Basın Konseyi dışında, hiçbir gasteci cemiyetine üye değiliz

Çoğunluk RED verdi, Ancak oldu bittiyle KABUL edildi!

Çoğunluk RED verdi, Ancak oldu bittiyle KABUL edildi!
    8 Şubat 2024

    Çoğunluk RED verdi, Ancak oldu bittiyle KABUL edildi! Bolu ...

    Çoğunluk RED verdi, Ancak oldu bittiyle KABUL edildi!Çoğunluk RED verdi, Ancak oldu bittiyle KABUL edildi!

          Çoğunluk RED verdi, Ancak oldu bittiyle KABUL edildi!

           Bolu Belediyesi Meclis Toplantısında mahkemeye taşınacak bir olay yaşandı. RED oyları fazla olmasına rağmen, KABUL oyları fazla çıkmış gibi 'oldu bittiye' getirildi. Yeniden sayım yapılması teklifi de kabul edilmedi. RED oyu kullanan üyeler tepki gösterdi ve meclisi terk etti. 

            Bugün yapılan Bolu Belediye Meclisi'nin 2. oturumunda çok değişik mahkemelik olaylar yaşandı. BEKAB yatırımı için borçlanma talebinde bulunan yönetim, bu maddeyi oylamaya geçti. CHP ve AKP'den 1'er mazeretli üye dışında bugünkü meclis, Başkan dahil 30 kişi ile toplandı. BEKAB borçlanması a bendi Çevre Şehircilik İlbank borçlanmasının oylamasında; CHP'li 15 üye KABUL oyu verdi. RED oyu vermeyenlerin sayımı ise hiç yapılmadı. 
            B maddesi; özel bankalardan borçlanma maddesi oylanırken, KABUL oyu başkan dahil 14'te kaldı. RED oyları ise 16 olarak sayıldı. 
             Ancak AKP'li üyelerin itirazına rağmen başkan işi oldu bittiye getirdi ve KABUL oylarını daha fazla olarak tutanaklara geçirtti.          
             B bendinde; 12 cumhur ittifakı, 2 İYİ Parti, 1 Zafer Partisi(İlkay Bayrak) ve 1 CHP'li üye (Feridun Yılmaz) toplamda 16 meclis üyesi özel bankalardan kredi kullanımına RED oyu verdi. CHP'li Başkan dahil KABUL oyu 14 kişide kaldı.
     
           Ak Parti, İyi Parti ve Zafer Parti'li meclis üyeleri tepki göstererek salonu terk etti            Muhalefet Oylama sayımında hata olduğunu iddia ederek tekrar sayılmasını teklif etti. Bunun üzerine Cumhur ittifakı itiraz ederek oy sayımının tekrarlanmasını talep etti ancak kabul görmedi. 
    Bu teklifleri kabul görmeyince Ak Parti, İyi Parti ve Zafer Parti'li meclis üyeleri tepki göstererek salonu terk etti.

            Oylama mahkemeye taşınabilir        
            Edindiğimiz bilgelere göre meclis tutanaklarında bir yanlış olduğunda konunun mahkemeye taşınması gerekiyor. AKP'li meclis üyelerinin de RED oylarının 16 KABUL oylarının ise 14'te kaldığı, ancak Başkan'ın 'oldu bitti' ye getirip KABUL oyları daha çokmuş gibi tutanaklara geçirttiği bu oylamayı mahkemeye taşıması bekleniyor.   

          "Faizlerin bu kadar yüksek olduğu bir zamanda 234 milyon lira kredi çekmeyi doğru bulmadığım için RED oyu verdim"

           Konuyla ilgili RED oyu veren CHP'li meclis üyesi Feridun Yılmaz'ın görüşüne başvurduk. Yılmaz; "İlbank'tan alınması düşünülen BEKAB kredisinin, ilçelerin çöp sorununu çözmek için gerekli olduğu kadar, zamanlaması yanlıştır. Kredi faizlerinin bu kadar yüksek olduğu bir zamanda, üstelik 234 milyon lira gibi yüksek bir meblağda, özel bankalardan kredi çekmenin uygun olmadığını düşündüğüm için RED oyu verdim" dedi. 

