Basın Konseyi dışında, hiçbir gasteci cemiyetine üye değiliz

Kanatlı Soygun

Kanatlı Soygun
    3 Temmuz 2024

    Kanatlı Soygun Mütevazı yerli aracımın hararet göstergesi 1-2 km yol ...

    Kanatlı Soygun

    Mütevazı yerli aracımın hararet göstergesi 1-2 km yol gitsem bile en yüksek değeri gösteriyordu. Web üzerinden hararet müşiri (sıcaklık algılayıcı) fiyatlarına baktım. 200-350 TL arası fiyatlarla satış yapan yerler buldum.

    Estetikten, düzenden, kaliteden, temizlikten 1000 yıl uzaktaki sanayi sitesine gittim. Yedek parça satan bir iş yerine girdim. İçerideki 3 kişi fosur fosur sigara içiyordu. Ortam leş gibiydi. Dişler kapkaraydı. “Buyrun, hoş geldiniz” bile demediler. Bozuk parçayı masaya koydum. İsteksizce çalışan bir zat bilgisayara baktı. “Orijinal yedek parça 1200 TL” dedi. Bu akıl dışı bir fiyattı. İçinde mercimek büyüklüğünde bir NTC (elektronik parça) olduğunu bildiğim, 3-5 gram ağırlığındaki bir nesnenin bu fiyatta olması makul değildi. “İnternetten baktım. 200-300 TL’ye satanlar var” dedim. Arka raftan bir kutu getirdi. İçindeki 8-10 farklı model arasından bir eleman buldu. “200 TL” dedi. Parçayı aldım. Oto elektrikçilik yapan arkadaşıma götürdüm.

    2-3 dakikada yeni parçayı yerine vidaladı. Aracı denedi. Sorun ortadan kalkmıştı. Arkadaşıma “Borcum ne kadar” diye sormadım. Yemek yiyelim dedim.

    Sanayi sitesinin içindeki 2 lokantaya baktık. Saat 20 sularında ikisinde de yiyecek bir şey kalmamıştı. Araç ile şehir merkezine geldik. 3 düzgün lokantaya baktık. Üçünde de yemek kalmamıştı. 

    Yeniden sanayi sitesine yöneldik. Buranın hemen girişindeki ızgara türü şeyler sunan sıradan bir lokantaya girdik. Ocağın başında bir kadın vardı. “Bize 2 tavuk kanadı yapar mısınız” dedik. 10 dakika kadar sonra iki minik teneke tabakta 200-300 gram arası ızgara kanatlar geldi. 2 ufak tabakta da mevsim salatası vardı. Bir tabak da lavaş türü ekmek verildi. Ek olarak 1 şişe su ve 1 şişe gazlı içecek aldık...

    Hesap olarak 750 TL ödedim. Bu akıl dışı bir fiyattı. İçimden “Haram olsun” dedim.

    Ne kadar kazık yediğimi öğrenmek için bugün bir markete girip 400 gramlık pakette tavuk kanadı aldım. 102 TL ödedim. Salata, lavaş, su, gazoz gibi ürünlerin toplam maliyetini hesapladım. Karşıma taş çatlasın 150 TL’lik bir bedel çıktı.

    Elektrik, su, kira, servis, internet, muhasebe, vergi, stopaj, temizlik, doğal gaz, tabela, reklam, emek gibi faktörleri de eklediğimde en çok 250 TL’lik bir rakam ortaya çıktı.

    2 kişinin mütevazı yemeğinden net 500 TL kazanç elde eden esnaf hakkında bildiğim bütün cümleleri sarf ettim.

    Ülkemizde girdi maliyetleri yükseliyor. Ancak, “ahlaksızlık, soygunculuk, sorumsuzluk, kazıkçılık, dolandırıcılık, açgözlülük, edepsizlik” bedelleri daha hızlı yükseliyor.

    Ali Özdemir

    www.aliozdemir.net

    0505 220 83 85

    03.07.2024     

    • Ali Özdemir6 Temmuz 2024 . 11:59

      "Refik Altun + kanatçı" Bazı insanlar okuduğu makalenin amacını, eksenini anlamaz. Bunlar dillerini bilmezler. Yazı yazamazlar. Korkak oldukları için isimlerini de yazamazlar. Yüzde 90 oranında bir kitleye sahiptirler. Emperyalizm, emek, hukuk, adalet, soygun, sömürü, demokrasi, hak arama, sorgulama yetenekleri de yoktur. Ahmakça cümleler kurarlar. Ülkenin geri kalmasının nedeni bunlardır.
    • Refik Altun6 Temmuz 2024 . 02:02

      Evet, bize çok hakaret ediye
    • kanatçı5 Temmuz 2024 . 18:35

      Ali hoca ben yazmayı imlayı bilmem ama saygıyı bilirim senin yazılarına yapılan yorumlara yaptıgın saygısızlık amerikaya vardı haberin yok.not imla bilmiyorum
    • Ali5 Temmuz 2024 . 10:24

      İnsanların yüreğinde zerre Allah korkusu, ahiret inancı ve kul hakkına riayet olsa zaten ne yasaya ne anayasaya ne de yönetmeliğe ihtiyaç kalır.
    • Ali Özdemir 5 Temmuz 2024 . 10:18

