BolununSesi, Bolu'nun Gerçek Sesi !

Vali

Vali
    12 Mayıs 2022

    Vali 32 yıl kamuda çalıştım. Edirne, Tokat, Manisa, Bolu, Artvin, ...

    Vali   

    32 yıl kamuda çalıştım. Edirne, Tokat, Manisa, Bolu, Artvin, Lefkoşa, Zonguldak gibi yerleşim yerlerinin il ya da ilçelerinde, eğitimin çeşitli kademelerinde görev aldım.  

    Bu süre zarfında birçok ilçe milli eğitim müdürü, il milli eğitim müdürü, kaymakam ve vali ile çeşitli vesilelerle karşılaştım. Bunların içinde eğitime, bilime, yazılıma, sanayileşmeye, üretime önem veren, bu konuları titizlikle takip eden yöneticilerle nadiren karşılaştım. 

    Vali deyince aklıma ilk önce rahmetli Recep Yazıcıoğlu gelir. 1990 yılında Tokat ilinin Erbaa ilçesinde 1 yıl yedek subay öğretmen olarak çalıştım. Bu dönemde Sayın Yazıcıoğlu’nun Tokat il ve ilçelerinde 1984-1989 yılları arasında yaptığı müthiş işleri yakından gördüm. İli üretim merkezi yapmıştı. O, ilden ayrılınca ileri uygulamaların çoğu işlemez hale getirildi… Valimizin daha sonra Aydın ve Erzincan illerinde de mükemmel işler yaptığını gördüm. 

    Rol modeli vali olarak gördüğüm ikinci kişi ise 2018-2020 yılları arasında Zonguldak ilinde görev yapan Sayın Erdoğan Bektaş’tır. Kendisi, eğitimin teknolojik, katma değer oluşturan yüzü ile çok yakından ilgili idi. İlin tüm okullarında yazılım, kodlama, robotik ile ilgili önemli adımlar attırdı. İlden ayrıldıktan sonra başlattığı birçok vizyoner çalışma uykuya yatırıldı ne yazık ki... 

    COVID-19 önlemleri kapsamında sağlık çalışanları hakkında bir-iki negatif söz söylediği(?) yönünde eleştiriler olunca merkez valisi olarak geri çekildi. 

    Kendisi ile hiçbir ticari, ekonomik, sosyal bağlantım yoktur...  

    Bu kısa yazıyı şunun için yazma gereği duydum: 21. yüzyılda ihraç ettiğimiz ürünlerin kilogram fiyatı 1,2-1,5 dolar seviyesinde kaldığı sürece fakirlikten kurtulamayacağız. Bu itibarla, eğitim sisteminin tümünü baştan kurgulamamamız gerekiyor. Bilgisayar, yazılım, kodlama, tasarım, üretim, proje ile ilgili dersleri ön plana çıkarmalıyız. 

    Çöp kovası, terlik, tuğla, çimento, kazak, çorap, elma vb. satarak ileri ülke olamayacağız. Güney Kore, İsrail, Finlandiya, Almanya, Çin ne öğretiyorsa biz de aynı yolu tercih etmeliyiz.    

    Ali Özdemir 

    www.aliozdemir.net 

    0505 220 83 85 

    12.05.2022 

    Ankara 

    • Emeklisiniz17 Mayıs 2022 . 18:04

      Yorumlarınıza cevap veren başka yazar var mı? Övdüklerininiz dışında. Değerini biin, sizi bilinçlendiriyor. Ben de önce tepkiliydim; işini biliyor. Kişisel değil, kitlesel bir menfahat peşinde; yoksa sessiz kalırdı. Umrunda değil, ne yazdığınızdınız. Benim de olmazdı.
    • Emeklisiniz17 Mayıs 2022 . 17:48

      Hocam, niye bizi kışkırtıyorsunuz. Link bırakıyorum: https://www.dr.com.tr/yazar/Ali%20%C3%96zdemir
    • Emeklisiniz17 Mayıs 2022 . 17:11

      Bolulu'ya: Tebrikler! Saygılı yorumcu, başarılarınızın devamını dilerim. İyi kazanç sağlıyorsunuzdur; bir evin asgari geçim limtlerini aşıyordur. Gençleri, çoçukları eğitecek; hem eğitim hem de yazılım üzerinde tecrübe edebilecekleri ürünleri hediye etseniz. Onlar da öğrense; ülkeye daha dolu beyinlerle becerilerini sunarak hizmet etseler.
    • Bolulu17 Mayıs 2022 . 09:17

