Basın Konseyi dışında, hiçbir gasteci cemiyetine üye değiliz

Akıl almaz işler

Akıl almaz işler
    1 Temmuz 2024

    Akıl almaz işler Dün, çöp fiyata özelleştirilen SEKA fabrikasında 40 ...

    Akıl almaz işler

    Dün, çöp fiyata özelleştirilen SEKA fabrikasında 40 yıl kadar önce staj yaparken tanıştığım elektrik teknisyeni bir büyüğümle ev gereçleri satan bir mağazanın önünde karşılaştım.

    Evlenecek olan kız evladı için ev eşyaları almaya çıktıklarını ve fiyatları iletti. Ağzım açık kaldı. Eve gelip AB ülkelerindeki benzer ürünlerin fiyatlarına baktım. Birileri bizi fena halde soyuyordu. Gidişatı hiç makul görmedim…

    ***

    Bugün de bir yakınımın kızının düğün törenine katıldım. Ortamda 40-50 kadar masa vardı. Bir arsanın etrafı süs ağaçlarıyla çevrilmişti. Yaklaşık 200 kadar kişi vardı. Konuklara 2-3 farklı asitli içecek(?), 3-5 adet kuru pasta(?) ikram edildi. Sahnede 3 müzisyen bir şeyler dıngırdattı. Çalınan şeyler her düğünde gördüğümüz 5-10 hoplak tırıvırı türkümsü şeylerdi. Çoğu da zannıma göre USB bellekten çalınıyordu. 5-6 garsonun 3-5 saat dağıtım toplama işi yaptığı yerde 120 bin TL ücret alındığını öğrendim. Beynim yandı. Asgari ücretin 17 bin TL, emekli maaşının ortalama 10-13 bin olduğu bir devirde taş çatlasın 1 gün kullanılan bir bahçeye 120 bin TL alınması bana çok fazla geldi. Bu “düzene” göz yumanlara tüm temennilerimi yolladım…

    200 kadar kişiye verilen tatsız, bayata yakın kuru pastanın toplam tutarı 20-30 kilo etmez. Bunun maliyeti taş çatlasın (un, tuz, şeker, margarin, pişirme, paketleme, taşıma, vergi) 100 TL’yi geçmez. O da 2-3 bin TL yapar.

    200 kişinin her biri yarım litre asitli şey içse o da 100 litre yapar. Bu da taş çatlasın 2-3 bin TL eder.

    Gündüz, 5 saatte 30-50 kWh saat kadar elektrik tüketimi olur. O da 100 TL kadar tutar.

    5-6 garsona ödenen para en çok 10 bin TL tutar. 3 amatör müzisyen de 10-15 bin TL alsın diyelim.

    O halde toplam gider 20-30 bin TL’yi geçmiyor… Ayda ortalama 10 düğün yapılsa 700-800 bin TL net gelir söz konusudur. Yılın 4 ayında 2,5-3 milyon TL kazanç var demektir. Tesisin bulunduğu arsanın yıllık kirası taş çatlasın 100-200 bin TL’yi geçmez.

    1 milyon TL kadar bir para harcanarak kurulduğunu hesap ettiğim tesisin yılda 2,5-3 milyon TL kazanması etik ve ahlaki normlara uygun mudur siz karar veriniz…      

    Toplumun geliri sürekli azalırken basit bir düğün töreni için fahiş paraların harcanması beni çok rahatsız ediyor. Ekmek fırını, lokanta, kafeterya, tanzim satış yeri, kaplıca, park açıp işleten kamu kurumlarının (belediye, valilik) düğün yapmak isteyen dar gelirli ailelere de el uzatması şarttır.

