İsveç ve Finlandiya bile tanıdı, Bolu ise tanımamakta ısrar ediyor!

"2 bin 300 Suriyeli ile ilgili kıyamet kopartılıyor"

"2 bin 300 Suriyeli ile ilgili kıyamet kopartılıyor"
    23 Eylül 2022

    Vali Kılıç; "2 bin 300 Suriyeli ile ilgili kıyamet ...

          Vali Kılıç; "2 bin 300 Suriyeli ile ilgili kıyamet kopartılıyor"     

           Bolu Valisi Erkan Kılıç, Bolu’da yaşayan yabancı uyrukluların sayısını açıklayarak, “Bolu’da yaşayan 2 bin 300 Suriyeli ile ilgili kıyamet kopartılıyor. Bu insanların üzerinden konuyu farklı yerlere çekmek çok hoş değil” diye konuştu.

         Bolu Valisi Erkan Kılıç, yabancı uyruklu vatandaşlara ilişkin açıklama yaparak, Bolu’da 14 bin civarında yabancı uyruklu vatandaş yaşadığını açıkladı. Bolu’da yaşayan Suriyelilerin sayısının 4 bin 600 olduğunu ve 2 bin 300 Suriyelinin Gerede de, diğer 2 bin 300 Suriyelinin de Bolu’da yaşadığını belirten Kılıç, “Bolu’da yaşayan 2 bin 300 Suriyeli ile ilgili kıyamet kopartılıyor. Bu insanlar nereden geldi? Nereli bunlar? Suriyeli. Suriye 80-90 yıl önce bizim topraklarımızda olan bizim insanlarımızdı. Biz bu kadar vefasız mı olduk” dedi.

          "Dünyanın 4 bir tarafından gelen öğrenciler var"

           Bolu’da yabancı sorunu olmadığını ve yabancıların sayısını açıklayan Vali Erkan Kılıç, “Bolu’da aslında yabancı sorunu yok. Bolu’da rakam anlamında sayı azalıyor, az da olsa azalıyor. Bolu’da toplam 14 bin civarında yabancı var. 2 bin 500 veya 3 bini üniversite öğrencisi. Para vererek geliyor buraya. Dünyanın 4 bir tarafından gelen öğrenciler var. Onun dışında 5 bin civarında Iraklı var. Bunlar daha önce gelmiş, mülteci statüsünde uluslararası koruma altında olan kişiler. Her zaman olabilecek kişiler bunlar. Ekonomik durumları da iyi Bolu’da yaşayan Iraklıların” diye konuştu

          "Kiminin annesi ölmüş, kiminin babası, kimi bebek yaşta gelmiş sığınmış buraya"

           Yabancı uyruklu vatandaşlara bu şekilde davranılmasının hoş olmadığını söyleyen Vali Kılıç, “Bolu’da 4 bin 600 tane Suriyeli var kayıtlı. 4 bin 600’ün 2 bin 300’ü Gerede’de. Bolu’da yaşayan 2 bin 300 Suriyeli ile ilgili kıyamet kopartılıyor. Bu insanlar nereden geldi? Nereli bunlar? Suriyeli. Suriye 80-90 yıl önce bizim topraklarımızda olan bizim insanlarımızdı. Biz bu kadar vefasız mı olduk. Bunlar savaş ortamından kaçmış gelmişler. Yarın bizim de başımıza gelir, ne yapalım? Nereye gidelim? Bunlar bize eskiden bağlı olan insanlar. Bunları bu kadar itmek, kakmak hoş bir şey değil. İçlerinde çok gariban insanlar var. Kiminin annesi ölmüş, kiminin babası, kimi bebek yaşta gelmiş sığınmış buraya. Bu insanların üzerinden konuyu farklı yerlere çekmek çok hoş değil” ifadelerini kullandı.

          "Kültürleri farklı olduğu için ister istemez, bir uyumsuzluk oluyor"

           Bolu’da yaşayan yabancı uyruklu vatandaşların suç oranlarının az olduğunu ifade eden Erkan Kılıç, “Bolu’da bizim böyle bir sıkıntımız yok. Bolu’da problem olarak görülen ne? Bir alanda toplanmışlar. Orada da kiralar ucuz olduğu için, orada yaşamaya çalışıyorlar. Hayata tutunmaya çalışıyorlar. Çalışırken ne yapıyorlar? Bizim insanımızla kültürleri farklı olduğu için ister istemez, bir uyumsuzluk oluyor. Bunu çözmemiz lazım. Bu çocukları biz okutmayalım mı? Bizim 4-5 milyon vatandaşımız Avrupa’da, oraya gitmişler. Orada ekmeğini kazanıyorlar. Aynı şey onların başına gelse, onlara aynı şekilde yapsalar ne düşünürüz? Bolu’da yabancıların suç oranları az. Biz misafirperver insanlarız. Bunlar sığınmışlar bize, er geç ülkelerine döneceklerdir.” Dedi.

    • HAKAN ULU1 Ekim 2022 . 09:48

      BU ÜLKENİN SAHİBİ KURUCU HALKTIR, EN BÜYÜK DE BU HALKTIR, GERİSİ SEÇİLMİŞ VEYA ATANMIŞLARDIR, ONAY VERİLEN ZAMAN ZARFINDA GÖREVLİDİRLER,, HALK MÜLTECİ , YABANCI İSTEMİYOR, LAMİ CİMİ YOK BUNUN , SİYASİLER, VEYA ATANMIŞLAR, BUNA KARAR VERMEYE YETKİLENDİRİLMEMİŞLERDİR, HALK BÖYLE BİR YETKİYİ ŞU ANA KADAR HİÇ KİMSEYE VERMEMİŞTİR
    • Erdem K.28 Eylül 2022 . 17:04