      Emeklisinize; 84 ülkeye ihracat yapan, gömülü kodlar ile son teknoloji ürünler üretiyoruz. Muhteşem Euro döviz getiriyoruz ülkeye. Hepsi de kendi arge ve kadromuzla, sürekli Avrupa'dan ödüller alarak. En büyük pazarda Avrupa.
    • Emeklisiniz16 Mayıs 2022 . 23:57

      Emeklisinizle mücadele derneği kurabilirsinz, kuruş vermem.
    • Emeklisiniz16 Mayıs 2022 . 22:20

      Bolulu, hangiz yazılımla ülkeni gururlandırdın. Ne yaptın??? Ne akademisyeni, önünüzde prjoe yok. Akraba kollama popülasyonu olarak işlev gören kurumlar. Başkaları övsün sizi, övüne övüne soyunmaın! Yaptım, bak ben kimim vs. Bu ülkeye hizmet edecek, fikrini gerçekleştireceklere, bir adım atacaklara engel olan düşünce budur: HİÇBİR ŞEY DEĞİLSİNİZ. İmkanları olmayıp aklını kullanacaklara; ancak ENGELSİNİZ: Bu da imzamdır.
    • Bolulu16 Mayıs 2022 . 09:42

      Ali Özdemir bende 35 yıllık; yazılımcı, Sitem analisti, Sistem & Network mühendisiyim. Ben kitap yazmadım ama yüzlerce sistem kurdum, yurt dışına giden eleman yetiştirdim. NEedeyse çalışmadığım Programlama dili yok. ERP, CRM, IOT yapay zeka ile kestirimci bakım kodları yazdım. İşte akademisyenler ile gerçek dünya böyle farklı. Ülkedeki üniversiteler bu yüzden bir şey üretemiyor.
    • Emeklisiniz15 Mayıs 2022 . 23:03

      Ali Hocami, affediniz. Sizi olumsum eleştirdiğim için.
    • Emeklisiniz15 Mayıs 2022 . 22:55

      Ali Hocam, sizi aşağılamıyor; aşağılayacak olan böyle habherler yazmaz. Sabredemiyor; mesajlarınıza cevap veriyor. Kötü olan, bunu da yapmaz. Hedefe kendini koymuş, gelin gelebildiğinice diyor; farkında değilsiniz. Ben yanındayım, ne olursa olsun .
    • Emeklisiniz14 Mayıs 2022 . 21:51

      Ayran yapmaya üşenenler, konu hakkında bilgisi dahi olmadan söz sahibi de olmasın. Yapamıyorsan, eleştirme. Üretmek yerine tüketmekten mutluysan; ekonomiden dertlenme. Saygılar, Ali Hocam.
    • Emeklisiniz14 Mayıs 2022 . 01:29

      Ali Hocam, barışalım mı. Sizi eleştirdiğim için özür dilerim.
    • Cahil Okur13 Mayıs 2022 . 22:20

      Sataşanlara cevap vermek zorundaysanız verin. Verin de.. Dikkatimi çekti; Bu gazetenin okurlarının ne sizin dışınızdaki yazarlara sataştığını, ne de onların okurlarını aşağıladıklarını görmedim. Ne yapalım.. Sağlık olsun.
    • Ali Özdemir 13 Mayıs 2022 . 20:06

      Cahil için cevap.... Sayın Kişi, Bu gazetede fikirlerimi ifade ediyorum. Doğru fikir yazanlara saygım çok. Atmasyon, uydurma, kanıtsız biçimde sataşanlara cevap vermek zorundayım. Son 300 yılda cahillik zirve yaptı. 10 kitap bile okumamış, iki diploması bile olmayanlar takma isimlerin arkasından ateş ediyorlar. Cahile cahil denir. Beğenmeyen okumaz. Gider Acun - Şeyma izler.
    • Aladağ 13 Mayıs 2022 . 19:37

      Ali Hocam, bu işin içinde 32 yıldır varım diyorsun, ben 1990-1993 yılları arasında meslek lisesinde okudum, oradan ülkenin en iyi üniversitelerinden birini kazandım. Ancak meslek lisesindeki alanımda eğitimime devam etmedim. Okuduğum üniversitede mühendislik bölümlerinde tek tük de olsa meslek lisesi mezunları vardı. Kendi arkadaşımlarımdan çoğu da üniversiteye gitti. Ancak tüm bunlar 2000 li yıllardan sonra değişti. Bugün eğer senin dediğin gibi 450 bin öğrenci varsa meslek liselerinde bu öğrencilerin ne durumda olduğunu sen benden daha iyi bilirsin. O yüzden burdan millete çemkirmek yerine az da çuvaldızı başkasına batır. Ülkenin bu hale gelmesinin asıl sorumlularına bir şeyler de.
    • Aladağ 13 Mayıs 2022 . 17:24

