BolununSesi, Bolu'nun Gerçek Sesi !

Çökme olayında direkler suçlu ilan edildi!

Çökme olayında direkler suçlu ilan edildi!
    24 Mayıs 2022

    Çökme olayında direkler suçlu ilan edildi! Bolu İnşaat Mühendisleri ...

         Çökme olayında direkler suçlu ilan edildi!

         Bolu İnşaat Mühendisleri Odası Bolu Temsilciliği’nin Yöresel Ürünler Pazarı’nda gerçekleştirdiği incelemeler sonucu, kalıp altındaki çelik teleskop direklerin bazılarının hasar alarak çökmeye neden olduğu belirtildi.

         Kılıçarslan Mahallesi'nde yaklaşık bir sene önce temeli atılan Yöresel Ürünler Pazarı inşaatının bir bölümünde çökme meydana geldi. 13 Mayıs’ta gerçekleşen olayda inşaatta bulunan 10 işçi yara almadan kurtulurken, inşaatın bir bölümü kullanılamaz hale geldi. Şantiyede incelemelerde bulunan İMO Bolu Temsilciliği, yapının statik projesinin 2018 yılında yayınlanmış Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği mevzuatına göre hazırlanmış olup, Bolu Belediyesi İmar Müdürlüğü tarafından ruhsatlandırıldığını belirtildi.

          “Bina Deprem Yönetmeliği’ne uygun”

           Projede farklı kotlarda döşemeler ve konsol kirişler barındıran zor bir proje olmasına rağmen proje müellifinin yaptığı tasarımdaki betonarme elemanların hesap raporlarını ruhsat ekinde Bolu Belediyesi’ne eksiksiz olarak teslim ettiği vurgulanan açıklamada, “Bu hesap raporları tarafımızca incelenmiş ve Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği’ne uygun olduğu görülmüştür. Projenin özellikli bir proje olmasından dolayı sahadaki uygulamasında titiz ve itinalı bir çalışma gerekmektedir. Sahada yaptığımız incelemelerde, kalıp altındaki çelik teleskop direklerin bazılarının hasar alarak çökmeye neden olduğu saptanmıştır” denildi.

    • Direkten döndū25 Mayıs 2022 . 23:00

      Ihaleyo veren avukat beledite başksnı ihaleyi alıp yapan muhendis siyasi parti il başkanı sorumluluk direklerde hemi? Tövbe tövbe.... Īşte Bolu boyle yönetiliyor beyler bozacı şıracı mihabbeti.
    • Dramali 25 Mayıs 2022 . 19:48

      Direkleri tenekeden yapmislar,sizden kontrol eden vami bilmeden yazu duruyosunuz.
    • Ali Sarı 25 Mayıs 2022 . 17:19

      Direklerin o saatte orada ne işi varmış!!!!!
    • Ortadirek25 Mayıs 2022 . 16:43

      Direkler suçlu mu bulundular? Vay hain direkler. Direklere para cezasıysa para cezası, hapis cezasıysa hapis cezası verilsin o zaman. Göz açtırılmasın, öteki direkle emsal oluvör töybolsun.
    • yahuuuu25 Mayıs 2022 . 16:40

      Bolu belediyesi ve yüklenici firma direklere nasıl ayakta duracaklarını öğretmeli.Değilse en ufak bir çimento yükünde pes ediveriyorlar.Bunlar nasıl tembel direkler yahu?
    • Bolulu 25 Mayıs 2022 . 12:39

      O direkler oraya kendiliğinden gelip konmuş olmalı, cezayı hak etmişler. İMO Bolu temsilcilerini de kutlamak gerek iyi tesbit yapmışlar kurtarıcı olarak!.. Bravo doğrusu...
    • Ahmet25 Mayıs 2022 . 11:05

      DİREKLERİ KİM YAPTIYSA O SUÇLUDUR: GARİBİM DİREKLERİN NE SUÇU VAR :)
    • Bolulu25 Mayıs 2022 . 10:12

      Beton dökümü en uçtan başlanmış. :)
    • bolulu25 Mayıs 2022 . 09:11

      rahmetli nizamettin gürkan ın kemikleri sızlamıştır
    • Ali25 Mayıs 2022 . 06:11

      Belediye Zenginlere hizmet götürüyor.my Drem centerın sol tarafına sıfır asvalt atmış.lüxs evlere özel yol....bitişinde yola tık yok...orası garibanın yolu...Dünyanın çivisi çıkıyor
    • Bir ihtimal daha var25 Mayıs 2022 . 02:17

      Bu arazinin zemin etüdü yapılmış mıdır? Çökme sebebi zemin oturmasından kaynaklı olabilir. Bence bi araştırın derim.
    • Komedi25 Mayıs 2022 . 02:12

      Herhalde yani yetersiz direkler yada destekleme sisteminden dolayı veya beton döküm hatasından olabilir. Başka neden olacak. Çok açıklayıcı bilgi aferin size. Senda abla herşeyi bilir o bi bakıversin.
    • İmo24 Mayıs 2022 . 22:17

      İMO sizi okutan hocanın diplomasını alayım. Sanki ölmeyeceksiniz açıklamaya bak. Haram olsun size verilen yemeklere kansızlar.
    • Sağlıklı24 Mayıs 2022 . 22:16

      Rica ediyorum, sorunumuz kimin suçlu olduğu bolu belediyesi mi? Yüklenici mi?
    • Nedir bu saçmalık24 Mayıs 2022 . 22:15

      Bir geoteknikçi olarak bu işi cimer e bildireceğim, Bolunun tüyü bitmemiş yetiminin arkasında olacağım.
    • Emrullah Gideroğlu24 Mayıs 2022 . 21:57

      Bu belediye başkanının yaptığı işlerde hiçbir hayır yok galiba. Şişeci Tanju
    • Sandallarlı24 Mayıs 2022 . 21:54

      Dandunjunun mumu yatsıya kadar.
    • Sakallı24 Mayıs 2022 . 21:53

      Çöktüğü için direklere ceza vermek lazım. Ya bir gidin insanların aklı ile alay etmeyin. Yalancının şahidi şıracı.
    • Ahmet24 Mayıs 2022 . 21:24

      Ya bunlar milletin aklıyla dalga geçiyorlar. İnanın tek kelime REZİLLİK