      Valinin sözleri gerçeği yansıtmıyor ve bu söylemi hiç sevmedim. Zaten herkes haklı olarak tepkilerini göstermiş. Vali bey bunun çıktısını alarak saklamalı ve ne kadar yanlış bir konuşma olduğunu unutmamalı.
    • Bolulu27 Eylül 2022 . 16:28

      cinci hoca, hiç Avrupa eğitim sistemini gördün mü? Almanya niye Almanya, kuzey Avrupa ülkelerinde eğitim sistemi niye bu kadar güçlü. Kaynaklarını üniversiteyi hak edene aktarıyorlar. Okullar ücretsiz. Almanya da Üniversiteye gidemeyene meslek edindiriyorlar. Kimseyi eko sistemin dışına itmiyorlar. Bizde 130 dan fazla üniversite var. Oku bitir sonra güvenme o diplomaya tekrar bir sürü sınav yap, sonra mesleksiz, işsiz geçler. Göçmenlere ise direk açıyorsun sistemini. Buna hangi ekonomi kaynak dayanır. Yıllarca İngilizce ders alıp konuşamayan bir gençliğin var. Soru çalan bir seçme sistemin var. Bu mu adalet şimdi.
    • cinci hoca27 Eylül 2022 . 11:10

      BOLULU ya cevap hahahahahahahahaaaaaa demek sorunun kaynağı olarak bunu gördün...makarnayı çok yiyon herhal....emek nedir sermaye nedir? hak hukuk adalet bilim nedir? din nedir ? vergi sistemi nedir? dindarla dinci arasında fark nedir? hamaset edebiyatı nedir? tarih nedir?
    • Bolulu27 Eylül 2022 . 08:25

      Üniversitelerin sayısı azaltılsa, girmek zorlaşsa sistem düzelir. Her çocuk hakketmiyor. 9-10 matematik sorusu yapan mühendis oluyor ülkede. Tembellik buradan geliyor. Eğitim sistemi zorlaşmalı. Aileler de bunu kabul etmeli.
    • tembellik26 Eylül 2022 . 15:56

      suriyeliler, doğulular ,afganlılar olmasa; memleketdde ne çırak ne çoban,nede işçi bulabiliriz. inşaatşar durur, tarlalarda mahsül toplanmaz.. bizim millet eyice tembelleşti. hepsi maşallah klavye kahramanı.. böyle giderse teröristlere karşı savaşacak yiğit bulmak da çok zorlaşacak.. ırkçılık had safhada ama vatan savunması için üretim yok, çalışmak yok.. herşeyi devletdden bekjleyen tembel,ukala, saygısız bir gençlik yetişiyor..
    • cinci hoca26 Eylül 2022 . 15:28

      onlar muhacir biz ensar....sal sarkar kartal kalkar...onların camilerinde namaz gılacuzz daha.
    • EMEKLİ26 Eylül 2022 . 13:18

      Sayın valim anlaşılan o ki Bolu halkıyla sizin görüşleriniz uyuşmuyor.Halkın sesine kulak vermiyenler cevabını seçimde alırlar.
    • EMEKLİ26 Eylül 2022 . 13:09

      Sayın valim sizin maaşınız iyi,tıkırınız yerinde.Enflasyon artışının bir sebebi de mülteciler,vatandaş ne yiyor ne içiyor sizin umurunuzdamı?MHP li kardeşlerime sesleniyorum Milliyetçi Bahçeli ne yapıyor,uyuyormu,sizin sesiniz niye çıkmıyor?
    • Mustafa26 Eylül 2022 . 12:02

      Sn. Vali bey, Makamlarda, güvenlik tedbirleri altında sığınmacı hainleri sevmek hoş değil. Bunlar da Vatan sevgisi, Yüce Allah'ın emirlerine sarılma gibi dertleri yok. Peygamber efendimiz bile 3 büyük savaşta cephede ama bu hain ve korkaklar kaçıp popo derdinde. Bunların hiç kimseye ve yere faydası olmaz. Ülkemizi ve şehrimizi üreme çiftliğine çeviren bu hainlerin nesillerini sokaklarda, caddede bir görün. Adete şehir eşkiyası gibi. Bunlara verilen Vatandaşlık ( Sığınmacılara vatandaşlık verilmez) hukuksuzdur, geçersizdir. Vali bey siz siz olun bunları öncelikle şehrimizden ve ülkemizden gönderin. Nesillerimizin rahat ve mutluluğu için. yoksa bu Vebal iki cihanda da yakanızı bırakmaz.
    • Bolulu26 Eylül 2022 . 09:17

      Vali cadde , sokak v pazarı yürüyerek geziyor mu acaba. Tebdîl-i kıyâfet gezmeli ve gerçek yaşamı görmeli. Rakamlar bir şey ifade etmiyor, sokak gerçekler. Kendimiz ülkemizde yabancı hissediyoruz. Osmanlının yanlışı da buydu, Sadece Anadolu vergi verdi, Anadolu savaşta şehit oldu. Tarih tekerrürden ibarettir. Bulgaristan gelen göçmenler meslek sahibiydiler, çalışkandılar. Türk olarak aramıza karıştılar. Bu göçmenler tam tersi davranıyorlar. Bizleri de beğenmiyorlar, aşağılıyorlar.
    • M. Çavuşoğlu26 Eylül 2022 . 08:38

      Vali devletin valisidir ama halkın yanında olduğu sürece destek görür, kıymeti bilinir. Tarihimizde örnek valilerimiz vardı. Valimize Bolu'luların seslerini duymayı öneriyorum.
    • Ertuğrul Demir26 Eylül 2022 . 07:49

      Bolu halkı çok güzel bir şekilde valiye söylenecekleri söylemişler. Vali de umarım halkın sesine kulak verir. Bir valiye bu tür sözler hiç yakışmamış. Sözleri yanlışlıklarla dolu. Bizim insanlarımız Avrupa'ya kaçmadılar. Avrupa ülkeleri işçi çalıştırmak üzere davet ettiler. Anadolu topraklarında Suriyelilerle hiç yaşamadık ve bizim kardeşimiz değiller. Evet vatanımız için gerekirse fırtına da koparırız. Size derdimizin büyüklüğünü daha nasıl anlatalım.? Hangi ülke 13-14 MİLYON yabancıyı sığınmacı olarak topraklarına sokar? Sizler bu planı, bu durumun ilerleyen yıllarda yaratacağı sorunları göremiyor musunuz? Siz bir süre sonra Bolu'dan gideceksiniz ama biz burada yaşayacağız. Kimsenin huzurumuzu bozmaya, çocuklarımızın geleceğini karartmaya hakkı yok!..
    • Vali bey halktan kopmuş25 Eylül 2022 . 23:33