    • Ferduna Düselmestof9 Şubat 2024 . 10:42

      Ah Ferdun mimar ahhh, gerekçen çok saçma be birader Neden mi? Sen ülkenin ekonomisinden yarım yamalak haberdersin anlaşılan, bundan sonra en az 10 yıl ekonomi düzelmez. talanının farkında değilsin be canım kardeşim. Hal böyleyken kredi faizlerinin düşmesini hayal ediyorsun galiba. pesss be.
    • Bolulu149 Şubat 2024 . 03:05

      Yeni belediye başkanına Allah yardım etsin belediye'nin borçlarını nasıl ödeyecek acaba bir ton personel aldı sanki büyükşehir belediyesi onlarda balkonlarına Tanju fotoları koydu. Personel sayısı kaç belediyenin 2000 küsürlerde o kadar adam ne iş yapıyor. Seçime 1.buçuk ay kalmışken neyi borçlanması bu izah etmesi bile zor ona kdar arsa sattı. Bitmedi borç personele uçuk zam yaptı. Sen gidersen kim ödeyecek maaşları satacak birşey de bırakmadın. Seçimden sonra ya herkese söZ verilmiş iş için gelen başkan iyi bir temizlik yapacak anlaşılan bu belediye kaldırmaz bu kadar yükü
    • Maho8 Şubat 2024 . 21:40

      Seçim yaklaşiy Agaya para lazimdir
    • ATM Katı Atık Bedeli8 Şubat 2024 . 21:02

      Banka Atm lerinden katı atık bedeli bu sene de alınacak, karar çıkmış beldiye meclisinden.4-5 senedir her sene Belediye Meclisi bu tuhaf ve komik kararı oylaıip her sene karara bağlayabiliyor? Atm ne yiyor da, ne içiyor ve ne ... da katı atık üretiyor da katı atık bedeli isteniyor Bunu çözebilen ve oylamada el kaldırıp kabul eden meclis uyelerimizi çok tebrik ediyorum.
    • Ali8 Şubat 2024 . 20:40

      Belediyelerin kaynağı mı yok? Güldürmeyin insanı Allah aşkına. Her yıl açıklanan faaliyet raporlarına bakarsanız vatandaş ve firmalardan aldığı yüzlerce gelir kalemimden milyonlarca lira gelir elde ettiklerini çok rahat görebilirsiniz. Daha devletten aldıkları gelirler bunun dışındadır. Bilip bilmeden saray maray diyerek boş boş bilgiden yoksun yorumlar paylaşmayın burada.
    • Ahmet 8 Şubat 2024 . 18:47

      Tanju suçluysa cezasını çekmeli ama bi de olayın kaynağına inmek lazım. Faizler neden bu kadar yüksek ekonomi niye bu kadar kötü… Sarayın günlük masrafı ne kadar biliyor musunuz ? Çekilecek kredi sarayın 1-2 haftalık kuruyemiş parası. Çoğu belediye benzer durunda yeterli kaynağı yok. Saray ve müritleri lüks içindeyken belediyelerin kaynağı yok. Rte zaten açıkça söyledi Hatay o kadar zor durumdayken yerle bir olmuşken sırf belediyesi CHPli diye destek vermediğini söyledi. Bolu için bişe yapar mı sizce…
    • Aydın 8 Şubat 2024 . 18:09

      Başkan gider ayak,Bolu ya yeni kazıklar dikme derdinde
    • Bolulu8 Şubat 2024 . 14:01

