,2 doların üzerine çıkaramıyoruz.

    Eğitim düzenimizi baştan sona çöpe atıp Almanya, Güney Kore, Japonya, İsrail gibi ülkelerin müfredatını kendimize adapte etmeliyiz. Başka bir deyişle bütün okulları üretici hale dönüştürmenin çaresini aramalıyız.  

    Sigara, içki, telefon ve lüks tüketim ürünlerine 1-2 TL’lik teknik eğitim vergisi koyarsak 1 yıl içinde 52500 okulu yazılım, kodlama, bilişim odağı haline getirebiliriz.  

    Tarih, coğrafya, matematik, yabancı dil gibi dersleri biraz azaltarak yazılım derslerine kapı açmalıyız.  

    1 milyondan fazla öğretmenimiz, 20 milyon civarı öğrencimiz var. 2022 yılı itibariyle bunların yüzde 99’una 10 satır kod yazmayı öğretebilmiş değiliz.

    Sözü fazla uzattım. Çocuğunuz ne üzerine okumak istiyorsa istesin ona mutlaka 50-70 TL'lik bir Arduino kartı alınız derim. Kart ile beraber 20-30 TL’lik ilave elektronik malzeme alırsanız evladınıza çok faydalı bir hobi kazandırmış olursunuz.  

    Yazılım dünyasını 84 milyona tanıtmamız, çocuklarımızı siber dünyaya sokmamız zorunluluktur. Önümüzdeki 50 yılda dünya tamamen yazılımların kontrolüne girecektir...

    Ali Özdemir

    Eğitimci-Yazar

    www.aliozdemir.net

    0505 220 83 85

    27.01.2022 

    • Ali Özdemir31 Ocak 2022 . 23:41

      Fikirlere değil, kişisel yaklaşımlara saldıran insanlara yanıt vermek zorundayım. Fikrimi her yerde yazarım. Kimseden akıl almaya ihtiyacım yok. Beğenmeyen okumaz. 1 sayfa eseri olmayanlar akıl vermesin. Öğretmenleri karaladığım yok. Gerçekleri yazıyorum. Çomarlık artık çekilmiyor. Bir tek eseri olmayanlar akıl veremez.
    • Aladağ 31 Ocak 2022 . 13:40

      Herkes meslek lisesi öğretmenlerinin çalışma şartlarına ve gelirine sahip değildir. Buradan hareketle sizin 32 yıl milli eğitim bünyesinde çalışmanız size bütün öğretmenler adına konuşma hakkını vermez. Sizden biraz empati yapmanızı istiyoruz. Her yazıda yapılan her eleştiriye aynı şekilde cevap veriyorsunuz. Yapıcılıktan uzak ben bilirimcilik size pek bir şey kazandırmaz. Kaldıki meslek öğretmenleri kamuda çalışan öğretmenler arasında entelektüel ola
    • Aladağ 31 Ocak 2022 . 13:35

      Ali Hocam, her yazıdan sonra yapılan yorumlara çok aşırı tepkiler veriyorsun. Böyle kamuya açık bir alanda yazı yazıyorsanız eleştirilere açık olacaksınız. Yapılan eleştirileri olgunlukla karşılayacaksınız. Sizin bu şekilde yapılan yorumlara, her seferinde böyle tepki vermenizin nedeni sanırım şu. Siz sanırım meslek lisesi dışında herhangi bir okulda çalışmamışsınız. Buradan genelleme yapmanız, tüm öğretmenleri meslek lisesi öğretmeni zannetmeniz ho
    • ogretmen31 Ocak 2022 . 13:33

      Ali beyin maşallah her konuda bir fikri, fikride geçtim kitapları var benim inancım bu kadar fazla birşey bilen bir kişi aslında herseyden az az biliyordur yani bişrey bilmiyordur.
    • Ali Özdemir30 Ocak 2022 . 01:06