      Şu anda Bolu halkının öncelikli sorunu ikili eğitime ve yap boza çevrilen okulların yerleri. Okulların güçlendirmesi ne zaman bitecek, şimdiye kadar niye yapılmamış, tek açıklama yok ama yabancılarla ilgili açıklama yapıyor onları savunan. Milletle inatlaşılmaz hâlâ anlayamıyorlar.
    • Cengiz Demirel25 Eylül 2022 . 22:37

      Kim ki bu ülkeye planlı bir şekilde sokulan ve ülkemiz için büyük tehlike arz eden sığınmacıların (istilacı) savunmasını yapıyorsa ona tüm haklarım haram olsun. Memleket bu konuda büyük bir risk içindeyken şehrimizin valisi de "2 bin 300 Suriyeli ile ilgili kıyamet kopartılıyor" diyebiliyor. Kendisine hatırlatmak isterim; İsrail devleti de böyle yavaş yavaş yapılan işgaller sonucu bu hale geldi.
    • ERCAN ALTINTOP25 Eylül 2022 . 21:56

      Vali bey Bolu halkının tepkilerine karşı dilerim duyarsız kalmazsınız. Açık ve net sizin görüşünüze katılmıyoruz. Söyledikleriniz son derece yanlış ve biz şehrimizde sığınmacı istemiyoruz. Aksi yönde uygulamalarınız Bolu halkı tarafından benimsenmeyecektir.
    • Vatandas25 Eylül 2022 . 13:35

      Vali bu yorumları okumalı ve Bolu halkından özür dilemelidir.
    • Sebenli Muhtar25 Eylül 2022 . 11:23

      Burada insanlar sorunu çok güzel ifade etmişler. Umarım şehrimizi yönetenler halkın görüşünü dikkate alırlar. Onları o koltuklara oturtan halk seçim günü indirmeyi de çok iyi bilir. Bolu halkı bu konuda Belediye Başkanı Tanju Özcan’ın yanındadır. Bizler de şehrimizde sığınmacı adı altındaki ‘istilacıları’ istemiyoruz. Vali bey sizler de yanlışınızı kabul edin ve Bolu halkını dinleyin.
    • Yurdakul K.25 Eylül 2022 . 11:13

      Bolu Valisi birkaç yıl sonra bu yazdıklarını okursa eğer ne kadar şanssız ve yanlış bir açıklamada bulunduğunu kendisi de anlayacak. Lütfen halkla inatlaşmayın ve gerçekleri görün. Şimdi makul göstermeye çalıştığınız göçmen sayısı şu an nüfusun % 10’una yaklaşmaktadır. İstilacıların üreme oranlarına bakıldığında ise birkaç yıl sonra % 30-40’lara ulaşacaktır. Devleti yönetenler bu tehlikeyi görmek istemiyorlarsa ben ne diyeyim? Zaten güneydeki şehirlerimizde bu oranlar % 50’leri aşmış ve istilacılar çoğunluğa geçmiş. Burada yaşayan vatandaşlarımızı bu duruma düşürenlere HAKLARIM HARAM OLSUN… Sizler kimin yanındasınız? Millet derdini anlatıyor ve isyan ediyor. Sizler ise halen “Bu rakamlar çok makul, suç oranları çok düşük, bunlar bizim kardeşimiz” edebiyatı yapıyorsunuz. Bolu’da da bu gidişe dur denilmezse bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak sizlere da HAKKIMI HELAL ETMİYORUM...
    • Hayrettin Kocabaş25 Eylül 2022 . 11:03

      Bolu valisinin bu açıklamalarının hiç bir satırına katılmıyorum. Zaten Bolu halkı da gerekenleri söylemiş. İşin özeti bizler şehrimizde istilacı sığınmacıları istemiyoruz.
    • Çilekeş Emekli 25 Eylül 2022 . 10:09

      Tek adam recimi vaa bu ülkede.. o nasi isteese öne olu.. git deese gidelee, gitme derse gitmezle..
    • YAMAn25 Eylül 2022 . 00:54

      Son derece talihsiz bir açıklama. Nüfusu 150 bin olan şehirde 14.000 yabancı var. 5000 ıraklı, 2500 suriyeli, 2000 kusur afgan-pakistan. Bunların nüfusa oranı %10 . Doğum oranı bizlere göre ika kat olduğu ve genelde genç nüfus oldukları için 10 sene sonra 200 binde 50 bin olurlar. bu çok tehlikeli. Sıgınmacı olur %1 nüfusu geçmez. ayrıca 80 90 sene önce hiçde bu toparklarda değillerdi. Bizim güney toparklarımızda Osmanlının koruması altıda yaşayan suriyelilerdi. OSMANLI bu kadar etnik çeşitliliği kaldırmadığı için çöktü.
    • Refik Erkul 25 Eylül 2022 . 00:28

      Tayfun kardeşim, o kadar çok seviyorsan Suriyeli, nüfusuna birkaçını geciriver de sevaba giriver bari.. Tabi masraflarını da kendi cebinden karsiliyarak... milletin sırtından degil.. senin gb birkaç yüzbin AKP'li da aynısını yaparsa sorun çözülür aslında..
    • Aydemir24 Eylül 2022 . 23:51

      Valimize sormak isterim; acaba bu sayı kaç olunca kıyamet koparmak gerekiyor? Siz halkın çektiği sıkıntıları görmüyor musunuz? Bolu'da yaşayanların tamamı bu insanlardan şikayetçi ve bunlarla birlikte yaşamak istemiyorlar. Halkın sesine kulak verip yazdıklarını okumanızı öneririm. Türk halkı bu oyunu bozacaktır emin olun. Yapılacak genel seçim sonrasında bunların hepsi ülkelerine gönderilecekler. Böylelikle ülkemiz büyük tehlikeden kurtulmuş olacaktır.
    • Mehmet Yavuztürk24 Eylül 2022 . 23:35

      Vali bey, sadece 2.300 Suriyeli ile sınırlı değil... Ülkemizi tehlikede gördüğümüz her an tepkimizi gösterir, mücadelemizi yaparız. . Bu ülke kolay kurulmadı. Ne canlar verildi, ne kanlar döküldü. Türk halkı kendi toprağında sıkıntı çekecek, huzuru bozulacak, vergilerimiz sığınmacı ve istilacılara harcanacak biz sessiz mi kalacağız? Sesimizi en yüksek perdeden çıkaracağız. Evet vali bey, ülkemizde sığınmacı ve istilacı istemiyoruz. Türk halkının en az yüzde 90'ının görüşü bu yöndedir. Sizler de bunu böyle bilin.....
    • Tayfun 24 Eylül 2022 . 21:29

