BolununSesi, yazılmayanları ve yazılamayanları yazar

Belediye kendi arazisini peşkeş mi çekiyor?  

Belediye kendi arazisini peşkeş mi çekiyor?  
    12 Ocak 2023

    Belediye kendi arazisini peşkeş mi çekiyor? Bolu Belediyesi İmar ...

           Belediye kendi arazisini peşkeş mi çekiyor?          

           Bolu Belediyesi İmar Müdürlüğü'nün Karaköy Mahallesi 3194 Sayılı İmar Kanunun 18. Madde Uygulaması deyim yerinde ise tam bir SKANDAL!

           18. Madde uygulaması 10 sene önce yapılmış, bitmiş ve onaylanmış olan bölgede yeniden ÖZEL 18 uygulaması yaparak, tam bir PEŞKEŞE imza atıyor.

            Bolu Belediyesi İmar Müdürlüğü'nün yaptığı ve şu an askıda olan ve aynı zamanda da  Bolu Belediyesi internet sitesinde E-pano ilan bölümünde yayınlanan 18. Madde uygulaması “Hırsız İçerden Olunca Kapı Kilit Tutmaz” atasözünü akıllara getiriyor.

             Kişiye Özel İmar Uygulaması için yeniden 18!

             Daha önceden söz konusu alanda 18. Madde uygulaması yapılmış, parseller oluşturulmuş ve uygulama sahasındaki mal sahiplerine yeni tapuları verilmiştir. Bolu Belediyesi'ne de imara uygun ve müstakil olarak 2923 ada 6 parsel ve 2923 ada 7 parseller verilmiş ve bu şekilde onaylanmıştır.

           “Bir Kurum Nasıl Zarar Ettirilir?”

            Yasal olarak Bolu Belediyesi mülkü olan 2923/6 parsel ve 2923/7 parseli kendi kullanabilir, bedeli karşılığında kiralayabilir,  ya da hissesiz-müstakil olduğu için ihaleye çıkmak sureti ile satabilir. Söz konusu parseller müstakil parsel olduğu için ihaleye çıkmadan herhangi bir vatandaşa satması da mümkün değildir.

            Buraya kadar her şey normal ve herhangi bir sorun yok. Asıl cinlik bundan sonra başlamakta ve “Bir Kurum Nasıl Zarar Ettirilir” kitabının ufak bir pasajı burada yazılmaktadır.

           Son 18 uygulaması ile büyük bir skandala imza atılmıştır!

            Bolu Belediyesi İmar Müdürlüğü yaptığı son uygulamayla büyük bir skandala imza attı. Belediye kendi parsellerinin de olduğu tek bir adada, hangi ihtiyaçtan dolayı olduğu bilinmez, tekrar 18. Madde uygulaması yaparak, müstakil olan parsellerini (2923/6 ve 2923/7), şahıs parseli olan (2923/1) parsel ile hisseli hale getirdi. Ayrıca adadaki diğer parsellerin ise en ve boyları da daraltıldı.

           Bu uygulama bu şekli ile biter ve tapuları bu şekilde çıkarsa, Bolu Belediyesi'nin ihale ile satması gereken söz konusu parselleri, hisselendirdiği parseldeki kişiye ihalesiz olarak direkt satabilecektir. Bu durumda Bolu Belediyesi müthiş zarar edecek ve bunun neticesinde kamu zararı oluşacaktır.

          Şimdi Bolu Belediyesi İmar Müdürlüğü tarafından cevaplanması gereken soruları sıralıyoruz ve bu sorulara MUTLAKA cevap bekliyoruz.

    1. Parsel işlemi bitmiş bir adada parseller imara ve yapılaşmaya uygun iken, tekrar 18. Madde uygulaması hangi ihtiyaç doğrultusunda yapılmaktadır.?
    2. Bolu Belediyesi'ne ait iki adet MÜSTAKİL PARSEL, durduk yere niçin şahıs parseli ile hisselendirilmektedir?
    3. Bolu Belediyesi'ne ait iki adet parsel illaki hisselendirilecek ise, adada onca parsel var iken, neden sadece bu tek parselle(2923/1) parselle hisselendirilmiştir.?
    4. Bu uygulama neticesinde sadece Belediye arsasına hisselendirilen vatandaş ihaleye çıkmadan Bolu Belediyesi arsasına, satışa çıktığı fiyattan sahip olabilecek ve Belediye maddi anlamda zarar etmiş olmayacak mıdır ?
    5. Burada KAMU ZARARI oluşacağı kesin değil midir?
    6. Uygulama neticesinde adadaki diğer parsellerin en ve boyları değişmektedir. Bu durum diğer parsel sahiplerini mağdur etmeyecek midir?
    7. Burada; HAK-HUKUK-ADALET kuralları çiğnenmemiş midir?
    • KIL NİYAZİ16 Ocak 2023 . 20:08

