Basın Konseyi dışında, hiçbir gasteci cemiyetine üye değiliz

Nerede bunun -HALK YARARI

Nerede bunun -HALK YARARI
    21 Haziran 2024

    Nerede bunun -HALK YARARI Bolu'da toplu taşıma, taşımacılıktan çıkmış, ...

    Nerede bunun -HALK YARARI

         Nerede bunun -HALK YARARI        

           Bolu'da toplu taşıma, taşımacılıktan çıkmış, başka bir türlü taşımaya dönüşmüştür.. Tam bilet 25, öğrenci 18 TL.. İnsaf ve kardeşim.. Bir aileden dört kişi bile var, bunu hergun kullanmak zorunda olan.. Adam zaten kıt kanaat geçiniyor, evi kira, asgari ucrete mahkum. Toplu taşıma ucretlerindeki bu oran, dünyanın hiçbir yerinde böyle değildir.. Pek çok ülkede kullandım ben toplu taşımayı, böylesini görmedim.. Şimdi ben böyle deyince otobüsçü esnafı kızacak biraz.. Belediye meclisinde bu kararı alan beyefendilere ne diyelim..         

             Yerel yönetimlerin toplu taşıma organizasyonları, salt bir para kazanma sistemi değildir.. Halkın yararı, toplum ve beldenin faydaları ve işleyişin sürekliliği de gözetilmelidir. Bunu kendimden bir örnekle ifade edeyim, sanırım konu daha iyi anlaşılacaktır. Ben eğitimli, şehrin 8-10 km dışında yaşayan bir emekliyim. Günlük olarak da, şehir merkezindeki işlerim sebebiyle toplu taşıma kullanıyorum (Tam bilet). Ekonomik sıkıntım da pek yok, ancak toplu taşımayı da çağdaş yaşamın bir geregi olarak görüyorum ve kullanıyorum.. Ayrıca kendi otomobilim de var, 150 beygir-2000 motor.. Yani büyükçe bir 4x4, ekonomik sınıf ta değil. Evden merkeze gidiş gelişim 15 km.. Bugünkü akaryakit fiyatlariyla, özel otomobilimle merkeze gidiş gelişim bana 50-60 TL ye malolur.. Halk otobüsüyle tek kişi gidiş gelişim ise yine 50 TL.. Son derece konforlu, klimalı vs arabamla gitmek yerine, niye tangir-tungur belediye otobüsüye tıkış tıkış seyahat edeyim. Halkın çoğu bu duruma mahkum diye bu kabullenmenin çok insaflıca olduğunu düşünmüyorum. Soruyorum şimdi ben değerli Belediye Meclis Üyeleri ve Belediye Baskanına; siz olsanız hangisini kullanırsınız ve fayda-maliyet konusunda ne düşünürsünüz..

           Daha da ötesi, nerede bunun -HALK YARARI?        

           Ayrıca, sizlerin bu anlayışla, şehir merkezindeki trafik sorununu çözebilmenizin de imkansız olacagini düşünüyorum.

    • Bolu halkı 25 Haziran 2024 . 13:01

      Şoföre verilen maaş deyince olay taşerondan taşerona geçiyor Yani gelir gereğinden fazla ki rahatça bölünebiliyor
    • Maliyet vd Bolulu25 Haziran 2024 . 11:11

      16 kişilik midibüse 40 kişiyi tika basa dolduruyorsunuz, hiç boş gitmiyotsunuz. Bolh halkı ve üniversite öğrencileri sizin kurduğunuz karteli beslemek zorunda mı? Belefiye sizi yaşatmak için halkı canından bezdiriyor. Zarar ediyorsanız kapatın kontakları, satın arabaları, Belediye yapsın taşımayı, Bolu halkı rahat etsin.
    • Bolulu1425 Haziran 2024 . 10:37

      Arkadaşlar Düzce Belediye otobüslerinin yeni fiyatlarını biliyormusunuz. Tam 25 TL, öğrenci 15 TL.
    • Maliyet25 Haziran 2024 . 02:37

      Birkaç kişi bana cevap vermiş. Bir balata maliyetini bilmezler. O araçların sigorta bedelinide bilmezler. Şöförlere verilen maaşlarıda bilmezler. İşleri güçleri esnaf. Belediyeyi kınıyorum. Bu zammı dönem sonunda değilde eylül ayında yapması gerekiyor. Zaten yıl bitti yaz geldi.
    • Bolu beyi24 Haziran 2024 . 13:33