      Bu Suriyelileri hakir ve hor gören onlara psikolojik baskı yapan onlar hakkında kötü konuşanlar. Daha yüz yıl önce aynı ülkenin insanıydınız bu yaptığınız zulümdür gayretullaha mutlaka dokunacak hem bu dünyada onlar gibi mülteci olarak hem ahirette bu yaptıklarınızın cezasını çekeceksiniz dünya sizin değil sadece geçiyorsunuz kimin malını kimden kıskanıyorsunuz tez tövbe edip helallik İsteyin yoksa mundar olacaksınız
    • Eks24 Eylül 2022 . 21:08

      Vali sen vatandaşın istemediği birşeyi nasıl diretiyorsun. Senin amacın ne? Türkiyede 10 milyondan fazla sığınmacı var ve bizim vergimizle semirip doğurup duruyorlar bu ülkeyi bitirme planının bir aşaması. Ülkesini vatanını geleceğini düşünen herkes bu işin yanlış olduğunu bilir. Ülkelerinde savaş vardı geldiler baktık peki savaş bitti hala neden burdalar. Gün geçmiyor ki bir tanesiyle ilgili yaralama taciz hırsızlık haberi duymayalım. Bana ne kardeşim tarihte benim atalarına ihanet eden adamların torunlarının korkaklığının pisliğinin bedelini biz niye ödeyelim? Ben neden adı sanı belli olmayan hiçbir kuralı kanunu tanımayan birilerini vergimle beslemek zorundayım. Afganı da suriyelisi de Pakistanlısı da gitmelidir. Kalmalarını isteyen aklını kaybetmiştir bu vatanın kötülüğünü istiyordur!!!
    • Gökhan24 Eylül 2022 . 21:02

      Karınları acaba altın yutmuşlar mıdır diye deşilen silahsız askerlerde bizimdi. Onları unutmadık ve unutturamayacaksınız. Duygu sömürüsüne ve boş laflara karnımız tok.
    • Neco24 Eylül 2022 . 20:47

      Sayın valim söylediklerinize katılmıyorum bu misafirlik çok uzadı artık misafirlerimiz geldikleri yerlere geri dönsünler.
    • Bolunun Çami24 Eylül 2022 . 20:37

      Vali kendisi de farkinda atanmis biri yarin gider gidene kadar ortalik sakin gecsin tadi kacmasin , yukaridakileri de rahatsiz etmesin, valikik hukumet binasina onden halkin icinden glris zor okuyor cim olan keri guzel sekilde yol haline getirin beyim merdivenlere kadar makam arabasi ile gitsin ..
    • Kaan K.24 Eylül 2022 . 19:41

      Bolu valisinin bu konuşması hiç doğru olmamış. Sanırım bu yorumları okuyunca halkın haklı tepkisini daha iyi anlamış olurlar. BOLU HALKI SIĞINMACILARDAN RAHATSIZ VE ONLARI BURADA GÖRMEK, ONLARLA BİRLİKTE YAŞAMAK İSTEMİYORUZ. Bu bir ırkçılık değil, ülkeye sahip çıkma çabasıdır. Bu konuya duyarsız kalmayan Bolu halkına helal olsun!..
    • Hakan Güçbilmez24 Eylül 2022 . 19:34

      “Bolu halkı” rumuzu ile yazan kişi; Bolunun valisi böyle dedi diye söylediklerini kabul mü edelim? Akıl akıldan üstündür. Bolu valisi toplumdan soyutlanmış bir yaşam sürerken, sığınmacılarla aynı mekanlarda yaşayan insanların sorunlarını bilemez. Vali bey bir anlamda iktidarın bu konudaki politikası doğrultusunda hareket ediyor. İktidarın ülkeyi düşürdüğü durumu görmüyor musun? Her tarafımız sığınmacı dolu. Hangi ülke sınırlarından bu şekilde kontrolsüz sığınmacı geçişine izin verir? Bu torum yapanlar ırkçılık yapmıyorlar. Aksine ülkelerine, Bolu’ya sahip çıkıyorlar. Eğer meraklıysan evine birkaç Suriyeliyi aş ve bak. Belki o zaman durumu daha iyi anlarsın.
    • Bolu halkı 24 Eylül 2022 . 19:13

      Burda yorum yazan herkes sanki devletin vâlîsinden daha çok daha iyi biliyor tamamen lânetlenmiş ırkçılığı sergiliyorlar her zaman devletçi olanlar şimdi ırkçılığa başlamış
    • Ercan özTürk24 Eylül 2022 . 17:36

      Bolu Valisinin bu açıklaması hiç doğru değil. Kendisini bağlar açıklamaları ama çok talihsiz yanlış konuşmuş. Nereye dönsen her yer Mülteci Sığınmacı
    • GAZİ24 Eylül 2022 . 16:55

      Valimiz konuşmasında Suriyelilere ek olarak Iraklıların sayısını da veriyor ve 5.000 kişi olduklarını söylüyor. Sayın vali, sorun sadece Suriyeliler değil, sorun ilimizdeki sığınmacıların tamamı ile ilgili. Bolu halkı bu insanlara yeterince ev sahipliği yaptı ve artık bunları şehrimizde istemiyoruz. Durum bundan ibaret.
    • Mete Han24 Eylül 2022 . 14:04

      Türkiye'nin nüfus yapısı özellikle bozulmak isteniliyor. Bu büyük bir planın parçasıdır. Bu planın içinde olanlar ne oldukları belirsiz olan Afganlı ve Suriyelileri ülkeye doldurdular. Para karşılığında vatandaşlık verdiler. Gelenler terörist mi, katil mi bunları bile araştırmadılar. Ama bu oyun bozulacak. Türk Milleti bu oyunu tezgahlayanlara da, oyunun içinde olanlara da hak ettikleri dersi verecek. Sığınmacı ve istilacıların tamamı ülkelerine gönderilecek. Bir sözüm de şehrimizin valisine olacak; bunlar bizim kardeşimiz falan değildir. söyledikleriniz son derece yanlıştır. Türk'ün Türk'ten başka dostu yoktur. Bu da böyle bilinsin.
    • YETER!....24 Eylül 2022 . 12:35