      hadi ordan, alputlu
    • Bolulu16 Ocak 2023 . 16:56

      Merak ettiğim; bu arazi Belediyenin olmadan kimindi? Nasıl Belediyenin oldu? İmar müdürü şeffaf bir şekilde açıklayabilir mi? Arazinin geçmiş kayıtlarını tarihsel bilgilendirebilir misiniz. Sadece yasaların halka eşit mi davrandığını merak ediyorum, Yer ile bir alakam yok bu arada. Belediye imar ile mi kendisine bütçe yaratmalı! Vergiler harcamalarına yetmiyor mu? Hedef dükkanı döndürmek için 18. madde ile Kaynak stok alan mı yaratmak?
    • ali16 Ocak 2023 . 12:24

      tanju bey şovmenlıgı devam et camı acarsın ısın gucun sovmenlık halk ogrendı senı bır dakı secıme bence sen mudurnudan katıl yada boluya gelme sende adalet hukuk yok ısıne gelenleri goz yumuyorsun ınsanda bıraz olsun kaburga olur sende yok
    • Mehmet15 Ocak 2023 . 23:28

      Ya siz okuyamıyor musunuz, yoksa okuduğunuzu anlayamıyor musunuz. Burada tek karlı olan Bolu Belediyesi. Bolu Belediyesinin (başkan ya da parti ayrımı yapmaksızın) vatandaşı mağdur etmeden, kanuna aykırı hareket etmeden kar etmesinin nesi kötü. Bolu belediyesinin zarar etmesinin biz bolululara ne faydası olacak ki. Neden hep siyasi olarak bakarsınız anlamıyorum. Biraz beyninizi kullanarak bir düşünün. Bütçesi 1 milyon olan belediye mi iyi hizmet eder yoksa 100 milyon olan belediye mi? Ben sıradan bir Bolulu vatandaşım. Ne o hissedarlardan biriyim ne de bu işlerden cebime bir şey giriyor. Ben sadece tarafsız olarak kendi beynimi kullanarak bakabiliyorum olaylara. Dedim ya, doğruyu öğrenmek istiyorsanız gidin imar müdürü Mustafa bey açıklasın size. Gayet efendi ve dürüst bir kişidir, çekinmenize hiç gerek yok :)
    • Mehmet beye15 Ocak 2023 . 23:01

      Mehmet bey belediye böyle toplayıp birilerine altın tepside sunuyor neyin karşılığı onuda siz biliyorsunuzdur maşallah adeta sizede bu işin yararı olacak gibi döşenmişsiniz.
    • Yetti artık15 Ocak 2023 . 22:45

      Yetti artık belediyenin bu rant oyunları hakikaten yetti nerede aç varsa aynı masanın etrafına dizilmişler
    • Mehmet15 Ocak 2023 . 22:31

      Anlayan kişiden yorum istemiş yorumcular. Buyurun ben yorumlayayım sizlere. Belediyenin 6 ve 7 numaralı parselleri birleşse Karaköy yolundan cepheli tüm parsel olsa değeri 3 lira. D-100 cepheli vatandaşa ait olan 1 numaralı parselin ise m2 birim fiyatı yaklaşık 4,5 lira. Uygulamadan sonra oluşan belediyenin hissedar olduğu 9 nolu parsel de D-100 cepheli olduğundan belediye bu hisseyi en az 4,5 liradan satabilir. Eeeee belediyenin parseli m2 si 3 lira iken oldu 4,5 lira. Veya belediye vatandaşın hissesini de alırsa ihale ile 5-6 liraya da satabilir. Hani nerede peşkeş. Hani kamunun zararı nerede. Gelelim diğer parsellere. Gidin istediğiniz emlakçıya sorun. D-100 cepheli, 50 metre cepheli bir parsel ile 45 metre cepheli arsanın birim fiyatı ne değişir. Gördüğüm kadarıyla o parsellerin cephe ve derinlik oranı da 1/1 e yakın. Yani bir değer kaybı olmaz. Bence belediye çok iyi yapmış. İnşallah hissedar olan vatandaşlar itiraz etmez. Bolu’lu olarak belediyenin kar etmesini isterim. Çünkü belediye ne kadar kazanırsa o kadar daha çok ve daha iyi hizmet eder.
    • Aladağ 14 Ocak 2023 . 10:47

