BolununSesi, Bolu'nun Gerçek Sesi !

Altın ve döviz almayın

Altın ve döviz almayın
    9 Mayıs 2022

    ALTIN VE DÖVİZ ALMAYIN 9 yıl önce, 2013'te 1 gram ...

    ALTIN VE DÖVİZ ALMAYIN

    9 yıl önce, 2013'te 1 gram altın 110-115 TL idi. Dolar ise 2 TL idi. Yani 1 gram altın 55-57 dolar idi. Aradan bunca zaman geçti... Altın hala 57-61 dolar seviyesinde alınıp satılıyor. Yani kazanç yok. Reel olarak kazanç söz konusu değil. 

    Bir kişi parasını dövize, altına yatırıyorsa ülkesine kötülük yapıyor demektir. Her ev 1 kilo altın konsa sanayileşme olmaz, üretim artmaz. Her vatandaş 1000 dolar alsa ülke iflasa gider.

    1000 dolar aldınız diyelim. ABD'de yıllık enflasyon yüzde 7-8 olduğu için 1 yıl sonra 1 dolarınız yüzde 7-8 oranında değer kaybetmiş olacaktır.

    Altın ve dövize para yatırmayın derim. Bu enstrümanlar sadece aracılara (kuyumcu, dövizci, bankacı) para kazandırır. 

     

    O halde ne yapalım diyenlere önerilerim:

    1. A tipi yatırım fonu alabilirsiniz.

    2. BİST 100 listesi içinde yer alan şirketlerin hisse senetlerinden 5-10-20 çeşit alabilirsiniz.

     

    Ek not: Son 12 senede 100 bin TL nerede ne oldu?

    Dolar 996.000₺

    Euro 792.400₺

    EREGL 3.844.000₺

    VESBE 4.804.000₺

    FROTO 6.134.000₺

    AKSA 7.288.000₺

    HEKTS 42.517.000₺

    SASA 61.850.000₺

    IHLAS 176.300₺

    VAKBN 107.500₺

    Ali Özdemir

    www.aliozdemir.net

    0505 220 83 85

    09.05.2022

    • mıstık11 Mayıs 2022 . 18:54

      Kardeşim ona cevap vermem, buna cevap vermem ,imla bilmeyenlere cevap vermem ,e o zaman metin çelik'in yazısında da imla hataları var o yazıya niye cevap veriyorsun?( HA BİRDE SENİN CEVAP VERİP VERMEMEN DE BENCE KİMSENİN UMURUNDA DEGİL)
    • Ali Özdemir 11 Mayıs 2022 . 16:16

      Sayın Metin Çelik'e bilgi... Sayın Üstadım, Borsa sizin anlattığınız bir ortam değil... BİST'te 470 şirkete ortak olunabilir. Döviz alın diyenler "hayat niye pahalı diye ağlamasın." Bu ülkeyi batırmak için döviz alabilirsiniz. Sonra da "Niye geri kalıyoruz" dersiniz. Ek not: HAKARET EDEN, ALAY EDEN, BİLGİSİ OLMADIĞI HALDE ANALİZ YAPANLARA CEVAP VERMİYORUM.
    • Metin Çelik11 Mayıs 2022 . 01:08

      Ali Bey hocam. Hisse Senedi almak. Malsef ülkemizde Kooperatiflerden Ev almak gibi bişi. Hisse Senetlerinden önce DEVLET TAHVİLLERİ çok daha önemli ve güvenlidir. Ancak Malesef ülkemizde Devlet olarak Ekonomide İtibari değerimiz ve devleti Yönetenlerin İtibari değerleri kalmadı ki insanlar devlete güvenmediği için devlet tahvili almamakta. hisse senedi nedir. bir şirketin halka açılmasıyla parasal sıkışıklığını gidermesi bizim ülkemizde MANİPİLASYONLAR bir kaç egemen Borsacının zenginliklerine zenginlik katar. Devletin Satılmadık hangi kurumu kaldı siz biliyor musunuz. Hisse alalım Hangi KİT in hissesini alalım KİT kaldı mı. Tekel Satıldı. Enerji Kurumları Satıldı Limanlar Satıldı devlet Bankaları satıldı. Madenler satıldı Kimden neyi alacaksınız Mesela Bodrumdaki MARİNAnın hissesini almak isteseniz orada Kimlerin ne dümenler çevirdiğini Sedat PEKER bir bir açıkladı. Dolar üzerinden Manipilasyon Devleti Yönetenlerin ilk Müraccat ettiği düzenektir. Sonra Akaryakıt zamları sonra da Tüm kamu kurumlarının ürünlerine yapılan zamlar ve arkasından ENFLASYON Halk STAGFLASYON Yaşamakta insanlarda para mı kaldı. Ekmek alamaz hale geldik. Ah Ali Bey ah . Tam Tersi Ben Eğer birilerinin aklı varsa Devlet Sömürüsünden Kurtulmak istiyorsa DOLAR almalılar Dolar alın Sn Okurlar
    • Cevap Aladağ'a10 Mayıs 2022 . 11:35

      Seni ayakta alkışlıyorum şuan...
    • ali ozdemire10 Mayıs 2022 . 09:19

      " her ev bir kilo altın KONSA " bu nece hocam :))))) Türkçe bilmeyene yorum yapmam yazmışsınız. baya başarılı bi Türkçe'niz var :)))
    • Deli9 Mayıs 2022 . 21:26

