BolununSesi, yazılmayanları ve yazılamayanları yazar

Gemi Su Alıyor!

Gemi Su Alıyor!
    21 Ocak 2023

    Gemi Su Alıyor! Gemiyi yüzdürende, batıran da sudur! Ocak ...

          Gemi Su Alıyor!

           Gemiyi yüzdürende, batıran da sudur! Ocak ayı benim için önemli bir aydır. Yıl sonu değerlendirmeleri ve yeni yıl için stratejiler bunun yanında iş kolumdaki önemli etkinlikleri Ocak ayı içerisinde olması sebebiyle stresi yüksek bir aydır.

           2022 yılı, 2008’de ki finansal kriz yılından beri en kötü yıl olarak kayıtlara geçti haberleri, büyük patron (ABD) tarafından dile getirildi. Kriz, ülkeleri, insanları, yani her şeyi etkiledi ve en kötülerden bir tanesi yaşandı. Sıcak savaşın yanı sıra dünyadaki ekonomik savaş da tüm hızıyla devam ediyor. Şubat ayı başında  petrolün varil fiyatı 110- 150 $  aralığında olacağı söylentileri, geçtiğimiz ay içinde dillendiriliyordu. Avrupa’daki enerji krizi hali hazırda bütün  kıtayı etkiliyor. Almanya’dan çok kısa bir süre önce döndüm, bunu hissediyorsunuz. Global tedarik zincircileri gizli bir savaş içindeler. Çin tüm dünyanın bütün antibiyotik vb. hammaddelerin %80’ni üretiyor. Covid gibi sebeplerden dolayı olan aksamalar, Amerika ve Avrupa'da dahil olmak üzere her yerde ilaç tedarikinde sıkıntı ve kesinti yaratıyor. Esasında hemen hemen her şeyin tedarikinde sıkıntı var.

          Son aldığım bilgilere göre Çin'deki Covid vakaları inanılmaz boyutlarda, geçtiğimiz ay 60 bin kişinin öldüğü açıklandı. Bütün Dünya’da insanların bağışıklık sistemleri zarar görmüş durumda. Bunu hepimiz hissediyoruz. Ani ölümlerin ne kadar çoğaldığını birebir yaşıyoruz. Ve Çin'deki bu gelişmeler inanın hiç iyi değil.

           Tekrar ekonomiye dönecek olursak, yüksek enflasyon altında çok ağır bir şekilde eziliyoruz. Evet bütün dünyada bir sıkıntı var ama bizdekinin artık dayanılacak tarafı kalmadı. ‘Faiz sebep, enflasyon sonuç’ denkleminin iktidar tarafından okunduğu yön, Türkiye’deki hasarı çok daha büyük bir  hale getirdi. 2023'te  resesyon, yani ekonomik durgunluk sinyalleri bütün dünyadan net bir şekilde gözüküyor. ABD'deki faiz artış oranları tüm dünya ülkelerini, özellikle de bizim gibi dışa bağımlı ülkeleri çok ciddi anlamda etkiliyor.

            Ülkemizde siyasetçiler enflasyonu yok etmekten bahsediyor, ama 10 yıl önce doların 3.00- TL bugün 19.00. -TL  civarına, nasıl geldiği hakkında herhangi bir açıklama yapmıyorlar. Demek ki enflasyonla mücadelede en ufak bir yol alınmamış. Ülkemizde siyaset, gerçek anlamının dışında kullanılan hamaset yönüyle ilerliyor. Halkın yanında poz veren siyasetçi profili, gerçeğin çok uzağında, sadece kendi kamarasında gününü gün ediyor. İşin gerçeğinde, ‘Gemi su alıyor!'

              Cumhur BANDAKÇIOĞLU

    • DOĞRUCU DAVUT23 Ocak 2023 . 10:20

      Haddinden fazla yatırım yapıldı, haddinden fazla üniversite açıldı.. köyler boşaltıldı, et-süt-sebze-meyve-tahıl üretimi azaldı, küçük üretici şehirlere göç etti. tarlalar,bahçeler boş kaldı, .. BAĞLAR DAĞ OLDU.. BAĞLAR BAHÇELER DOMUZ YATAĞI OLDU. enflasyonunsebebi bunlar.
    • Cumhur Bandakçıoğlu22 Ocak 2023 . 12:30