      Konuya vakıf arkadaşar bizi aydınlatsa iyi olur. Kimdir bu arsaları alacaklar. Biz tekelden bira alırken on kere düşünürken, birileri meyhaneleri dolduruyor. Nerden geliyor bu değirmenin suyu insan düşünüyor.
    • ahmet13 Ocak 2023 . 19:25

      BU aile gökdemirler
    • kemal13 Ocak 2023 . 18:57

      Üniversite sapağına dönünce yola sıfır olan belediyenin bu arsalarının hissedar sahipleri kim oldu şimdi
    • yetti artık13 Ocak 2023 . 18:52

      Bunu açıklayamayanlar namuslu bir insan olarak düşünülemez
    • kıyak13 Ocak 2023 . 13:41

      Ömerler arkanı dönme gömerler
    • Mülayim13 Ocak 2023 . 13:15

      Hadi büyük klüp budapeştede cetvel kaydı, burada ne oldu. İmardan sorumlu başgan yardımcımız, imar gomisyonumuz ne deyonnuz bu işler için
    • Ahmet13 Ocak 2023 . 12:06

      Bu bir suç duyurusudur. Valilik ve Savcılık harekete geçmeli
    • xxxyyyzzz13 Ocak 2023 . 11:46

      herkes kim bu aileler diye soruyor. kalayyapanların çocugu ailesi tanjunun iplerini elinde tutmuyor mu birde çatlayanların çocugu var birde fidancık var az çok herkes biliyor
    • Bolulu13 Ocak 2023 . 11:40

      Kamu yararı iyi yerlere çök ve stok alan oluştur onları sonra ..........
    • Bolulu13 Ocak 2023 . 11:26

      Deli dumrul hikayelerinde olduğu gibi susuz dereye köprü kurup geçenden 5 geçmeyenden 10 akçe almaya benziyor. Tanju başkanda sanki mumyalanmış birisi gibi . Mülteci rant getirecek işlerde bir aslan bu gibi halkın hakkının engellendiği işlerde ne demek lazım bilemedim. Hak adalet bunları unutmuş. Seçim zamanı ince ince gezersin oy diye seni o zaman görecez sana oy moy yok.
    • Bolulu1413 Ocak 2023 . 10:40

      Bu arsalar nerede ve hatırı sayılır aile kim?
    • Aladağ 13 Ocak 2023 . 10:03

      Kabak tadı vermeye başladı bu şehir, bu ülke. Birileri sürekli kulislerde avanta peşinde demekki. Birileri belediye koridorlarını sürekli arşınlıyor rant için.
    • Ahmet HAKTANIR13 Ocak 2023 . 09:17

      7 ve 6 nolu parseller Belediyenin.Yer ticari ve çok katlı.Belediye yerini şuanda ihaleyle BABASININ oğluna satabilir.Bu düzenleme ile arsalar hatırlı bir ailenin arsasıyla birleştirilmiş belediye hissesi Ticaret Odası ve Emlakcılar Odasından alınan rayiç ile cüzi bedelle bu aileye devredilecek.Hak,Hukuk,Adalet.!
    • Aşçı13 Ocak 2023 . 00:57

      Pişmiş aşa şu, aşı çoğaltmak için katılır. Ki, daha fazla kişi yesin, daha fazla kişi doysun. Aşa yumulacak kişi çoksa kavga etmesinler, aşın başına çömelen herkese bi hisse düşsün diye..
    • Hüseyin 13 Ocak 2023 . 00:40

      Demekki rant büyük kat yüksekliğide 8 kat verinmiş. Önceden 5 kattı. Resmen suç
    • Egitimci12 Ocak 2023 . 23:17

      Kimmiş bu hiseedar yapılan iş insanları?