      Civar illerde Düzce de Ankara’da doğalgazlı otobüsler var ve ucuz maliyetle yolcu taşıyorlar hem hava kirliliği engelllenir hem de çevreci olarak Bolu gibi temiz havası olan bir ile yakışır
    • uyanıklar24 Haziran 2024 . 09:26

      otobüse binmek için durağa 10 dk yürü 4 km git otobüsten inince 15 dakika yürü 25 tl haram olsun senelerden beri aynı güzergah ara mah girmek yok yan sokağa girmek yok çay sıra git gel vatandaş otobüs fiyatları pahalı diye elektirikli pisiklet alıyor yada kendi aracı ile işe gidiyor daha ucuza mal oluyor bizim otobüscüler ne versen az der hayırınıda göremez hemde görmesin
    • Belediye belediye mi23 Haziran 2024 . 12:33

      Belli başlı soyadına sahip olanların zorla iş sahibi olmaya çalıştığı vasıflı vasıfsız bütün yeğen teyze hala kuzen çocuk enişte amca dayı türevlerinin belediye ve şirketleşrne yerleştirildiği belli soyadlarına sahip olmadan hiçbirşey olmadığı yer işte burası..... başkan vekiline bakın güler. Hiç güleceğimiz yoktu yazıklar olsun.
    • Ali23 Haziran 2024 . 11:27

      çözüm basit... Bu otobüsler en fazla 50 kişi tasır...Siz büyük otobüs alın...100... Kişiden fazlası biner , maliyeti yarı yarıya düşer.Elektrikli otobüs olursa daha iyi
    • Refik Altun23 Haziran 2024 . 01:15

      Yorumcu "Bolulu" otobuscuye niye diyelim. Türkiye'nin en pahalı toplu taşımasıni yaptıran belediyeye sözümüz.. Siz otobusculerin muhatabı da Bolu belediyesi..
    • Bolulu23 Haziran 2024 . 00:02

      Sayın maliyetçi dayı, sen git o hesapları ülkenin ekmeğine, şekerine, suyuna yap, yiyosa tabi... Bu milleti bedava taşıyan tek esnaf otobüsçüler, bu halka devlet tarafından sırtından peşkeş çekilen tek esnaf otobüsçüler, siz ne konuşuyosunuz, ne anlatıyosunuz, önüne gelen otobüsçülere sallıyo, işinize bakınnn...
    • Aydın 22 Haziran 2024 . 22:40

      Otobüse Binmeyin, Vatandaş aracılığıyla geçergen Duraktan vatandaşlar alsın , aynı yönde ise evine yakın yerde bıraksın.Otobüsler nal toplasın.
    • Aydın 22 Haziran 2024 . 22:35

      İlle de sen .... Dediniz oy verirdiniz...Tanju beyefendi de yetkiyi verdiniz,etkiyi görün diyor.Fakat bu milletin ahı tutar.Biz bu koltuk sevdalı başkanı Allah'a havale edelim... Allah'ın izniyle bu da geçer.
    • Bu bir yorum değildir. Ka22 Haziran 2024 . 18:27

      Paşaköy mahallesinde işler karışık. Seçimi kaybeden muhtar adayı cami derneğindeki ekibi vasıtasıyla muhtar İsmail Çimen e baş kaldırdı. Belediye başkanı dernekten yana tavır alarak k mezarlığına el koydu. Köylüler için zincirle ayrılan yerleri kaldırdı. Konu yayla eteklerinde de ikiliğe neden oldu. Muhtarlık 7 temmuzda, cami derneği 14 temmuzda yayla erenleri düzenleme kararı aldı.
    • Emekli22 Haziran 2024 . 18:05

      65 yaş üstü yolcular ile, öğrencilerin bilet ücreti indirimlerini, özel otobüs firmalarıyla yapılan sözleşme gereği Belediyeler ödüyor. Doğru, dürüst bir ulaşım sistemi oluşturulsunda, herkes bilet ücretini ödesin. Bolu da Belediye otobüslerinde, yaşlı anne, baba, teyze, dedelerimiz, bütün bayanlar çok sıkıntı çekiyor. Oturacak yer bulamıyorlar. Genç gözüken kişiler, yaşlılara yer vermiyor. Tamamen kültür erosyonuna uğramış durumdayız. Mecburen kişiler, pahalı da olsa kendi taşıtlarını kullanmak zorunda kalıyor. Bir Avrupa şehri olması iddiasında bulunan şehrimize bu toplu ulaşım sistemi hiç yakışmıyor.
    • Bolulu1422 Haziran 2024 . 12:12

