BolununSesi, Bolu'nun Gerçek Sesi !

KESK, geçinemiyoruz diyerek bordroları yaktı!

17 Haziran 2022

KESK, geçinemiyoruz diyerek bordroları yaktı! KESK Bolu Şubeler Platformu, ...

KESK Bolu Şubeler Platformu, artan enflasyon ve üst üste gelen zamlara karşı Kent Meydanı'nda bordro yakma eylemi gerçekleştirdi. Platform adına açıklamayı KESK Bolu Şubeler Platformu Dönem Sözcüsü Zehra Kulalı Gezici okudu.

Kamu emekçilerinin insanca yaşam talepleri için mücadelenin devam edeceğine vurgu yapan Gezici, "Bir avuç mutlu azınlık dışında kalan 84 milyon olarak ülkeyi yönetenlerin aldığı yanlış kararların faturasının daha fazla işsizlikle, daha fazla yoksullukla ödüyoruz.İktidarın talimatları ile belirlenip, TÜİK vasıtası ile açıklanan resmi enflasyon bile yüzde 73,5 ile son 24 yılın rekorunu kırmış bulunuyor" dedi. Gerçek enflasyonun yüzde 150'yi aştığını söyleyen Gezici, "Çarşıda, pazarda, mutfakta yaşadığımız gerçek enflasyon ise çoktan yüzde 150’yi aştı. Bizim için en önemli kalem olan gıda enflasyonu ise yüzde 200’ü buldu. Buna karşın kamu emekçileri olarak maaşlarımızda yaşanan artış “toplu sözleşme” artışları ve enflasyon farkları ile sadece yüzde 44’te kaldı.Hız kesmeden devam eden zam sağanağında bir gün aldığımızı ertesi gün aynı fiyattan alamaz hale geldik" diye konuştu. TÜİK'in kafasına göre enflasyon verisi açıkladığını belirten Gezici, insanca yaşama yetecek bir ücret için çözüm önerilerini sıraladı: "En düşük maaşın yoksulluk sınırı üzerine çıkarılmasından geçmektedir. (2022 Mayıs itibari ile 19.785 TL) Tüm tüketim maddelerine yapılan zamlar geri alınmalı, bu maddelerde KDV sıfırlanmalıdır. Akaryakıt ürünlerinden telefona kadar lüks olmaktan çıkan her üründe ÖTV kaldırılmalıdır.  Halkın, emekçilerin cebinden alıp zenginlere, beşli çeteye, yandaşlara aktarmanın araçları olan Kur Korumalı Mevduat Sistemi, Kamu Özel İşbirliği Projeleri, Döviz Garantili İhaleler sonlandırılmalıdır.Bu talepler 2023 Ağustos “toplu sözleşmesi” beklenmeden hayata geçirilmelidir. Sorunlarımızın nihai çözümünün gerçek bir toplu sözleşme düzeni ve grev hakkımızla ilgili bir yasal düzenleme ile mümkün olacağını biliyoruz. Siyasi iktidarı yaşanan bu olağandışı süreçte toplu sözleşme masasına çağırıyoruz. Bakan Nebati’nin dediği gibi bu dönemin tek kaybedeni olan dar gelirliler olarak kayıplarımızın karşılanmasını istiyoruz. Biz emekçiler, size göre dar gelirliler toplumun %95’iyiz. Sabahın alaca karanlığında sokağa dökülen işçiler, kamu emekçileri, çiftçiler yani üretenler biziz. Bizler sabahın sahipleriyiz, hesap sormayı da biliriz yaralarımızı sarmayı da, biz üretmezsek hayat durur." Açıklamanın ardından iktidara uyarıda bulunan Gezici, "Biz eşitlik, adalet, demokrasi ve barış istiyoruz! Biz insanca bir yaşam, güvenceli iş, güvenli bir gelecek istiyoruz!Bugün burada yoksulluğumuzun belgesi olan bordrolarımızı yakarken tüm kamu emekçilerini;Emeğin Haklarını Korumak İçin KESK ’e Bağlı Sendikalarda Örgütlenmeye,

BİRLİKTE MÜCADELEYE ÇAĞIRIYORUZ" ifadelerini kullandı.

Gezici'nin açıklamasının ardından kamu emekçileri yanlarında getirdikleri maaş bordrolarını yakarak protesto eylemini sonlandırdı.

• Palize21 Haziran 2022 . 15:14

Allah Aşkına Bu KESKin SES ini Bi Doyurun Ya. Bu açlar Hiç bir zaman Doymadı ki Şimdi Doysunlar. Dairesi Ayrı Yazlık Evi Dersen Ayrı, Kendi Arabasını Geçtim Eşinin Arabası Ayrı. Araştırın Bir Tane Aç Var İse (Bir Yıllık Her Ay Bir Depo) Yakıt Parası Benden. Memurların Yüz Karası Bunlar Ayıptır Günahtır. Bu Hükümet Döneminde Her Şeye Sahip Oldunuz. Az Utanın Ya
    • Bir vatandaş21 Haziran 2022 . 12:08

Keskçiler şimdiye kadar niye boy göstermedi diye merak ediyorum. Ya kardeşim Rusya nınki ne bitmez savaşmış dünyanın her yerini etkiledi, Almanya bile kemer sıkma politikasına başladı, bizde kemer sıkmaya başladık, yok öyle bedavaya beş yıldızlı tatil sen protesto yapacaksan yunanı ve amerikaya, rusyayı protesto et yarın savaş patlak verirse maaş alabilirsek ne alaa.
    • Köroğlu Torunu18 Haziran 2022 . 14:18

Bunların gecinemiyoruz dediğine bakmayın yalan algı eskiden memur zorla bı kooperatife girerek yıllarca taksit ödeyerek bir daire sahibi olabilirse ne ala şimdiki gibi çeşit çeşit değildi sofralarda yiyecekler eski memur anca yemeğe misafir gelecekte işte biir iki kilo kıyma alacakda memur köfte yiyecek. lüks arabaları almancilar tatile gelince onlarda görürdük. Ya yapmayın Allah aşkına bizde bu ülkede yaşıyoruz. Uzaydan gelmedik. Memur tatile gidecek hayaldi o günler. Sadece doktorların imkanı çok iyiydi. Onların da özel muayeneden malı goturuyorlardı. Hastanede önce özele gitmezsen öylesine bir muayene ederlerdi. Onların imkanı iyiydi. Öğretmenin ayda aldığı ek ders komik bı rakamdi. Karpuz parası idi.
    • Erol18 Haziran 2022 . 09:37

İşçiler ne yapsın.öğretmene zam,doktora zam,emekliye zam,milyonlarca işçi kardeşlerimiz ne yapsın aldıgı asgari ücretle.
    • M.K..18 Haziran 2022 . 01:23

hepsi çift maaşlı,altlarında lüks araba,,birer ikişer daire geçinemiyorlarmışş
    • Tüpçü Fikret 17 Haziran 2022 . 21:20

Bırakın memurluğu domates yetiştirin davar bakın paraya para demezsiniz memurluk yaparsan aç kalırsın tabi üretmiyorsunuz ki tüketicisiniz bir işede yaradığınız yok davar güdün davar çok para var

Yorum yazın

İsim (Gerekli)
    Yorumunuz (Gerekli)

Sayfada yer alan yorumlar kişiye ait görüşlerdir. Yapılan yorumlardan sitemiz hiçbir şekilde sorumlu değildir.