İsveç ve Finlandiya bile tanıdı, Bolu ise tanımamakta ısrar ediyor!

Yedigöller'de çadır kurmak yasaklanMIŞ!

Yedigöller'de çadır kurmak yasaklanMIŞ!
    17 Ağustos 2022

    Yedigöller'de çadır kurmak yasaklanMIŞ! Bir Yedigöller hayranı olarak bu ...

          Yedigöller'de çadır kurmak yasaklanMIŞ!

          Bir Yedigöller hayranı olarak bu senede gideyim bir çadır kurayım bir gece konaklayıp ertesi gün dönerim diye geçen hafta Yedigöllere gittim. Akşam üstü vardığımda Derin göl ve Büyük Göl'ün orada bulunan ana park alanının oraya aracımı park ettim ve çadırımı yavaştan kurayım diye etrafa bakındığımda her yerde kocaman çadır kamp yapmak yasaktır diye tabelaları gördüm, bir önceki sene böyle bir durum olmadığı için tereddüt ettim ve iki gölün arasında bulunan özel işletmeye ait cafeye gittiğimde orada çalışanların tabelada yazanların doğru olduğunu ve göllerin etrafında çadır kurarak kamp yapamayacağımı sadece tuvaletlerin arka tarafındaki kısıma çadır kurabileceğimi söylemesi üzerine oraya gittiğimde zaten şok oldum, tam bir rampayı çadır kurmak için ayırmışlar, rampa aşağıya yatarsınız da yan gelirseniz otoparka kadar yuvarlanırsınız o kadar dik bir yeri ayırmışlar. Gece olunca park alanında bulunan yaklaşık 15 araçtaki kişilerin hepsinin ilerleyen saatlerde araçlarında yattıklarını gördüm (bende aracımda geceledim). Gölün etrafında çadır kurmayı kim yasakladı inanın çok merak ediyorum, neye göre yasakladıkları zaten ayrı bir muamma, etrafta bulunan benim gibi gezmeye gelmiş olan bir kaç Bolulu arkadaşla konuştuğumda göllerin etrafında çadır kurma işinin yasaklanmasında orayı kiralayan şahısın olduğunu, amacın çadır kurdurmayıp bungalovlarda insanların konaklamalarını istediklerini söylediler ama ben buna pek inanmadım. Yedigöllere gelip çadır kurmak isteyen kişinin amacı zaten sadece çadır kurmaktır, istese bungalovlarda kalır ama bu amaca yönelik bir yasaklama var ise inanmak istemiyorum ama çok çok büyük bir hata yapılıyor. Bu yazımı inşallah Sayın Valimiz ve Milli Parklar Şube Müdürümüz okur ve yapılan hatadan bir an önce dönerler. Çünkü gölün etrafında çadırda konaklamanın göle veya çevreye herhangi bir zararı yok ama oraya gelip de gölün kenarında bir çadırda konaklamak isteyen çok sayıda doğa gönüllüsüne bir eziyet oluyor. Saygılarımla.

    • Bolulu1419 Ağustos 2022 . 15:12

      Herkes kendi fikirlerini söylemekte özgür, kimsenin kimseyi küçümsediği falan da yok. Ben şahsen fikirlerimi söyledim, beğenen olur beğenmeyen olur, katılan olur katılmayan olur, ancak ben nasıl açık ve net bir şekilde uygulamanın yanlış olduğunu anlatıyorsam fikirlerimi veya haberi eleştirenlerin de net bir şekilde neden ve ne şekilde rahatsız olduklarını neler yapılması gerektiğini de belirtmeleri lazım, padişahım istemezükle bu işler yürümez. Haberin veya yorumlarımızın yanlış olduğunu söyleyenler neden karşı olduğunu bir açıklasınlar ve örneklesinler de bizde yanlış bir şey biliyorsak öğrenelim, yoksa yapılana çamur at izi kalsın bu işleri geçelim.
    • Bolulu19 Ağustos 2022 . 14:00

      Bolulu14 aynen. Bu tip yerlere ulaşım zor olmalı, içinde emek olmalı, hak eden gitmeli. Buna yürümek, bisikletle gitmek dahil. Yada yapın villaları Araplara kiralayın, çılgın kapitalist sistem devreye girmiş anlaşılan. Toplanan para nereye gidiyor bilmiyorum.
    • Emeklisiniz19 Ağustos 2022 . 13:41