      Sevgili hesap uzmanı "UZMAN" sizin hesabınıza göre 25 TL lik otobüs bileti ücretinin 1 (bir) TL si masraf gerisi kâr mı?
    • Kör oğlu torunu22 Haziran 2024 . 11:29

      Deli Dumrul dönemi başlamıştır binersen bu kadar binmezsen su kadar bilmem anlatabildim mi
    • UZMAN 22 Haziran 2024 . 11:28

      MALİYETCİ dayı; saydigin malietlerin tümünün bir aylık toplamını, o otobüse o ay binen onbinlerce yolcuya boldugunde, 25 TL lik biletin 1 TL si bile tutmaz.. Ben matematikciyim.. Tereciye tere satma.!!
    • Köroğlu22 Haziran 2024 . 11:19

      Yukarıdaki yazı gerçekleri yansıtıyor. Eğer Bolu Belediyesi büyük otobüslerle, uygun fiyatlarla şehiriçi yolcu taşımacılığı yapsa çoğu kişi belediye otobüslerini tercih eder. Zorunlu olduğu için herkes kendi taşıtın kullanmak zorunda kalıyor. Bolu da acilen dolmuş taksi ve minibüs taşıma sistemine geçilmesi gerekir. Bolu artık kasaba görüntüsünden kurtulmalıdır.
    • Gereksiz 22 Haziran 2024 . 11:16

      Avrupanın en ucuz sigarasını içiyor Türkiye. Sigara içme rekorunu kırıyoruz. Akaryakıta gelince eşitlik mobil sistemi eşitleniyor. Sigara Avrupa ülkelerinde 6 avro. Türkiye'de neden 2 avro. Düşünmek gerek. Çok. Yazık. Bu yazıyı yazan tavsiyem 3 yolcu alırsan yakınında bedavaya gelir.
    • Bolulu22 Haziran 2024 . 09:37

      Bolu da mesafeler kısa olduğu halde biyük şehirlerden bile fazla bilet ücreti alınması düşündürücü Bir de bu kararların hepsi oy birliği ile alınıyor AKP-MHP-CHP müthiş uyum içindeler AKP muhalefet yapmayı gerçekten bilmiyor Belediyede başkan ve başkan yardımcıları dışında kimlere araç tahsisi yapılmış, kimler şoförlü araçla geziyor araştırılsın Hangi belediye meclis üyeleri, şirket yöneticileri belediye aracını ve şoför kullanıyor
    • Maliyet22 Haziran 2024 . 06:03

      Maliyetlerden haberin var mı senin? Vardır.. Basit bir balata değişiminin fiyatını biliyormusun? Yahut bir yağ değişiminin? Akaryakıt fiyatlarına hiç değinmiyorum. Bir bağkur aylık ücreti mesela 7.000 TL.. Mesela ödenen vergileri biliyormusun? Haydi bunu geçelim Araç sigorta bedeli, kasko? Koltuk sigorta bedeli biliyormusun.. Bence biliyorsun.. Diğer ülkeleri baz almakta nasıl bir akıl tutulması orası ayrı adamlarda vergi yok.. Adamlar dünyanın en pahalı akaryakıtını kullanmıyor. Biride toplu taşıma ucuz olsa trafik azalır diyor. Yahu babacım toplu taşımayı boluda 65 Yaş üstü (ücretsiz) birde öğrenci kullanıyor zaten.
    • Tövbe tövbe 22 Haziran 2024 . 04:46

      Bolu için az bile bu fiyat. Bolu her şeyin en iyisine layıktır. İyide en pahalı olur. Tam bilet 40 Türk Lirası olmalı. Olur mu ucuz bilet!!!! Tövbe tövbe!!!
    • Vatandas22 Haziran 2024 . 00:37

      Biniş fiyatlarının arkasında asıl soygun. Otobuscuye gitmeyen. Tanju efendi ekibine giden. ÖĞRENCİ KART 300 TL vize 300 TL 65 YAS USTU KART 500 TL vizesi 500 TL TAM KART 300 TL Türkiye de yok böyle fiyatlar
    • bolulu21 Haziran 2024 . 23:43

      birde bolu-istanbul bileti için hesap yapın
    • Bolulu1421 Haziran 2024 . 22:23