      Ben 1800 kitap yazdım benden iyi mi bileceksiniz bre cahiller ben ne dersem o
    • bolulu9 Mayıs 2022 . 19:55

      borsa bitik
    • Aladağ 9 Mayıs 2022 . 18:11

      Ali Hocam, eğer sen kamuya açık bir mecrada yazı yazıyorsan eleştirilmeyi göze alacaksın. Burda çoğu zaman senin yazdığın yazılara hafif eleştiri oluyor, sert çıkıyorsun. Hakaret yok bir şey yok, sen görüşünü yazıyorsun biz de kendimizinkini. Darılmaca, gücenmece yok. Burası demokratik bir ortam. Eleştiriye tahammül edemiyorsan yazmayacaksın. Gelelim yazına, içinde olduğumuz şu zor günlerde çoğu kişinin derdi geçinme, az bir kısım insan da parasını enflasyon canavarına karşı korumanın derdinde. Senin bu dediğin borsa işi bu konuda gayet güzel bir seçenek, ancak finansal okur yazarlık ülke çapında daha yeni yeni gelişen bir olgu. Bunun boluda dinleyici bulması zor. Ancak yukarıda listede verdiğin hisseler gibi bir sürü hisse de şu son on yılda zarar ettirdi. İşin o boyutu da var. Ben de kendi çapımda borsa yatırımcısıyım, burda okuyan olursa onlara tavsiyem ihracat yapan şirketlere yatırım yapmaları.
    • Sercan9 Mayıs 2022 . 17:21

      "Yorum yazan okurlara, Beğenmiyorsanız okumayın. Ben fikrimi söyledim... İmla bilmeyen insanlara cevap veremem. Önce Türkçe öğrenmeliler. Türkçeyi yazamayan insanlar fikir üretemez." Hocam iyimisiniz, sağlığınızda bir problem yok değilmi ? Bir eğitimciye yakışmayan tavılar içindesiniz. AYIP.
    • Bolulu Köroğlu9 Mayıs 2022 . 17:05

      Yukarıdaki yazıda doğruluk payı var. Altın ve doviz alanların çoğunluğu, şimdiki ekonomik gidişatdan memnun olmayan kişilerdir. Bu geçici bir çözümdür. Çalışmadan, üretmeden para kazanmak isteyenler, borsa, sanal para, faiz, altın, dovize yatırım yapmaktadır. En iyi para kazanma yolu, yurdumuzun geleceği için, ekonomi, ticaret, turizm, eğitim, hizmet vs. alanlarda yatırım ve üretimde bulunmaktır. Veya bu alanlarda bizzat alın teri göz nuru dökerek çalışarak emeğiyle üretime katkıda bulunmaktır. Sonuç. Üretim, üretim, üretim.
    • abalı9 Mayıs 2022 . 14:09

      Bari fikir verecekseniz milletin işine yarayacak bir fikir verin, millet ekmek kuyruklarında yağ kuyruklarında ,okuma oranının düşük olduğu bir toplumda sizin fikirlerinizi okuyanın oranını varın siz düşünün.
    • Yatırım tavsiyesi değildi9 Mayıs 2022 . 14:00

      Sen fikrini söylüyorsan,herkes fikrini söylüyor ,senin yatırım tavsiyesi vermen için seni,n gerekli belgelerin var mı? Sen fikrini değil, yatırım tavsiyesinde bulunuyorsun ve hisse senedi adı veriyorsun, herşeyi bilen adam Alibey.
    • Ali Özdemir 9 Mayıs 2022 . 12:54

      Yorum yazan okurlara, Beğenmiyorsanız okumayın. Ben fikrimi söyledim... İmla bilmeyen insanlara cevap veremem. Önce Türkçe öğrenmeliler. Türkçeyi yazamayan insanlar fikir üretemez.
    • Gocabolulu9 Mayıs 2022 . 11:54

      Bahsettiğiniz hisse senedi işlemleri finansal okuryazarlık ister. Biz bırakın finansal okuryazarlığı okuduğumuzu anlamıyoruz çoğu zaman. Esas sorun paramızı güvenilir kılmak, burada görev önce ülkeyi yönetenlere düşer. Vatandaş parasının değerini koruduğunu görürse dövize altına yönelmez. Bunu biz 2004 den 2018 Branson krizine kadar gördük. Ancak döviz seviyesinin önemsiz olduğunu söyleyen çok önemli devlet yöneticilerini de gördük. Bu nedenle ekonomi yönetimi güven işidir, günlük siyasetten ayrı düşünmek gerekir. Bizi yönetenlerinde artık inattan vazgeçip akılla bilimle kararlar almaları gerekir. Biz geçmişte çok ekonomik kriz gördük ama son yaşanan kriz bambaşka. Buna bir de inat ve insan algısı ile oynamak eklenince kriz sonlandırılamıyor.
    • Aiye9 Mayıs 2022 . 11:20

      Kime güvenipte fon mon, senet menet alacan ali..
    • Doğa9 Mayıs 2022 . 10:31

      Bu arkadaşda nebati tarafindan fonlanmiş saçmalamiş çok biliyordunda neden buralarda akıl veriyosun .Biride ben ekonomistim dedi ülkeyi getirdiği duruma bak.Miletin parası nasıl çarçur edilir okulu osa tek mezun olacak akp ve zihniyeti sn. By sende buna uygunsun
    • abalı9 Mayıs 2022 . 09:54

      ekonomik gidişat güven verse vatandaşın, dövize olan eğilimi de durmak noktasına gelir zaten,bütçenin, borçlanma ve yatırımların döviz, dolar üzerinden yapıldığı bir ülkede vatandaşta ister istemez dövize yöneliyor.
    • ali beye9 Mayıs 2022 . 09:49

      SUNU DA SÖYLEYİN ; akp döviz garantili ülkeyi satmayı bıraksın, yandaşları kodamanlar da altınları dövizleri bozup fakir fukarayı doyursun, KOMŞUSU AÇ İKAN TOK YATAN MÜSLİMAN OLAMAZ