İsveç ve Finlandiya bile tanıdı, Bolu ise tanımamakta ısrar ediyor!

Başkan'ın açıklamalarına, Valilik'ten cevap! 

Başkan'ın açıklamalarına, Valilik'ten cevap! 
    5 Temmuz 2022

    Başkan'ın açıklamalarına, Valilik'ten cevap! Bolu Belediye Başkanı Tanju Özcan'ın ...

    Başkan'ın açıklamalarına, Valilik'ten cevap! 

        Başkan'ın açıklamalarına, Valilik'ten cevap! 

          Bolu Belediye Başkanı Tanju Özcan'ın Twitter hesabında yaptığı açıklamalar üzerine, Bolu Valiliği İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü'nden yazılı cevap geldi

          İşte açıklamadan önemli satır başları;

         Bolu Belediyesi’ne ait Atık Su Tesisi’ne cezai işlem uygulanmasına ilişkin olarak;

         2009 yılında işletmeye alınan Atık Su Arıtma Tesisiyle ilgili Bolu Belediye Başkanlığı tarafından 2019 yılında revizyon ihalesi gerçekleştirilerek Arıtma Tesisinde revizyon yapılmış ve kapasite artışına gidilmiştir.

          Kapasite artışına gidilmesine rağmen gelen atık suyun bir kısmının hiçbir arıtma işlemine tabii tutulmadan doğrudan Büyüksu Deresi’ne deşarj edildiği Bolu Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü tarafından muhtelif zamanlarda yapılan denetimlerle tespit edilmiştir.

           Aynı fiilin 3 yıl içerisinde 2’nci kez tekrar edilmesinden dolayı...     

            Bu kapsamda 2872 sayılı Çevre Kanunu’nun 20. madde I. 6. Paragrafı “…..içme ve kullanma suyu sağlama amacına yönelik olmayan sulara atık boşaltanlara….” hükmü gereğince Bolu Belediyesi’ne 25.02.2020 ve 29.09.2020 tarihlerinde mahallinde yapılan incelemeler neticesinde idari para cezası uygulanmıştır.

          Yine 30.06.2022 tarihinde yapılan denetimde aynı fiilin 3 yıl içerisinde 2’nci kez tekrar edilmesinden dolayı idari para cezası 2 kat artırılarak 394.548 TL. tutarında uygulanmıştır. Ayrıca 04.07.2022 tarihi itibariyle de konuyla ilgili hukuki süreç başlatılmıştır.

           "Bugüne kadar Valiliğimize herhangi bir resmi yazı intikal etmemiştir."        

            Bolu Belediye Başkanlığı’nın izinsiz kurban yardımı toplamasına ve Cami inşaatı için yardım toplama izin süresinin Valilik tarafından uzatılmadığına ilişkin olarak 25.06.2022 tarihinde kamuoyuna gerekli bilgilendirme yapılmış idi.

         Cami inşaatı yardımının Valiliğimiz tarafından engellendiği yönündeki iddiayla ilgili olarak;

          Bolu Belediyesi tarafından ikinci kez talep edilen yardım toplama başvurusu Valiliğimizce incelenmiş olup;

          2860 Sayılı Yardım Toplama Kanunu’nun 8. Maddesinde atıf yapılan ilgili yönetmeliğin 6. Maddesinde yer alan:

          “…Toplanacak yardım miktarını belirlemeye yarayacak keşif özeti, rapor ve benzeri bilgi ve belgeler de (Değişik ibare:RG-10/11/2021-31655) başvuru formuna eklenir.

           Tüzel kişiliği haiz kuruluşların müracaatlarında kuruluşun yönetim organlarında görevli olanların, gerçek kişilerin yardım toplaması halinde ise sorumlu kurul üyelerinin ve yardım toplama faaliyetlerinde görev alacakların açık kimlikleri ve adresleri belirtilir. Kamu görevlilerinin çalıştırılmasının düşünülmesi halinde ilgili valilik ve kaymakamlıklardan alınmış izin belgeleri de eklenir…" hükümlerince;

           Başvuru dilekçesinde ek olarak Valiliğimize verilmesi zorunlu olan keşif özetinin ve yardım toplamaya ilişkin sorumlu kurul için meclis kararının eksik olduğu tespit edilmiş olup belirtilen eksikliklerin tamamlatılması halinde söz konusu başvurunun değerlendirmeye alınacağına dair İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü’nün 27.06.2022 tarihli ve 16788 sayılı yazısı ile Belediye Başkanlığı’na yazılı bildirim yapılmıştır.

           Ancak, yazılı bildirime rağmen Bolu Belediye Başkanlığı tarafından eksiklikler tamamlanmayarak, bugüne kadar da Valiliğimize herhangi bir resmi yazı intikal etmemiştir. Bolu Belediye Başkanlığı kendi üzerine düşen yasal sorumluluğu yerine getirmemekle birlikte Valiliğimizin Cami yardımını engellediği yönünde kamuoyunda yanlış bir algı oluşturmaktadır.