      Yapılan ışık,park falan ilgilenmiyorum bunlar zaten yapılması gerekenler. Asıl yapılması gereken depreme hazırlıktı eski binaların kontrolü eski binaların yıkımı,mahalle toplanma alanları.Hiç biri yok deprem hazırlığı yok deprem profesörleri bağırıp duruyor deprem yakın diye hiç bir çalışma yok. Gerede belediyesi tüm fay hattı üzeri eski binaları yıktı. Bizde hiç bir şey yok. Döner kavşak ile trafiği azalttık diyorsunuz. O döner kavşaklar sebebi ile biz sabah olan deprem de çocuğumuzun yanına okula gidemedik tüm döner kavşaklar kitlendi.Kim nerden gideceğini şaşırdı. Deprem hazırlığı yapmayıp etrafı ışıkla,süsle püsle göz boyamasınlar Bolu deprem bölgesi yapılacak olanlar belli. Şimdi Tanju seçilse bir 5 sene daha rahatım diyip yine bir şey olmayacak. Tüm Türkiye de ki belediyelerin tek derdi deprem olmalı
    • Pasakoylu8 Şubat 2024 . 12:17

      Ya bunun hangi rezilliklerini yazalım.bolu belediye sini resmen mahvetti.bayanlara karşı düşünceleri milletvekili iken tüp bebek tedavisi için yardım isteyen bayan için söyledikleri belediye meclis üyesi bayana karşı söylediği bir dizideki bayan için attığı tweet belediye yi babasının çiftliği gibi yönetiyor. Sorarsan diktatör başkası birde merkezi hükümet yardım etmiyor diyen arkadaş merkezi idare Bolu belediyesinin hakkını gönderiyor.bu parayı çar cur ediyor.merkezi idare parayı 1 kuruş eksik gönderse bu şovcu ortalığı ayağa kaldırır.merkezi idare ile sürekli kavga ederken niye ekstra yardım etsin . kaldı ki merkezi idare ye güvenerek mi başkan oldu.yine aday ,seçilirse merkezi idare 2028e kadar aynı devam madem merkezî yönetim yardım etmezse bir iş yapamıyor o zaman niye yeniden aday oldu.
    • 8 Şubat 2024 . 11:36

      Bunları asla affetmeyeceğiz, biz Bolulular ardınızdan hep kötü sözlerle ve beddua ile anacağız sizi. Bu nedir ya, 55 yaşıma kadar kaç tane başkan gördüm bu kadar rezil ve utanmaz bir ekiple yol alan milleti resmen salak yerine koyanını ne duydum ne gördüm. Doğduğumdan beri cumhuriyetçi bir ailede yaşadım ve Atatürk ilkeleri ile büyüdüm, çocuklarıma da aynı terbiyeyi verdim ancak şu Bolunun içinde olduğu durumu ne kendim kabul edebiliyorum ne de çocuklarıma anlatabiliyorum. Yazıklar olsun size. Bu arada doğru mudur bilmem ama Paşaköy de 18. Madde uygulaması hızlanmış ve tüm tarlaların %40 ı belediyeye alınıp geri kalanı size fahiş vergiler ödemeniz karşılığnda arsa olarak veriliyormuş sadece burada Tahsin Mert Karagöz’ün evinin olduğu yerler % 27 ile alınmış, duydunuz mu paşaköylüler, bi ses verin. Eğer bu iş % 27 ile oluyorsa herkesten aynısı alınsın, ey tanju sen milletin atadan kalan malıma ortak mısın Sen ve hırsıZ elinin rahat yaşasın diye mi bizim ataların yemeden içmeden edindikleri mallarımıza önce ortak olup sonra nereye harcandığı belli olmayan paralara satıyorsun Haram olsun, zehir zıkkım olsun… Artık dürüst insanları yönetici olarak görmek istiyoruz…
    • boluLU8 Şubat 2024 . 11:27

      bir dönem daha idare edebilecek para kalmadı belediye batık
    • Köroğlu 8 Şubat 2024 . 11:27