      İnanın otobüs bileti bırakın 25 i , 5 lira bile olsa Bolu halkının çok büyük çoğunluğu yine kendi aracı ile gideceği yere gider ancak mecburiyetten otobüse binenlere kolaylık olur, yani otobüs fiyatlarının düşmesi insanları toplu taşımaya yoneltmez, tabi bu fiyatların yüksek olduğu gerçeğini değiştirmez
    • Köylü 21 Haziran 2024 . 21:54

      belediye otobüslerine A dan Z ye herkes belediye başkanı dahil herkim olursa olsun parası'ile binsin yok efendim belediye personeliymiş yok efendim po...is miş yok efendim 65 yaş üstüymüş bazı 65 yaş üstü insanlar varki 65 tane otobüs alacak kadar servete sahip bedavaya otobüse biniyor 60 bin lira maaş alan'da bedavaya binecek 10 bin lira emekli maaşı alan'da parası ile biniyor
    • Davut21 Haziran 2024 . 21:54

      Ülen verdiniz oyları şimdi ağlıyonuz.
    • Ali21 Haziran 2024 . 21:43

      Ee yüzde 60 oy aldı.neden şikayet ediliyor anlamadım.cebinden verecek değil ya.
    • Üniversiteli 21 Haziran 2024 . 20:45

      Türkiye’nin en pahalı toplu taşıma ücreti Bolu’da. Ankara da tam 15 öğrenci 7.5 tl. İstanbul’da tam 17 tl. Hatta Gebze’den Halkalıya 75 km yol 30 tl. Birde milleti konforsuz kümes gibi dolmuşlarla üstüste taşıyorlar.
    • cabbar candemir21 Haziran 2024 . 19:52

      Halktan uzak "Halkçı Belediye".. Çoğu otobüste mal sahibi çalışmıyor. Bütün hatlar KAMULAŞTIRILMALIDIR..............
    • Bolulu birisi21 Haziran 2024 . 19:11

      Türkiye'nin en pahalı öğrenci ücreti Bolu'da. Bu ayıp bile sadece Tanju başkana yeter diyeceğim ama troller saldırır diye korkuyorum ( Sadece ironi bu kısım). Bu arada hiçbir otobüs klima çalıştırmıyor bu sıcaklarda. Sorarsak otobüslerin bozulma ihtimali yüzünden çalıştırmıyorlarmış. Halkı mal bu gören bir zihniyet bunlar.
    • UZMAN21 Haziran 2024 . 17:56

      Bilet fiyatları belirlenirken, çok gerçekçi maliyet hesaplamalari yapıldığını disunmuyorum..
    • YAMAN21 Haziran 2024 . 17:37

      Belediye şirketlerine doldurulan yandaşların , 2-3 yerde görev alan teşkilatcı ailelerin bankamatik memurlarının maaşları nereden çıkacak. Halk yararını düşünen var mı ki ? Önemli olan teşkilatlarda secimlerde boy gösterip Tanju Bey'in gözüne giren , oy potansiyeli olan ayrıcalıklık ailelerin dayı , yeğen, gelin , damatlarının, belediyeye sokulup buradan nemalanarak lüks geçimleri sağlanması ve devam ettirilirilmesi.. Kim takar bir evden 3 kişinin belediye otobüslerini kullanmasını. Belediyenin görevimidir yani. Belediyenin görevi sosyal denegeyi gözeterek alabildiği kadar yandaşı sorgusuz sualsiz belediyeye alıp onları sosyal hizmetler adı altında yedirip içirmek ve semirmelerini saağlamaktır..
    • bayrak 21 Haziran 2024 . 17:15

      bolu belediyesi nin ismi acil deyiştirilmeli yeni İSMİ BEYKOZ BELEDİYESİ AKRABALARI OLSUN
    • Çilekeş Emekli21 Haziran 2024 . 16:36

      Soyuyolar bizi. Kendi mangirimizla irezil oluyoz
    • Salih Güven 21 Haziran 2024 . 16:29

      Çok doğru. Bu durumda olan binlerce araç sahibi var Bolu'da. Halk Otobüsu bilet fiyatları daha makul olsa çok kişi toplu taşıma kullanacaktir. Dolayesiyle kent merkezinde daha az trafik sıkışıklığı oluşacaktır. Ayrıca, yüksek bilet fiyatları dargelirli ailelere büyük yük oluşturuyor.