      Oturma adabını bilmiyorlar, apartmanlarda bağırarak konuşuyorlar, geceleri uyumuyorlar…. Evlerinde yemek yaparken apartmanı kokuya boğuyorlar. Parklardaki çiçekleri çalışıyorlar, yoluyorlar. Çevreye çöplerini atıyorlar. Aylak aylak oturup kadınlarımızı ve kızlarımızı rahatsız ediyorlar….. Bizim dilimizi öğrenmek yerine her yerde kendi dillerini konuşuyorlar. Kaba davranışlarıyla ve sürüler halinde gezmeleriyle herkesi rahatsız ediyorlar. Duvar diplerine işiyorlar… Vali unları görmüyor sanırım. Eee normaldir… Devletin lüks lojmanında oturuyor, makam araçlarıyla gideceği yerlere gidiyor…. Bunların oturduğu mahallede 3 gün geçirirse belki bizleri anlar. Sayın vali; bu terbiyesizler yüzünden çocuklarımızı oyun parklarına gönderemez olduk. Afganların genç kadınlara nasıl baktıklarını gördünüz mü??? Uzatmaya gerek yok. Bolu halkı şehrinde SURİYELİ SIĞINMACI istemiyor. Afganlı istemiyor. Herkes ülkesine gitsin.
    • KAYALIOĞLU1424 Eylül 2022 . 12:26

      Eyyy milliyetçi olduğuu söyleyen MHP Bolu İl Yönetimi; ülke Göz göre göre Araplaştırılırken neden sesiniz çıkmıyor. Eyyy sivil toplum kuruluşları; Bolu halkının sesine neden kulak vermiyorsunuz? Eyyy AKP İl Yöneticileri; bu halka en büyük kötülüğü yapıyorsunuz. Memleketimizi Araplaştırıyorsunuz. Huzurumuzu bozuyorsunuz. İnanın bunun bedelini sandıkta ödeyeceksiniz ve Türk milletine hesap vereceksiniz. Evet, valinin söylemi son derece yanlıştır. Zaten Bolu halkı tepkisini göstermiş. Şimdi sıra siyasi partilerimizde ve sivil toplum kuruluşlarında. Eyyy CHP, Eyyy... Saadet Partisi.... Eyy Deva Partisi, İYİ Parti... Sizler de Bolu halkının sesine kulak verin. Bolu’da Suriyelilerden ve diğer sığınmacılardan çektiğimiz sıkıntıları görün ve dile getirin. Bu millete yazık değil mi?? Huzurumuzu kaçırmaya ve ülke kaynaklarını yabancılara harcamaya kimin hakkı var??
    • Köroğlu24 Eylül 2022 . 12:19

      Sayın Valimizin, daha önceki Valimizin aldığı kararları uygulamasını bekleriz. Bu misafirler, konuşma, yürüme, hal ve hareketleriyle, çocuklarımıza iyi örnek olmuyorlar. İnşallah Suriyede ve diğer yerlerde barış sağlanır, bütün misafirler vatanlarını dönerler.
    • Suriyeliler Suriyeye24 Eylül 2022 . 12:05

      Vali Bey; arkanda Bu ülkenin kurucusu Atatürk ve sağ yanında Türk Bayrağı var. Bu ülke İstiklal Savaşı verdi ve şehitlerimizin kanıyla sulanan bu topraklar Türk yurdu oldu. Elin Arabını bize savunma. Adamların işi gücü doğum yapmak ve çoğalmak. Bu iş bir planın parçası ve Türk halkı bu planı bozacak. Bolu halkı şehrinde Suriyeli-Arap-Iraklı-Afgan istemiyor. "2 bin 300 Suriyeli ile ilgili kıyamet kopartılıyor" söylemi hoş bir söylem değildir. Bu sayıları küçümsemeyin. İsrail devleti de küçük adımlarla kuruldu. 15-20 yıl sonra bu rakamlar katlanarak büyüyecek. Biz ülkemizin ve çocuklarımızın geleceğini düşünerek hareket ediyoruz. Söyleminiz son derece yanlış.
    • Kadir K24 Eylül 2022 . 11:55

      Ben de GEREDE’de yaşayan bir Türk vatandaşı olarak sesleniyorum: bıktık bunlardan kardeşim. Biraz Allah sevginiz varsa sesimizi duyun. Gerde’de de başka yerde de Suriyeli ve başka sığınmacı istemiyoruz. Ülkemizi ARAPLAŞTIRMAYI PLNLAYANLARA tüm HAKLARIM HARAM OLSUN. Valiye de bir çift sözüm var: Vali bey sizin gibi soyutlanmış bir hayatımız yok. Biz buı kişilerle birlikte yaşamak zorunda bırakıldık ve artıkın bıktık. Gönderin gitsin. Huzurumuzu bozanlara artık bizden oy moy yok…. Bunu da hatırlatmış olayım!!!
    • Gülhatun Sarı24 Eylül 2022 . 11:48

      Valinin söylemlerini doğru bulmadım. İlin yöneticisinin Bolu halkının düşüncelerini küçümseyerek Suriyeli sorununu makulmüş gibi göstermesi son derece yanlıştır. Bolu’da sığınmacı sayısı 14.000’in çok üzerinde Suriyelilerin sürekli doğum yapmalarını, nüfus artışındaki tehlikeyi görmüyorsanız ben daha ne diyeyim? Vali bey siz burada geçici, biz ise kalıcıyız. Şunu iyi bilin gerekirse kıyamet de koparırız ama biz barışçı bir şekilde şehrimizde Suriyeli-Iraklı-Afgan istemediğimizi gerekçeleriyle söylüyoruz. Bu şehir bizim. Bizim huzurumuzu da kimsenin bozmaya hakkı yoktur. Bu kadar net söylüyorum. BOLU DA SIĞINMACI İSTEMİYORUZ. Nokta!..
    • Keleş24 Eylül 2022 . 11:39