      Millet buna oy vereceğim diyor .satılmadık arsa bırakmadı şimdi kredi . Uyan bolu bu kişi Bolu yu bataklığa sürüklüyor . Bu bir daha kazınırsa Bolunun vay haline
    • antidemokratik8 Şubat 2024 . 10:37

      Bu nasıl oylama nasıl 14 16 dan büyük olarak yüzmilyonlarca kredi izni çıkıyor bu paranın faizini millet ödeyecek neden meclis üyeleri biraraya gelerek belediye önünde bir basın açıkklaması yapmıyor
    • Taner8 Şubat 2024 . 10:31

      MHP ü meclis üyeleri ne oy kullanmışlar Tanjunun yanındamı olmuşlar yani
    • Borazanlar mah8 Şubat 2024 . 10:25

      Ya bu adam Bolu'nun geleceğini mahvediyor.almadik borç bırakmadı.deprem bölgesine yardım edecem dedi. Kredi çekti. Sonra bı daha hizmet edecem dedi. Kredi çekti.ortada bı şey yok.yine alavere dalavere ile kredi çekiyor.hizmet sıfır.yaptigi bı şey yok.hukumet yardım etmiyomu diyen zavallı hükümet belediye ye gelecek parayı gönderiyor.karadere tüneli kanal yolu DSİ yaptı. Nasıl yardım etmiyor.dün bize tanjunun seçim reklamı gazetesini getirdiler. İçinde icraat diye laf kalabalığı ndan başka bir şey yok.bi elle tutulur kara dere tüneli var.onuda DSİ yaptı. Belediye nin bir sürü gayrimenkul unu sattı.hala belediye ye eleman dolduruyor.asıl sen uyan zavallı.bu gazeteleri neyle basıyor.dağıtıyor daha bide devam edecek yazıyor.utanmadan Haziran ayında ki ihaleyi hemen seçim öncesi yapıyor.hani güya şeffaf ya hayırlı olsun dedikleri ihaleyi bayan mali şubeye şikayet edince iptal edildi diyorlar.alo kimin uyanması lazım.hani seffatınız. Bı karın agrınız yoksa ihaleyi neden iptal ettiniz.daha yazacak çok şey var da öfkeli olduğum için kötü bir şey yazmaktan çekiniyorum. Bolu bizim, bizim çocuklarımız ın geleceği tanju kendi sowu için boluyu mahvediyor.ben Bolu için Muhammed Emin DEMİRKOL oyumu verecem.bolunun bundan kurtulması lazım.il genel meclisi nde akp ye vermem il genel meclisinde akp ye oy verirsem kolum kırılsın.ben hocayı dinledim. Hoca Bolu için bir şans bunu değerlendirmemiz lazım Bolu bizim ,her şey Bolu m için
    • Gazeteci ve Yazar8 Şubat 2024 . 10:10

      Uyur gezer yer içer belediye kaynaklarıyla Esnaf Kefalet Kooperatifi kaynaklarıyla gazete sahibi olan yalakalardan hiç ses yok.
    • Maho ağa8 Şubat 2024 . 10:06

      Oldubitti gelenek hale geldi zaten vatandaş gerçek ülkenin dahibi gerçek patron halk bizim paramızı yiyemessiniz harcayamassınız gelecek yarınlarımızı maf edemessiniz demesse yani her kuruş ken parası olduğunu anlassa aman yapacak bişey dediği sürece değil bizim yaşayan paramızı doğmuş torun ve doğmamış torunun torunun parasıda gider biz halk olarak işi ehline vermessek çok şikayet eder çok daha mercedesi almanda rüyanda görürüzzz
    • YAMAN8 Şubat 2024 . 10:01