    Ali Özdemir

    www.aliozdemir.net

    0505 220 83 85

    29.06.2024

    • Ayşegül Akçay 3 Temmuz 2024 . 16:52

      Vala işletmecilere bir şey diyemiyorum belediye vergi dairesi ıvır zıvır çok ödemeleri var. Bu fiyatlari kabul edip hâlâ gösteriş yapacağım diye düğün salonlarına öyle para vermeyi kabul edenler de kabahat. Mesela ben her sene otel tatili yaptım tüm sene çalıştığım 1 aylık maaşıma denk geliyordu. Şimdi de öyle ama maalesef harcamalarımiz ve enflasyon had safhada. Bu sebeple protesto ediyorum fiyatları gitmiyorum. Bir mini düğün meselem var herkese bol bol yedirip içirecegim ama o düğün salonlarına o fiyatı vermeyeceğim. Tüm bu olanlari da yonlendirecek tuketicidir. Herkese tavsiyem kredi kartlarınızı kapatın borçlarınızı sırayla bitirin eski usul olanla gecinin
    • PARA KIMDE2 Temmuz 2024 . 16:20

      Enflasyon ve hayata pahalılığının olduğu yerde her zaman esnaf - yatırımcı kazanır. Memur ve işci ise bu değişen fiyatlar ve vergi yükü ile ezilir. Ben aslında Ali Bey'in dediği kazançlara veya fiyatlara bakmıyorum. Kimse zorla bu salonlarda düğün yapması istenmiyor. Maddi durumu uygun olan gider bu salonda düğün yapar istemeyen gider Belediye nikah dairesinde evlenir. Düğün salonu işletmecisi bir risk almış yatırım yapmış yanında enaz 10-15 kişi çalıştırmış bir istihdam yaratmış. Bunda sorun yok. Bence asıl sorgulanması gereken bu kazancın ne kadarlık bir kısmı vergilendiriliyor. Ben size söyleyim 0. Yanında çalıştırdığı isciler 16-17.000 asgari ücret ve çıkarsa bahşis alıyor. Yıllık kazancı 250.00 tl yi geçmiyor ama enaz 100 tl vergi veriyor. Ama Mercedese binan düğün salonu işletmecisi devlete 1 kuruş vergi vermiyor.. Asıl sorun burada. Asıl ahlaksızlık ve adaletsizlik burada.
    • Yakıp Arslan2 Temmuz 2024 . 13:23

      Bu hayat pahalılığında, herkesin tasarruflu olması gerekir. Düğün sahibide haklı. Düğün salonları sahibide haklı. İsteyenler, resmi nikahla, evlenme işini yapabilir.
    • UZMAN1 Temmuz 2024 . 22:35

      Düğün salonlarında soygun var. :)
    • Yaman ismail1 Temmuz 2024 . 22:10

      Sayın yazar daha önce futbol la ilgili yazmış olduğunuz eleştirel yazınıza katılmadığımı yorum olarak yazmıştım ve sizde bana bir öğretmenin öğrencisine cevap verdiği gibi azarlar tarzda geri dönüş yapmıştınız. Fakat bu sefer öyle bir konu yakalamış ve öyle bir tespit yapmışsınız ki bu yazıyı okuyan defterdar, maliyeci, ticaret müdürlüğü ve de boş beleş ilgili esnaf odası hemen alarm tuşuna basıp ekiplerini teyakkuz haline getirip bu olayın üzerine yumruklarını var güçleriyle vurmalı. Birde bu işletme sizin yakınınıza kaç tl fatura kesmiş araştırılmalı. Bu çok önemli konuyu, soygunu, fırsatçılığı, adam kekle meyi gündeme getirdiğiniz ,kanayan bir yaraya parmak bastığınız için çok teşekkürler.Bu konuda belediye yede iş düşüyor. Kapasitesine oranla araç parkı olmayan veya yetersiz kalan ucube salonlar kapatılmalı. Yoksa ki ara sokaklara çekilen araçlar içinde alkol alınmakta, ara sokaklar wc gibi kullanılmakta,her türlü fuhuş kirli işler yapılmakta.
    • Ali Özdemir 1 Temmuz 2024 . 20:39

      "UZMAN" Bazı insanlar korkaktır. Adını yazmadan oraya buraya sıvama yapar... Bunların oranı yüzde 90 oldu. IQ 70'lerde. İmla da bilmiyor. Diploması da yoktur. Diplomasızları sever. BOP ürünü tiplerden... Hasedinden çatlıyor. ŞEREFİ varsa adıyla yorum yazar. Alçaklık etmenin alemi yok. Düğün salonlarında soygun var mı onu konuş yüreğin varsa.
    • Ali Özdemir 1 Temmuz 2024 . 17:23