      Bulunduklari heryerde sorun çikaran,kendini Türk milletinden üstun gòren bu kalabaligi istemiyoryz misafirlik bitti,yarin bunlar bizden toprak ister,hak ister, kendini javmi necip gören bu insanlar artik misafirligin bittigini anlasin , ülkeyi yönetenlerin bu düşüncesi memleketi yol geçen hanina çevirdi,neden suriye sinirindaki mayinlar temizlendi? neden iran sınıtindaki mayinlarda temizleniyor,ne yapmaya çalişiliyir?bunlari açikla sayin vali
    • Dursun Öz24 Eylül 2022 . 11:33

      Hiç unutmuyorum.. Suriyelilerin ilk geldiklerinden bir yıl sonraydı sanıyorum.. O yıllarda yine Akp genel başkan yardımcısı olan Numan Kurtulmuş'un Bolu ziyaretinde, kendisine ısrarla, "Mülteciler ne zaman geriye dönecek" sorusunu soran gazeteciye verdiği cavap hala zihnimin bir köşesindedir.. "ONLAR DONMEYECEK Kİ" demişti çok net bir ifadeyle.. Yanı senaryo taa ilk günden belliydi.. Ülkenin dört bir yanına yerleştirilmeleri de bununla ilintiliydi. Asıl ilginç olan bunu milliyetçi diye bildigimiz bir partinin destegiyle yapmış olmaları değil mi..????
    • VEFALI24 Eylül 2022 . 11:29

      ONDÖRTBİN YABANCI AZ GELİR HEPSİNİ ALALIM DAHA SONRADA FİLİSTİN İSRAİL GİBİ OLALIMMI
    • Asayiş24 Eylül 2022 . 11:00

      Sayın Valim biz birtanesini bile istemiyoruz Savaş bitti evlerine döndüler caddede sokakta gezemez olduk.
    • Bolu-Can1424 Eylül 2022 . 11:00

      Valimiz hastaneye gidiyor özel muamele yapılıyor… Altında makam aracı, devletin tahsis ettiği bahçeli koca lojmanı var. Suriyelilerle aynı apartmanda, aynı mahallede yaşasaydı eminim daha farklı konuşurdu. Sayın vali, konuşmanız baştan sona yanlış… Bilginize. Bolu halkının sesine tercüman olmanızı öneririm.
    • Mıstık24 Eylül 2022 . 10:53

      Bu sığınmacılar Türkiye'ye neden geldiler? Savaş sebebiyle...Savaş bitti mi? Bitti O zaman bir dakika bile tutma, gönder gitsin. Halkın isteği böyle.
    • **** G u r b e t ç i K24 Eylül 2022 . 10:48

      Bu beyanatta bulunan vali şunu iyi bilsin: Avrupaya giden Türkler ülkelerinden kaçmadılar.... Avrupa ülkeleri iş gücüne ihtiyaç duydukları için davette bulundular... Oysa bizim ülkemize savaştan dolayı gelenler yerleşip kaldılar. Bize bunların savunuculuğunu yapmayın...... Oturduğunuz evin, lüks makam aracınızın dışından bu olaylara bakın. Gidip bu insanların yaşadığı yerlerdeki Türk halkının sorunlarını görün…. İnsanımız mutsuz ve dertli. Huzurumuzu kaçırmaya ne hakları var. Ailesini Afganistanda bırakan gençlerin burada ne işi var. Ülkesinde askerlik yapmamak için kaçan Suriyeli ve Iraklının burada ne işi var. Benim gençlerim sınır boylarında şehit olurken Suriyelilerin İzzet Baysal Caddesinde nargile tüttürmeleri, kadını-kızı rahatsız etmeleri bana dokunuyor. Vali bey bunları görün. Bizi üzen söyleminizi de düzeltin.
    • Emekli Recep24 Eylül 2022 . 10:41

      valinin söylediklerine hiç katılmıyorum. Tamamen yanlış söylemler. Valimize de Türk halkının sesine kulak vermesini öneririm. O koltuklarda sizi bu millet oturtuyor, unutmayın!!!
    • bolu141424 Eylül 2022 . 10:32

      bizim topraklardamı yaşamışlar bak sen bu ülkede onlarında zaten biz ellerinden aldık dimi sayın vali
    • Vildan Yılmaz24 Eylül 2022 . 10:32

      Sınırlarımız delik deşik olmuş. Ülkesinden kaçan soluğu Türkiye’de alıyor. Burada ev fiyatlarının ve kiraların yükselmesine neden oluyor. Bu ülkenin öz insanının yaşam alanını daraltıyor. Ne oldukları belirsiz bu kişileri ülkemize sokanlara tüm haklarım HARAM OLSUN… Sayın vali siz de Suriyelileri ve diğer sığınmacıları değil, burada yaşayan insanları ve sorunlarını savunun. Söylemleriniz hiç doğru değil. Bunu da belirtmek isterim.
    • Tarık Koca24 Eylül 2022 . 10:20

      İlimizin valisinin söylemlerine zerre kadar katılmıyorum ve son derece yanlış buluyorum. Sizin maaşınızı bu millet ödüyor…. Buranın öz evlatlarının sesine kulak vermek zorundasınız. Söylemlerinizde Avrupa’ya giden Türkleri örnek gösteriyorsunuz. Beyefendi, onlar bu ülkeden kaçmadı... Ekmek parası için gittiler. Ailesini orada bırakarak ülkesinden kaçan korkakların burada işi yok. Suriye’den gelenlerin kadınlarına, yaşlılarına ve çocuklarına uzun yıllar zaten baktık… Burası sığınmacı çöplüğü değil… Verdiğiniz rakamlar da gerçeği yansıtmıyor. Meraklı olan alsın evinde baksın, belki o zaman bu halkın haklı tepkisini anlarlar.
    • Malmö'deki Bolulu24 Eylül 2022 . 09:59

      Ben ülkemde 1 tane bile mülteci istemiyorum. Avrupa'ya giden mülteciler oranın kültürüne adapte olurken Türkiye'de ise bizim kültürümü değiştirmeye çalışıyorlar. Malmö nüfusunun çeyreği arap kökenlidir ancak kendi aralarında bile İsveççe konuşurlar. Türkiye'de 10 yıldır yaşayanlar bile Türkçe bilmiyorlar. Türkçe soru sorduğunda "ben suri ben Türkçe bilmemek" diye cevap veriyorlar. BİLECEKSİN ! BU ÜLKEDE YAŞIYORSAN BİLECEKSİN! Ya bizim kültürümüze uyum sağlarlar, Avrupa'daki gibi yaşarlar ya da ülkelerine dönerler ki artık Türkiye hariç diğer ülkeler mültecileri Suriye'ye yolluyor. Savaş bitti çünkü.
    • Öz Bolulu24 Eylül 2022 . 09:53