      Uyanın.Ey.Halk isimli yorumcu secime 1-2 ay gibi süre kalmışken bu neyin kredisi. Satılan 3 tane değerli arsanın parası nereye gitti ? Senin yerel yönetimler kanunundan haberin var mı ? Belediyelerin bütçesi zaten AKP de gelse MHP de gelse CHP de gelse aynı. Sen eğer iktidarın bakanlarına ..ok atıp onlarla düzgün ve saygın bir ilişkiye girmezseni, proje üretmesen hükümetten extra bir yatırım alabilir misin ? alamazsın, Sırf secimde ben onlardan oy aldım diye yandaşları işe alabilmek için şirketler kurup buralara banmakatik memurlarını doldurursan paran - bütçen yeter mi ? Yetmez... Sadece sokaklara 2 tane sekilli lamba koymayla belediyecilik mi yapılıyor. Bolunun nüfusu 100.000 belediyede çalışan sayısı 2500 ? nasıl ödeceksin maaşlarını ? Secime kadarda halen alacak secilmeyincede belediye isci çıkardı diye yaygara yapacak.
    • Burak 8 Şubat 2024 . 09:35

      Burada anladığım bekab kredisini 2 farklı yolla meclisten yetki istemiş başkan. Birinci yol ilbank kanalı ile kredi. Chp li üye buna evet demiş. İkinci yol yani özel banka yolu ile kredi talebine olumsuz oy kullanmış anlaşılan
    • Uyanın.Ey.Halk8 Şubat 2024 . 09:21

      Devletten destek görmeyince adam ne yapsın hizmet için para lazım…Ekonominin bu kadar kötü olmasından, faizlerin bu kadar yüksek olması kimin suçu ? Devleti 22 yıldır kim yönetiyor ? Suçlamaları birazda ona yapın…
    • Bolulu 8 Şubat 2024 . 09:18

      Seçim süreci,maaş vaadleri derken kasa boşaldı galiba.Oyları sayamayacak kadar panik olunduğuna göre.
    • Hüseyin 8 Şubat 2024 . 08:47

      Bu başkanın matematik hocası nı merak ediyorum 14 büyük tür 16 dan iyi öğretmiş
    • Bolulu8 Şubat 2024 . 08:45

      Birkaç 18.madde uygulaması yapın çökersiniz parsellere olur biter. Sıkmayın canınızı, Türkiyede tek Bolu da bu potansiyel var. Kaldığınız yerden devam, az kaldı. Seçime kadar bu süreci devam ettiremiyorlar. Seçim bitsin hangi parti olursa olsun, AY nin başlattığı süreçler devam. Azıcık sabredin sonra 4 yıl çiftlik.
    • Emekli8 Şubat 2024 . 07:55

      Böyle rezillik okurmu ne demek fazla olan red oylarını saymadan oldubittiye getirmek bir hukukcu başkan Tanju beye yakışmıyor akameralarsan herşry ortaya çıkar belediye nedrn bu kadar yüksek mebla krediye ihtiyaç duyıyorki faizler çok yüksek nasıl ödenecek vatandaşa su bina vergisini yükleterekmi
    • Meclis üyeleri saksı mı?8 Şubat 2024 . 03:44

      Her hafta bir skandalla sarsılan Bolu Belediyesi, bu haftada matematik özürlü başkan sayesinde yine Türkiye gündeminde. Adayınla övün Özgür Özel ... Bravo CHP. Afferin hepinize..
    • Bolu147 Şubat 2024 . 23:05

      14 mayıs Genel seçime giderken işçilerin tazminatını ödeyemedi. Hele seçim sonrası 2500 personelin maaşından hizmete para kalmayacak. Dolayısı ile görecez su zamlarını. Ah Bolu sizi caddeyi sokakları lambalarla iş yaptım diye avutuyor. Gelecek başkan kim olursa işi çok zor. Allah yardımcısı olsun.
    • Bolulu birisi7 Şubat 2024 . 22:20

      bu yetki ile borç veren bankalar iki kere düşünmeli yoksa yönetim değişirse onlarında başı ağrır.
    • Neriman7 Şubat 2024 . 21:28

      Bunu tutanaklara geçenler ile de ilgili bir mahkeme süreci başlatılmalıdır, Tükiye de bir ilk yaşıyoruz sanırım.