      Bolulu14 ve Metin Çelik adlı yorumcular ortak paydada buluşmuşlar. Ne mutlu, okuyanlara...
    • Emeklisiniz19 Ağustos 2022 . 13:27

      Ben bu kadarını düşünmemiştim. Siz ne kadar kültürlü insanlarsınız. Yorumlarınızı imzalıyorum, saygılar haktan yana durarak sadece Hak'ka boyun eğenlere, haksızlığın karşısında aslan kesilenlere. Doğrunuz şaşmasın....
    • Bolulu1419 Ağustos 2022 . 11:18

      Yedigöllerin ne kadar özel bir yer olduğunu, oraya bir kez gidip de bir kez daha gitmek isteyenler anlayabilir. Bir kez gidip de amanın o yollar çekilir mi, git git bitmiyor, zaten arabayı deee nerelere çektik, dünyanın yolunu yürüdük diyenlerin zaten anlamasını beklemiyorum. Yedigöller bazı sahil kenarları gibi gidip çadır kurarak 3-5 ay kalınan yerlerden değildir. Oraya gidenlerin çok büyük bir yüzdesi bir gece bilemediniz iki gece kalırlar, oranın doğalını görmek için giderek, doğayla iç içe bir iki gece yaşamak isterler, oranın gün doğarken, öğle, akşam gün batarken özel anlarını yakalayıp fotoğraf çekmek isteyenlerin oranı da hayli yüksektir. Bunun için orada çadır kampı kuranların çadırları nasıl göze batıyor, doğaya ne gibi bir zararları var inanın anlayamıyorum, o kadar çok doğayı korumak istiyorsanız, komple kapatın gitsin. Bakın orada mangal semaver yakılması yasaklandı, etraf dumandan gözükmüyordu bu çok güzel oldu, lakin küçük tüp niye yasaklanır onu hala aklım almıyor, bu yasak tüm Bolumuzda var, Abant'a gidiyorsunuz, Jandarma geziyor semaver, mangal, tüp yasak, Allah aşkına tüpün yangına sebebiyet verecek nesi var, bence içilip söndürülmeden atılan bir sigaradan çok çok daha az riski var. Dediğim gibi ben şahsen özellikle Yedigöllerde göllerin etrafında çadır kurulmasının serbest bırakılmasını isterim, oraya gelen doğa sevdalıları da bu şekilde rahat ederler, Bütün fikirlere saygılıyım, herkesin doğrusu kendisine bu da benim doğrum.
    • Aladağ 19 Ağustos 2022 . 09:30

      Ülkede bir ayar yok, orta yol yok. Makul bir ortamda buluşma yok. Hep uçlardayız. Halk ülkedeki boşlukları kullanmakta uzman olmuş, devlet ise hiç bir şekilde esnemiyor. Ormanlık alanlara girişin yasaklanması mesela, bir yandan bu nasıl iş diyor insan ancak Gölköy ün halini görünce iyiki yasaklanmış diyor insan.
    • Metin Çelik19 Ağustos 2022 . 08:15

      Bu Yasaklamanın, Yasaklar ülkesi olduğumuz bu zamanda, Sarı çizmeli Mehmet Ağamızın Kendi başından çıktığını düşünmüyorum. Elbette Turizm Tezahürü olan güzelim Yedigöllerimizin de birilerine Yani Yandaş bir vatandaşımızın çıkarlarına hizmet vermesi için hazırlanmış bir düzenek olduğu kesin, Engebeli bir arazide çadır mı kurulurmuş. Sosyal tesisi olmayan Alt Yapısı olmayan bir doğa, Çadır Turizmine Tahsis edilebilir mi. Tam bir ZULU KABİLESİ Mantığı olduğu mantığı çok açık. Milli Parklar ESKİ Müdürü Bir Kemal İsminde Bir CAN vardı . Adam dünyaları ben yarattım edasındaydı dönemin Başbakan Yardımcısına eyvallahı yoktu . Bu zat Yeniçağa gölüne bir de otel inşa etmez mi. Sn Kurtulmuşun Kulağına Kar suyu kaçırmasına vesile olduk Kemal UÇTU Serpil hanımı Belli ki Manipüle ediyorlar Arkasında Fatih olabilir. Fatih te uçurulmalı. Ama ondan önce uçurulması gerekenler var Mesela Tarımın başındakiler Ne diyeyim EMEKLİSİNİZ Rumuzlu Abimiz. Yani ben esasen çok daha ağır yorumlar yazmak isterim ama zatihalinize Saygılarımla
    • Emeklisiniz18 Ağustos 2022 . 14:11