      Bolu halkına günaydın. Yazılanları üzülerek okudum. Sayın vali bey; olaylara ve Türkiyenin en büyük sorununa lütfen Türk insanının gözünden bakınız. Ülkemde kontrolsüz sığınmacı istemiyorum….Başka de bir şey demiyorum.
    • ŞAHİN24 Eylül 2022 . 09:39

      Ukrayna-Rusya savaşında Ukraynalı kadınlar bile memleketlerini terk etmediler. Silahlarını aldılar ve Rusya’ya karşı savaştılar. Biz kimse Suriyelileri ya da diğer istilacıları savunmasın. Ayrıca Avrupa’ya giden Türkler savaştan kaçmaya değil, çalışmaya gittiler. Alman hükümeti de ipini koparanı Almanya’ya almadı. Giden Türkleri çalıştırmak için aldı ve eğitti. Kendi şehirlerine dengeli bir şekilde dağıttı. Giden Türkler Almanların karısını-kızını rahatsız etmedi. Ekmeğinin derdine düştüler. Yanlış değerlendirme içerisindesiniz vali bey!..
    • Meral K. Ateş24 Eylül 2022 . 09:36

      Bolu valisinin açıklamasını doğru bulmadığım gibi, verdiği rakamların da gerçeği yansıtmadığını düşünüyorum. Türkiye bilerek ve isteyerek Araplaştırılırken, demografik yapımızı bozmaya çalışan bu bilinçli istilaya sessiz kalamayız. Bolu halkı zaten tepkisini gösteriyor. Herkes kulağını açsın ve halkın söylediklerini iyi analiz etsin. İnsanları acındırmayın sayın vali, gelecekte yaşanacakları görün. Bunlar çok eşli yaşıyorlar ve sürekli doğum yapıyorlar. Türk halkının doğum oranından 3-4 kat fazla doğum oranı söz konusu. Bu durumda 20-30 yıl sonra nüfus dengeleri nasıl olur hiç düşündünüz mü? Uzun lafın kısası; BEN BOLU'DA VE ÜLKEMDE İSTİLACI İSTEMİYORUM.
    • Yallah24 Eylül 2022 . 09:27

      Daha öncede yazmıştım bu şehrin halkının gözünden gönlünden düşen bu adamın yaptığı açıklamayı kınıyorum.Irakta 47 milyon insan nasıl yaşıyor bunĺar sığınnmacı değil hepsi vatan haini.Utanmadan avrupada çaĺışan türklerle bunları kıyaslıyorsun.Avrupaya giden türkler savaştan kaçıp bunlar gibi vataninı milletini satmadı avrupa ülkelerinin daveti üzerine gittiler.
    • Erol24 Eylül 2022 . 09:11

      Ülkemde suriyeli istemiyoruz.
    • * Sorun büyük *24 Eylül 2022 . 08:52

      Bolu Valisinin sığınmacılarla ilgili yazısını Bolunun Sesi Gazetemizde üzüntü ile okudum. Söylediklerinizin hiç birine katılamadım. Bir vatandaş olarak Vali Beye cevaptır; 1-“Bizim insanımızla kültürleri farklı olduğu için ister istemez, bir uyumsuzluk oluyor. Bunu çözmemiz lazım.” demişsiniz. Cevap: Türk halkının kültür ve yaşam farkı ile sığınmacıların yaşam tarzı çok fazla. Bunlarla uyum sağlamamız gerekmiyor. Uyumsuz insanlarla bizi bir arada yaşamaya zorlamayın. Bunu çözmek zaman ve kaynak işidir ve sizlerin de Türk halkının kaynaklarını bunlara harcamaya hakkınız yok. 2-“Bizim 4-5 milyon vatandaşımız Avrupa’da, oraya gitmişler. Orada ekmeğini kazanıyorlar. Aynı şey onların başına gelse, onlara aynı şekilde yapsalar ne düşünürüz?” demişsiniz. Cevap: Avrupa’daki Türk vatandaşları memleketlerinden kaçmadılar. Oraya çalışmak için gittiler. Kadın-erkek hiçbir Türk vatandaşı savaş halindeki ülkesini terk etmez. “3-Bolu’da yabancıların suç oranları az.” demişsiniz. Cevap: Bu olay sadece Bolu’yla sınırlı değil. Ben ülkemin her şehrini gezip görüyorum. Gidin Şanlıurfa’ya, Kilis’e, Gaziantep’e, Mersin’e… İnsanlarımız sığınmacılar yüzünden mahallelerini, evlerini terke ediyorlar. Bir devletin kendi vatandaşlarına bu zulümü, bu sıkıntıları yaşatmaya hakkı var mı? Kimse bizim yaşam alanımızı daraltamaz.
    • Bolu halkı 24 Eylül 2022 . 08:36

      Hadi öngörü herkeste olmayabilir ama yazık bazı insanlar sağduyusunu insanlığını kaybetmiş herşeyin çaresi herşeyin kolayı olur da at gözlüğünde ısrar etmenin düzelmesi olurmu bilinmez
    • bulent dıncturk24 Eylül 2022 . 07:09

      sayınvalıbey kendısahsıdusuncenız sızı ıgılendırır halka kulak ve unutmayın sız devletı emsıl edıyorsunuz usttekıyorumları ıyı okuyun
    • DEYALLA24 Eylül 2022 . 02:08

      Bolu daki bildirilen yabancı sayısının doğruluğuna inanmıyorum. Bende yabancı istemiyorum. Çok isteyen evine götürüp kendi parası ile baksın.
    • Dursun Öz24 Eylül 2022 . 02:00

      Eeee Suriye'de savaş bittigine göre..!!!!!
    • Metin Çelik24 Eylül 2022 . 01:34