         Söz konusu iddia tamamen asılsız olup, iş ve işlemler yasal mevzuat çerçevesinde yürütülmektedir.

          Bolu Belediye’sinin 2860 Sayılı Yardım Toplama Kanunun hükümlerine aykırı olarak kurban yardımı adı altında toplamış olduğu ve hesaplarda bulunan paralar, bu yardımları yapan vatandaşlarımızın şahsi hesaplarına iade edilmiş olup hak sahibi vatandaşlarımız herhangi bir mağduriyet yaşamamıştır.

    • Seçmen9 Temmuz 2022 . 18:49

      Çeşme suyunun ğerçekten içilir olduğuna inanan varmı bir analiz yaptırın bakalım ne çıkıyor bir kaç kaldırım düzenlemesiyle icraatı yaptığını sanıyorsun hani kanal boyu ne durumda kaç yeşil alan yaptın önceden olan parklar laleleri ne ğüzeldi yağmurlu havada araçla yolları fıskiye araçla ıslanmak nedir
    • Polat9 Temmuz 2022 . 15:48

      Bolu da dogayi kirleten sanayi kuruluslarina da ceza yazin bir gorelim. Cimento basta olmak uzere.
    • Yeseye8 Temmuz 2022 . 14:25

      Millet neyse tepesinde altıda odur. Sizi yönettiğini söyleyenlerde sizden. O hırsız dediklerinde sizlerdiniz. İşinizi yaptırmak için yalakalık yaptıklarınızda yalakalık yapanlarda sizlerden. Oturup düşünün ne kadar dürüstüm diye. Bir anket sonucu. Türkiye’deki üni.öğrencilerine sorulan soru. İyi bir işe girmek için rüşvet alırmışım verirmisin? Sonuç sensin. Evet. Rüşvet alırım ve veririm. Oran yüzde 75. İşte bu sensin. Bırakın ahkam kesmeyi
    • Semih6 Temmuz 2022 . 21:00

      YETKİLİLER!.. ŞU MEYHANEDEKİ DÜMBELEK SESİNİ DURDURUN ARTIK. POLİSE İHBAR YAPIYORUZ EKİP GELMİYOR. İLLA ÜST MERCİLERİ ŞİKAYET Mİ EDELİM POLİSİMİZİ? LÜTFEN İLGİLENİN POLİSİMİZ... VALİLİK, SAYIN VALİ. LÜTFEN BU KONUYA EL KOYUN. HALKIN HUZURU KALMADI. BIKTIK BU DÜMBELEK SESİNDEN. BAŞKASININ ÖZEL HAYATI, DİĞER KİŞİNİN ÖZEL HAYATINA KADARDIR. YETER ARTIK YETER... DURDURUN ŞU DÜMBELEĞİ. MEYHANE_ATATÜRK BULVARI. YETER.
    • Boş konuşuyorsunuz6 Temmuz 2022 . 17:53

      Allahın özel kulu oluğunu söyleyen eski B.B nını Bolu'muza attığı kazıkalrdan biri daha. Hem şehrin girişine pis kokuyla gelenleri karşıla hem de eksik kapasiiteli yer yap.Kapasiteartışı yapıldı ama tam devreye alınamadı.Eğer belediye AKP de olsaydı bu cezalar kesilirmiydi???
    • Hızır6 Temmuz 2022 . 14:53

      Birleyide ağzına yüzüne bulaştırmadan becerseydim şaşardım zaten kasıtlı mı yapıyorsun yoksa gerçekten bu kadar işbilmez beceriksizmisin anlamadım ki? Bir tane elle tutulur yaptığın hizmet yok kaç yıllık orman parkının bile içine ettin senden göl isteyen mi oldu yapsan 1,5 yıldır yıktığın yerleri bolunun üstüne kabus gibi çöktün
    • Bolulu6 Temmuz 2022 . 14:11

      AY Belediye başkanlığı döneminde Kızılay parkı ile ilgili AY'nin Valiye kafa tutma süreçlerini nasıl unuttunuz. Sonra Valinin gönderilmesini. Tabi CB. Abdullahgül dönemi. Tanjuyu günahım kadar sevmem ama şimdi niye vuruyorsunuz Vali üzerinden.
    • Egitimci6 Temmuz 2022 . 12:05

      Başkan devletin valisini belediye personelini ya da sokakta şakaltıģı aksamcı arkadslarıyla karıştırmış olmalı.Buyur başkan dilekce vermemişsin.Bagışları yasal presedūre uygun toplamamışsın.Cami yaptırma sūreci rksik belgeden dolayı belediyenin hatası.Bunlar ortadayken siz hLa devletin valisini suçlama derdindesiniz.Bolu bunları esefle seyrediyor.
    • VATANDAŞ. 6 Temmuz 2022 . 10:08