      Şu anda meslek lisesine giden öğrencilerin hali ortada. Meslek lisesine eskiden iyi öğrenci gidiyordu. Şu andaki öğrenci profiliyle bu işler zor Ali Hocam. 32 yıldır eğitimin içindeysen senin herkesten önce bunu görmen lazım. Ben kendim de meslek lisesinde okudum, bizim zamanımızda benim gibi güzel üniversitelere gidenlerin yanında, meslek lisesinde okuyup işşiz kalan yoktu. Daha sonra da bu böyle devam etti. Ancak son yıllarda eğitimdeki kalite düşüşü bu okulları da etkiledi. Meslek liselerine öğrenci havuzunun en dibindeki öğrenciler gidiyor. Böyle olunca da buralardan dişe dokunur bir başarı elde etmek güç.
    • Ali Özdemir13 Mayıs 2022 . 17:05

      Cahile cahil denir. Yanlış bilgi satana dur denir. Dogru
    • Cahil Okur13 Mayıs 2022 . 16:39

      Maşallah üstte yazıyı yazdıktan sonra aşağı inip millete bi de fırça kayıyorsunuz. Hakaret etmeyin diyorsunuz ama siz ediyorsunuz. Okurlarınızın ne rezilliğini bırakmişsınız, ne cahilliklerinin zirvede olduğunu. Adı üstünde Bolununsesi burası. Davul da tokmak da sizde olacaksa kendiniz çalıp kendiniz dinleyin o zaman. Veya sayfanızı yorumlara kapattırın.
    • Ali Özdemir 13 Mayıs 2022 . 11:45

      Abalı rumuzlu kişiye bilgi: Sayın Üstadım, 4500 meslek lisesi var. 1700.000 kişi buralarda okuyor. Meslek liseleri 50 yıl geride kaldı. Yüzde 10 istisna var. Endüstri 4.0 okullara giremedi... Dünyanın 23. büyük ekonomisi olduk. 16'dan 23'e geldik. KATMA DEĞERİ yüksek üretime geçemedik. Saygılar.
    • Ali Özdemir13 Mayıs 2022 . 11:40

      Bolulu adlı kişiye cevap... Arduino konusunda ettiğiniz sözler baştan sona hatalı. Biraz okuyun. Biraz dünyayı öğrenin. Arduino ile insanlar elektronik, kodlama, yazılım öğreniyor.. Bilmeden kendinizi rezil etmeyin. Kodlama ile ilgili 4 kitap yazdım. Buraya her bilgiyi yazarım ama kimse okumuyor. Cahillik zirvede...
    • Ali Özdemir13 Mayıs 2022 . 11:39

      1. MSKYSR'ye cevap: Türkiye'nin ihraç ettiği malların kilo fiyatı şu an 1,5 dolar. Almanya vb'nin ise 4-5 dolar... Bu konuyu araştırın. Sattığımız ürünler çok para kazandırmıyor. Konuyu tam öğrenin sonra yorum yazınız.
    • abalı13 Mayıs 2022 . 09:36

      Bu sefer önemli bir konuyu ele almışsınız hocam, okullar, okulların eğitim programları, okulların altyapısı bu işlere üretime müsait değil, meslek lisesi inşaatı bitince atölyeler akla geliyor bu memlekette.
    • MSKYSR13 Mayıs 2022 . 09:05

      Ali Bey; Vali örnekleriniz güzel ama, Türkiye şu anda sadece don gömlek satmıyor, hatırlatmak istedim.
    • Bolulu13 Mayıs 2022 . 08:11

      Bu anlattığınız teknoloji katma değeri yüksek ürünlerin geliştirmesi önerileriniz konusunda Bolu'da ne gibi bir çalışma yapıldı merak ettim. Elinizdeki Arduino teknolojileri elma, corap satmaktan farkı yok. Yazılım üretmediğiniz sürece hepsi hikaye. Apple örneği gibi adamların fabrikası yok, ama dünya devi. TR eğitim sistemi çöp.