      Yıkıcı, alaycı, düşük kapasiteli insanlara bir şey öğretmen olası değildir... Kimse zorla çalıştırılmıyor. Geliri beğenmeyen istifa eder. 32 sene kamuda çalıştım. Ek olarak kitap yazarlığı, tamircilik, editörlük, danışmanlık vb. yaptım. Hala günde 16-20 saat çalışıyorum. Bu ülkede çalışana iş var. Uyuyan çomarlar hep aç kalacaktır.
    • Emeklisiniz29 Ocak 2022 . 21:32

      Mendil satan memurlar, para için satmazlar. Manavda da çıraklığı boşuna yapmazlar. Simiti de herkese yedirmezler. Hayrına yapıyorlardır.
    • Emeklisiniz29 Ocak 2022 . 21:18

      Vicdani retçilerle işimiz olmaz; biz BOLUNUNSESİ gazetesini okuruz. Bizden olanı yani. Eleştirmek beceri gerektirir; ezilecekseniz yapmayınız.
    • Emeklisiniz29 Ocak 2022 . 21:11

      Bana cevap verebilecek bilgi ve tecrübeniz var mı, bilemem. Her okuduğunda her gördüğünde bir hayorsızlık vardır, diyenlerle cebelleşemem. Mantık yoksunu, akıl fukarası, düşünme becerisi güncel hayat olmuşlarla da uğraşamam. Cevap bu olamaz, saygılarımla.
    • Fantaziden, Ali'ye...29 Ocak 2022 . 19:36

      Sayın Ali Özdemir sanırım sinirlenerek ve alınganlık yaparak yorumu mu okudunuz ki ben "ortalama" dedim. Siz uçlardan bahsediyorsunuz. Madem uçlardan bahsedeceğiz ben de diyorum ki "Geçinmek için kağıt mendil satan, manavda çıraklık yapan hatta simit satan öğretmenler de var..! ... ve size yeni sorular buyrun cevap verin; Son 20 yılda kaç tane genç, kaç tane donanımlı akademisyen çekti gitti? Kaçta genç ve kaç tane akademisyen çekip gitmek için çare arıyor?
    • Bir Tanıdık29 Ocak 2022 . 13:06

      Tamam tamam.. Biey demiyoz.. Herkesin bilmediğini bi sen biliyon, Ali bey.. :)
    • Ali Özdemir29 Ocak 2022 . 12:39

      "Fantazi... adlı kişiye kısa yanıt: Siz haklı olunuz. Biz hiçbir şey bilmiyoruz. Her şeyi siz en iyi bilirsiniz. 32 yıl MEB bünyesinde öğretmenlik yaptım. Sigaraya, lükse para bulan binlerce öğretmen gördüm. SON SÖZ: Her fikre negatif yaklaşan insanlardan hemen kaçmalıyız... Bunları fikir diye yazanlara çok yazık.
    • Emeklisiniz e cevap29 Ocak 2022 . 08:28

      "2023’te “Ay’a sert iniş” görevi verilen Türkiye Uzay Ajansı’na (TUA) iki yıllık Sebze Üretim Tekniği Bölümü mezunu İlyas Haliloğlu “Başkanlık Müşaviri” olarak atandı." gazete duvar com.tr ...
    • Emeklisiniz28 Ocak 2022 . 19:09

      Ali Hocam'ın paylaştığı Arduino setler ile neler yapılabilir, kolayca: Alarm, araç park uyarı sistemi, otomatik kapı açıp- kapatma, oda termostatı, buzlu yol uyarı sistemi, prize akım verme,... Basit birkaç kodlama ile yapılabiliyor. Alın ilgilenin ve öğrenip de uygulayın.
    • Fantazi...28 Ocak 2022 . 19:03

      Son 20 yılda Milli Eğitimimiz nereden nereye geldi? Müfredat kaç kere değişti? Kitaplar kaç kere değişti? Kitapların içeriği kaç kere değişti? Öğretmenlerimizin ortalama Yaşam Standartı nedir ki kendilerini geliştirmeye para ayırabilsinler? Diyanet İşlerini bütçesi nedir Milli Eğitimin bütçesi nedir? Sayın Ali hocam bu soruların cevapları olumlu hale dönüşmeden, öle 70 TL ye Arduino, 30 TL ye malzeme almakla bu işler düzelmez... Fantastik önerilere kanımı