      GÖLKÖY BARAJINI BESLEYEN SULAMA KANALININ YUMRUKAYA KÖYÜNE YAKIN KENARLARINA BİR BAKIN. BASIN DAHİL HERKES UYUYOR. YETKİLİ MERCİLER NEDEN DENETİM YAPMIYORLAR. OLANCA PİSLİK KANAL KENARINA ATILIYOR.VE YAĞMURLA BİRLİKTE PİS SULAR KANALA GİDİYOR VE ORADAN DA GÖLKÖY BARAJINA TAŞINIYOR.
    • Ahmet6 Temmuz 2022 . 08:56

      Basın açıklaması çok kötü kaleme alınmış. Valilikte yetkin bir basin danışmanı olmamasına şaşırdım. Yayınlanmadan önce keşke Vali beye gösterilseydi
    • Köroğlu Torunu6 Temmuz 2022 . 08:47

      Sen kimsin vali senin amirin Bu şeye benziyor. Zabıta müdürü Belediye başkanına kafa tutuyor. Bu her zaman böyleydi.
    • isimsiz6 Temmuz 2022 . 08:32

      gitmiş birde utanmadan vali bey korkacağımımı sanıyor diye gazetelere demeç vermiş. utanmadan halkın sağlığıyla oynuyor birde devleti tehdit ediyor, ayağını denk al başkan vekillik gitti başkanlık da gidince dımdızlak kalırsın, sonra saçmalardan seçmeler yaparsın.
    • Bolulu6 Temmuz 2022 . 08:29

      Valilik aynı hassasiyeti cemaatler için verebiliyor mu? onlarında izinleri tamam mı? Aynı hassasiyet AKP belediyeleri için geçerli mi?
    • Sular6 Temmuz 2022 . 06:14

      Sularda mikrop saçıyor. Hastaneler enfeksiyon hastalarıyla dolu. Çamurlu suyu arıtmadan klorlamadan şebekeye veriyorsunuz. Yazık gerçekten. Kökez vb. Çeşme suları denetleniyor mu?
    • oktay güçlü6 Temmuz 2022 . 06:11

      Başkan "bolu beyi" vs benzetmesi yapacağına bence iddialara cevap versin. Koku yalan değil, musluklardan akan suyun kalitesi belli. Valiliğin bu kadar net ve ispatlı cevabına karşın şov yapar gibi cevap vermek yerine Mansur YAVAŞ gibi belgelerle cevap vermeyi tercih ederse başkanın yanında oluruz, şu an bence Vali Bey haklı ve Bolu'ların antipatisini kazanmak uğruna doğrusunu yapıyor, sağlığımızı korumaya çalışıyor.
    • Metin Çelik6 Temmuz 2022 . 02:10

      Valiliğinin cevaben yazdığı bu açıklamalar Hukuk devletinin Niteliğine bir kez daha vurgu Yapıldığına dikkat çekmek isterim . Türkiye Cumhuriyeti devleti Belediye Başkanlarının Ya da herhangi bir siyasi kimliği olan birilerinin devleti değildir. Zulu Kabilesi de değildir. Camiii Yapılacakmış. Sana ne kardeşim Camii Yapımından . Ülkenin En Büyük bütçesini alan Diyanet Yapsın. Olmadı Camii dernekleri Yapsın. Bu Belediyenin işi midir. Ayrıca Kurban Bayramı Bağışları toplamak ne alaka. Bolu Belediyesinin Başkanı Hukukçu . Bunları en iyi kendisinin bilmesi gerekmektedir. Hukukçu kimliği taşıyan birisinin Hukuka Saldırması Belediyenin Hukuksuzca Uygulamalar Yapması hiç hoş olmamıştır. Sn Başkanın biraz kendine gelmesi gerekmekte olduğuna vurgu yaparım. Sn Başkan Yapmayın Cumhuriyet Halk Partisine zarar veriyorsunuz. 6. lı Masaya . Bu hayat pahallılığına hiç bişi yapamayan gariban insanlarımıza zarar veriyorsunuz. Hatta Bu ve benzeri davranışlarınız İktidar Partisinin işine yaramaktan başka bir işe yaramadığını biliyorsunuz. Bi kendinize gelseniz artık. Yani Yakışıyor mu bu ve benzeri uygulamalar
    • dede6 Temmuz 2022 . 02:09

      bolu meyhaneler şehri oldu..
    • Bolulu 6 Temmuz 2022 . 01:26

      Hem işini kanuna uygun yapmıyor hem de valiliği suçluyor. Kendince “hükümet beni engelliyor” diye yaygara koparacak. Kendilerini zeki milleti aptal mı sanıyorlar. Valilik makamı iddialara en güzel şekilde cevap vermiş. Çıksınlarda yalanlasınlar görelim.
    • Vali devlettir5 Temmuz 2022 . 21:45

      Vali devlettir saygı duyacaksın ben yaptım oldu yok ne yapıyorsan hesabını tutacaksın ki biri sorduğunda izahını edebilesin nerden bileceğiz cami bağışla alem yapmadığını değilmi