      Sn. Aladağ. Endişelerimiz benzer. Yeni yönetimde gençler var. Eğer emekliler olmasa parti kapanır. Aktif çalışanların zaman ve izin problemleri var.Gençler gelecek kaygıları dolayısıyla siyasete uzak duruyor. Konunun bir çok yönü var.
    • Cumhur Bandakçıoğlu22 Ocak 2023 . 11:37

      Cabbar Bey, öncelikle takibiniz ve uyarınız için teşekkür ederim. Rakam konusunda haklısınız 1.850 yi 2.000 e yuvarlamıştım ama 3.000olarak klavyeye girmişim.Tezimi daha güçlendirmişsiniz. 1 hafta 4 şehir 3 ülke biraz yorgundum. Gaza gelmem. Çok farklı kesimlerden istek ve destek var.
    • Aladağ 22 Ocak 2023 . 09:54

      Bizim ülkeden bir cacık olmaz, 80leri şöyle böyle, 90ları gayet iyi hatırlayan biri olarak nerdeyse tüm çalışma hayatım AKP iktidarında geçti. Hayatımda hiç bu partiye oy vermedim. Bu partiyi hep eleştirdim. Ülke ekonomisinin şu son üç dört yıldırdır bulunduğu halin en büyük nedeni de bu parti yine. Pandemi, rus Ukrayna savaşı, Suriyedeki ve Irak'taki karışıklıklar yüzünden gelen sığınmacılar da bu sıkıntılar da bir faktör. Ancak asıl müsebbib AKP ve kadroları. 2016, 2017 den sonra başlayan bozulma, pandemi ile ivme kazandı ve an itibariyle dibi gördük gibi. Burdan çıkış nasıl olur bilmiyorum. Devletin kaynakları yine devlet eliyle birilerine yağmalatılıyor. Hazine garantili projeler ile güya devlet cebinde para harcamadan hastane, köprü, hava limanı, yol yapıyor ancak bütün bunların ödemeleri artan bir şekilde devam ediyor. Diğer yandan devletin denetim mekanizmalarının işlemediği bir ortamda, nereye, kime ne kadar para veriliyor meçhul. Bundan çıkış için umut olan muhalefetin hali ise ortada. Ana muhalefet partisi daha yeni il yönetimini yeniledi. Bu insanları bilmem, tanımam. Ancak gördüğüm kadarıyla ana muhalefet partisi Boluda gençler ve kadınlar gibi dinamik, aktif kadrolar yerine emekli amca ve teyzeler kulübü izlenimi veriyor. Bu kadrolardan ne beklenir, muamma.
    • Cabbara21 Ocak 2023 . 22:07

      Ben kulağına üflemiyorum. Yüzüne söylüyorum. Aday ol. Madden manen yanındayım. Esnaf
    • kaygı verici21 Ocak 2023 . 21:28

      tek kelimeyle ülke elden gidiyor
    • Okur21 Ocak 2023 . 20:37

      Yazılarınız her zaman ilgi çekici suya sabuna dokunabilme cesaretini gösteriyorsunuz. Tebrik ederim.
    • Mehmet Can21 Ocak 2023 . 20:18

      2023 yılında Devletimizin giderleri 4 trilyon,423 milyar,342 bin tl,GELİRLERİ ise 3 trilyon,762 milyar,808 bin tl olarak tahmin edilmekte.Gelirler Giderleri daha önceden olduğu gibi yine karşılamıyor.Kısacası Giderleri karşılamak için 660 milyar,901 trilyon,766 bin tl paraya ihtiyaç var.Ama sanşlıyız bu yıl seçim var.Bu parayı ancak Hukuk Fakültesi mezunu,4 dönem milletvekilliği,2 dönem Belediye Meclis üyeliği halen Belediye Başkanlığı yapan birisi Cumhurbaşkanı seçilirse bulur diye düşünüyorum.Siz kafanızı hiç yormayın ve yormayalım.!
    • cabbar candemir21 Ocak 2023 . 14:44

      Birilerinin önünü kesmek için sağda solda siyasette yerin olduğunu üfleyenler var. Gaza gelme. Yazdığını kontrol etmeden yayınlatma. Sıfırları kontrol et de inandırıcılığını yitirme. ( 10 Yıl önce Dolar yılı 1,8 TL. den kapatmış.)