      Bolulu14 ve Metin Çelik adlı yorumcular; ortak yorumunuzu bekliyoruz::)))
    • Emeklisiniz18 Ağustos 2022 . 14:02

      Güçlüden yana durup da zayıf görülenin üstüne yürüyorsunuz ya, ben burdayım. Ben kim miyim? ASLA KANDIRILMAYAN...
    • Emeklisiniz18 Ağustos 2022 . 13:27

      Metin Çelik isimli yorumcu, olması gerekeni yazmış...
    • Bolulu1418 Ağustos 2022 . 12:20

      Yorum yazanların şimdiye kadar kaç kere Yedigöllere gittiğini gerçekten merak ediyorum. Ben yıllardan beri giderim, bazen yılda 3-5 veya daha fazla olur, çadır kurmaya da gittim, çadır kuranlarla da sohbet ettim, hiç de rezalet, pislik bir ortam görmedim, çamaşır asan zaten hiç görmedim (ha şahıs dereye düşmüştür, eşyalarını kurusun diye bir yere asmıştır o ayrı). Arkadaşlar Yedigöllere gidip de çadırda kalanlar doğa aşığı insanlar, doğa ile başbaşa kalmak için memleketin bir sürü yerinden geliyorlar, bu gelenlere bu kadar kötü düşünceler ile bakmanıza inanın anlam veremiyorum. Gelen kişi akşam üstü günübirlik gelenlerin dönüşünden sonra çadırını kurar ve yatar sabah da kalkar kahvaltından sonra dönecekse eğer çadırını toplar bu arada günübirlik gelenler henüz gelmemiştir, eğer bir gece daha kalacaksa çadırının fermuarını kapatır, eşyalarını toplar ve gelen hiç kimse rahatsız olmaz. Siz Yedigöllere oranın doğa harikası ortamını görmeye gelmeyip nerede ne kusur var diye bakmaya geliyorsanız zahmet edip gelmeyin, inanın oraya gelip kalanlar sizden daha çok oranın doğasını düşünüp koruyan kişiler.
    • Bolulu18 Ağustos 2022 . 11:00

      Doğaya inşaat yapmayın, beton dökmeyin, çivi çakmayın, sabun deterjan getirmeyin, kafe ye kiraya vermeyin. Doğa doğa olarak kalsın. Banyosunu evinde yapsın. panayır yerine çevirmeyin.
    • Metin Çelik18 Ağustos 2022 . 10:20

      İsabet olmuş. Kardeşim Oralar Ailelerin oturup dinlenmesi gekeren bir mesire alanı olması gerekmekte iken, Rezil bir görüntü vardı emeği geçenlere ve bu kararı alanlara Teşekkürler . Kardeşim Gölün Kıyısında Ne işin var. git. gölün Yakınlarında bir araziye çadır kurun . Hatta devlet Çadır Kurulacak bir alan oluştursun içerisine banyosunu tuvaletini koysun. Suyunu elektiriğini diğer tesisatlarını çeksin, Adam gibi bir Mesire Kamp ALANI OLMASI GEREKMEKTE İKEN, Ne o Gölün Hemen Yanına her önüne gelen bir çadır kuruyor
    • Bolulu18 Ağustos 2022 . 09:30

      Parsel parsel satılan ülkem. Full kapitalist sisteme dönüştü. O zaman bizlerden niye vergi alıyorsunuz. Bu ülkenin gerçek sahipleri değilsek, bizlere her şey yasak ise, bu ülke arab'ın, parası olanın ise.
    • dede18 Ağustos 2022 . 00:53

      harika bir karar rezalet pislik terbiyesizlik azda olsa azalır...
    • O YASAK BU YASAK DERKEN17 Ağustos 2022 . 22:05

      YASAKLAR ÜLKESİ OLDUK
    • Vatandas17 Ağustos 2022 . 19:14

      Birileri çadır kuracak diye oraya ziyarete gelen aileler, çocuklar kampçıların etraftaki çamaşırlarını, orada yayılan yatan insanları görmek zorunda degil.. Çadır için kamp alanı bilirlenir gider kalırsın, isteyen istediği yere kurmamalı o zaman iskeleye çıksınlar orayada kursunlar.