      UZMAN... Korkak olmayınız. Adınızı yazarak iftira atmayınız. 3 yıl önce emekli oldum. Devlet bana 24 bin TL emekli maaşı veriyor. 74 kitap yazdım. Paraya ihtiyacım yok. Kimseye köpeklik etmedim, etmem. 3 yıldır özel bir lisede çalışıyorum. Okul benim değil. Öğrencilerden puanına ve başarısına göre 32-50 bin TL alınıyor.
    • DEVLET MEMURU1 Temmuz 2024 . 13:49

      herkes birbirini düdükleme peşinde insan kaynağımızın kalitesi bu sonrada niye ülke böyle
    • nilüfer park bofsad1 Temmuz 2024 . 13:35

      buralarıdan ne kadar kira lınıyor, kimler rant elde ediyor açıklansın
    • Aymış1 Temmuz 2024 . 12:00

      Siyasetçiler tarafından halkın duyguları, korkuları, inançları istismar edilerek ahlakın kaynağı ve yönü değiştirildi bu ülkede. Temeli, istismar edilebilecek lokal dinamiklere dayandırıp yerelleştirerek ahlak da kategorize edildi. Ve böylece, bir zamanlar Atatürk'ün rayına oturtmaya çalıştığı evrensel ahlakı kaybetti bu ülke. Oysa, evrensel ahlakın rengi yoktur, su gibi şeffaftır. Fakat, toplumsal evrimini tamamlayamamış geri kalmış ülkelerde, siyasi sebeplerle o suya mavi, kırmızı, yeşil, sarı renkler karıştırılarak evrensel ahlakın/insanlık değerlerinin kaynağı bulandırılır. Ahlak temelini kaybedince artık düzen tutmaz hiçbir şey. Çalışanların ücretlerine zam yapıldığı gün kiralar, gıda maddeleri, çarşı pazar fiyatları, her şey anında aynı oranda zamlanıyor. Bu zamlardan dolayı ertesi gün de çalışanların ücretleri eriyip alım gücü bir önceki günün seviyesine iniyor. Ve böylece, bütün sahneler birbirini tekrar ederek her seferinde trajik bir sonla bitiyor film. Siyasetçilerce, biri bittiğinde diğeri çevrilen birbirinin aynı filmlerin figüranlariyiz hepimiz; her seferinde mutlu son ile kandırılan! Doğduğun yer kaderindir. Gerçek ile hamasetin farkı : Uygar ülkelerin mezarlıkları yaşamış ölülerle, geri kalmış ülkelerin mezarlıkları varolmuş ölürlerle doludur..
    • Bolulu1 Temmuz 2024 . 09:34

      ağzına yüreğine sağlık bunu birazda insanlarımız kendi istiyor yapıyor o yaptıda ben niye yapmayayım kuyruk makara ondan sora inim inim inliyor borç ödeyeceğim diye.........
    • SOSYAL DEMOKRATLAR ORTAYA1 Temmuz 2024 . 09:20

      NİLÜFER PARK'ta kafe işletenler düğün tertip ediyorlar ama Bolu Belediyesine bu organizasyonlar için işgaliye vb bir ücret ödüyor mu bilmiyoruz. Ödenmiyorsa, dar gelirli ailelere de NİLÜFER PARK'ta düğün organize edilebilir. Zenginin ayakkabısı o çimenleri eziyorsa fakirin kundurası da ezebilir değil mi? Öyle değil mi BOLUNUN SOSYAL DEMOKRAT BELEDİYE BAŞKANI TANJU ÖZCAN?
    • memleketim1 Temmuz 2024 . 09:02

      Sayın ali bey çok doğru söylüyorsun ne gelirde adalet var nede giderde adalet var 25 yıl çalışarak emekli olan işçi yada bağkur'lu on bin lira maaş alıyor.. 25 yıllık memur yada imam 50 bin lira maaş alıyor televizyon haberlerine göre bir genel müdür birmilyon dörtyüz bin lira maaş alıyor dahası var ama neyse.
    • UZMAN 1 Temmuz 2024 . 02:34

      O kadar kolaysa, sen aç bı düğün salonu Ali Özdemir.. Herkese kolay para nasıl kazanılır dersi vereceğinize.. Alın işte en güzel örnek.. Siz en iyisi yöneticisi olduğunuz Özel okuldaki yillik öğrenci fiyatını yazın da şuraya, onun üzerine biraz felsefe yapalım bizde.!!!