      Sn Vali . Bugün 3-5 bin olarak nitelediğiniz Yabancı Kaçak göçmenlerin Ülkedeki Toplam nüfusu, Kurtuluş Savaşında ülkemizin Toplam nufusu kadar 80 Yıl sonra bu insanlar ülkemiz nufusunun Yarısı kadar olacaklar. Bu Yapılanlar ülkemize ihanettir. Koskoca ülkenin sınır güvenliği olmaz mı. Tabii ki var ama her gün her gün bile isteye Yabancı kaçak göçmenlerin ülkemize girmesine iktidarın sessiz kalması . Bilinçle yapılan bu ülke demografisini bozmak isteyenlerdir. Hiç bir şey üretmeyen bu insanlar Yalnızca Tüketim yapmakta. Mesela ben evime Peynir alamayacak kadar Yoksullaştım Benim ekmeğime bu insanlar ortak olduğu için bu durum böyle en basit anlatımla bunları yazıyorum. Sn valim Yapmayın lütfen bu ve benzeri söylemler ülke ve insanımız menfaatine değildir. Ben şimdiden iddia ediyorum bir kaç yıl daha geçsin bu insanların yaşadığı yerlerde Kolluk kuvvetleri güvenlik önlemleri bile alamazlar. Güneydoğu da çok huzursuzluklar var. suç oranları tavan yapmış . Bu bilinçle yapılan ve Tarihin Yazacağı en büyük ihanet olacaktır. Bu ülkede İktidar , İktidarını kaybettiğiinde neler olacağını hep birlikte göreceğiz. Umarım Halka Kurşun sıkılmadan sorunlar çözülür Tarihte çok örnekleri var. Tarihte Ne diktatörler var Sonlarını okumanızı öneririm. Saygılarımla
    • Vali bey okusun.24 Eylül 2022 . 01:18

      Bu memleketteki nüfus yapısının bozulduğunu, şehirlerin adeta istila edildiğini, toplumun huzurunun bozulduğunu görmüyormusunuz valibey??? Ayrıca Türk milleti ülkesinde savaş varken başka yerlere kaçmaz. Siz bu şehirde geçicisiniz biz ise kalıcıyız. Bolu da sığınmacı istemediğimizi bilin.Üstelik bunlar sığınmacıdeğil İstilacı....
    • Eminmisin Valim24 Eylül 2022 . 00:49

      Bu rakamın 3 4 katı sadece Gerede ilçesinde yaşıyor. Eminmisin vali bey. Öyle ki Gerede ilçesinde tabakhane işletmeleri ucuz maliyet, sigorta vb suriyeli çalıştırıyor. Bakkalları, berberleri, manavları var. Tütüncülerin çoğu suriyeli. Geredeliden çok suriyeli var. Vali bey siz bir daha bi bakın isterseniz.
    • Memnune E.24 Eylül 2022 . 00:30

      Bolu halkı olarak bizler Ülkemizde ve şehrimizde göçmen istemiyoruz. Gereğinden fazla misafir olarak baktık. YETER!!!
    • Mehmet Ali Yıldız24 Eylül 2022 . 00:12

      Valimizin görevi Bolu halkının sesine kulak vermektir. Bu ülkeye 13-14 milyon istilacıyı sokmaya kimsenin hakkı yoktur. Bize mi sordular bunları alırken. Misafirlikse eğer o çoktan bitti. Biz sürekli doğuran ve nüfus yapımızı bozan bu insanlarla bir arada yaşamak istemiyoruz. Kendi düşüncenizi bize anlatmayın. Ülkenin geleceğini görün. Sizler o makamlarda bu milletin vergilerinden ödenen maaşlarla oturuyorsunuz. Lütfen halkın tepkilerini dikkate alın. Halkı dinleyin.
    • Ufuk23 Eylül 2022 . 23:59

      Türkiye Cumhuriyetinin öz evlatları sosyal konut edinebilmek için bankalara peşinat yatırırlarken, İdlib'de Suriyelilere bedavadan 100.000 konut yapılıyor. Bu konutlar kimin parası ile yapılıyor? Tabi ki bizim vergilerimizle yapılıyor. Bunlara hastane bedava, okul bedava... İzzet Baysal Caddesinde gece gündüz avare avare geziyor, çevreyi kirletiyorlar. Genç Afganın, Suriyelinin burada ne işi var? Gitsin ülkesini savunsunlar. Avrupa’daki Türkleri örnek vermişsiniz. Çok yanlış bir örnek… Hiçbir Türk ülkesinde savaş varken başka ülkeye kaçmaz Vali bey. Bulundukları apartmanlarda insanları rahatsız ediyorlar. Çarşı merkezindeki evinizden halkın yaşadığı sorunları göremeyebilirsiniz. Vali bey isterseniz bunların oturdukları muitlerde bir kaç gün geçirmeye çalışın. Belki o Zaman Bolu halkının haklı tepkisini anlarsınız. İşin özeti; Şehrimizde sığınmacı-göçmen-istilacı adı ne olursa olsun is-te-mi-yo-ruz. Bu kadar!.. Vergilerimizden bunlara harcanan parayı da helal etmiyorum.
    • Ercan özTÜRK23 Eylül 2022 . 23:49

      Vali Bey Sığınmacıları bize cilalayıp övüp parlatma. Bu ülkenin Demografik Yapısı Bozuluyor. Bu ülkede 10 milyondan fazla Sığınmacı var. Bunun Dünya da örneği yok. 90 yıl önce Anadolunun Neresinde Suriyeli Arap vardı.
    • İsmail Hakkı Aktürk23 Eylül 2022 . 23:37

      Sayın Vali; biz Bolu halkının en az % 90'ı şehrimizde ve ilçelerimizde Iraklı, Suriyeli ve Afgan işgalci istemiyoruz. Vergilerimizin ve kamu kaynağının bu ülkenin insanına harcanmasını istiyoruz. Suriye'de ve Irak'ta savaş bitti. Bunların misafirlik süreleri de çoktan doldu. Kültürü, yaşam tarzı bizden farklı olan, sürekli doğuran ve sürüler halinde gezerek bizleri rahatsız eden bu insanların derhal ülkelerine gönderilmesini istiyoruz. Çocuklarımız parklara gidemez oldu... Mal mal kadınlara kızlara bakıyorlar ve rahatsız ediyorlar. Halkın sesine kulak verin.