      Aklı başında yurttaşlar için birkaç söz... 21. yüzyılda, internet sayesinde her bilgiye erişebiliyoruz. Dünyanın her yerinden haber alabiliyoruz. Dil bilmeye bile gerek yok artık. Her türlü kaynağı web tarayıcılar çeviriyor. Yapay zeka sayesinde yeni bir çağın kapıları açılıyor. Dünyanın en zengin 5 ülkesinden biri olması gereken bu topraklardan ise cahil, bilgisiz, hırt, hırbo, maganda, kötücül, nefret kusan tipler çıkıyor. 75 yıldır CIA tarafından kurulan, kurgulanan siyasal partilerin uyguladığı eğitim örüntüsü sayesinde imla bilmeyen, saygısız, cümle kuramayan, derdini açıklayamayan kitle çığ gibi büyüdü. PISA ve OECD raporlarına göre her 100 kişiden 65'i okuduğunu anlayacak zekada değil. Bu nedenle demokrasiye, cumhuriyete, adalete, hukuka erişemiyoruz. Üzücü olan, insanı yoran budur.
    • Eğitimci4 Temmuz 2024 . 23:52

      Sayın yorumcular, Ali bey bütün yazılarında tamamen halkın içine girerek gerçekleri yazıyor. Lütfen seviyeli yorum yapalım. Yazılarından biraz ders ve ibret alalım. Bu memleketin düzelmesi için, insanlarımızın öncelikle yasalara saygılı, çağdaş, teknoloji ve bilime inanan, algılıyan, yorumlayan, analiz eden, girişimcilik ruhu olan laik eğitime ve eğitimcilere ihtiyacı var.
    • Ali Özdemir 4 Temmuz 2024 . 22:58

      kanatçı... Önce düzgün yazmayı, saygıyı, edebi, dili öğreniniz. Ankara'da aynı yemeği 400 TL'ye yemiştim. Ona istinaden fiyat listesine bakmadım. Aklınızı faydalı işlere harcayınız. Nobel ödülü alacak zekanız var.
    • Salih Güven 4 Temmuz 2024 . 22:09

      Senayiye girilmez
    • Ali Özdemir 4 Temmuz 2024 . 18:51

      "Refik Altun" Bazı insanlar ruhen hastadır. Yapacak bir işi, meşgaliyesi yoktur. Çoğu diplomasız ve eğitimsizdir. Bunlara klavye ödleği de diyebiliriz. Cahildirler. Akılsızdırlar. Bu dünyaya bir çivi çakmışlıkları yokturlar. Bunların oranı yüzde 90'a dayanmıştır. REFİK ALTUN müstear adını kullanan bu canlıda ZERRE şeref var ise gerçek ismiyle analiz yapar. Sağa sola b.k sıçratmaz. Cahiller her şeyi bilir. Bunlardan iyi vekil, iyi vali, iyi büyükelçi, iyi bakan yardımcısı, iyi milli eğitim müdürü olur. Her makalemin altına b.k sıvayan bu tiplerden tiksiniyorum. Yazılarımı bu hırt tayfa için yazmıyorum. Adını gizleyen, imla bilmeyen fikir çukurları bu ülkenin geri kalmasının ana sebebidir.
    • Akarsu Kurnazı4 Temmuz 2024 . 18:06

      Yağ ve yazlık/kışlık lastik değişimi haricinde, Bolu sanayisine iş yaptırmıyorum. İşi bilerek yapan usta bulamadım. Genellikle deneme yanılma yöntemiyle, sırayla parça değiştirerek, arızayı tespit etmeye çalışıyorlar. Tamir etmeye uğraşan usta yok. Çoğu parça değiştirip, hem parçadan hem de işçilikten kar etmeye bakıyor. Önemli ve iyi teknik bilgi gerektiren işlerde, Düzce ve Sakarya'yı tercih ediyorum. Herkese de tavsiye ederim. Bolu sanayisi benim için bitmiştir, bıktırdılar çünkü.
    • kanatçı4 Temmuz 2024 . 17:55

      Hoca artık lokantalarda kapı ve masalarda fiyat listesi zorunlu her gittigim lokantada var sen fiyat listesine bakmayıp yiyeceksin ondan sonrada haram olsun diyeceksin yok öyle dava
    • Emekli4 Temmuz 2024 . 17:14

      Sayın hocam, hukuk ve denetim dışı bütün işlerde soygunlar o kadar arttı ki, "İmalat Maliyet Hesaplaması" nasıl yapılacak, herkes şaşırmış durumda.
    • Müyesser Mukser4 Temmuz 2024 . 17:06

      Ben biryerde okumuştum Ali bey, protoin almazsak beynimiz yeterince çalışmamış
    • Refik Altun4 Temmuz 2024 . 15:36

      Su kaynatmissin sen Ali Özdemir :))
    • haklı4 Temmuz 2024 . 14:12

      ali bey aynen çok haklısın. hele bazı ayaklı galericilik yapan tamirciler var. adamlar 400 500 bin tl.lik bir araçtan 30 40 bin tl. kazancı bile beğenmiyorlar. 80 100 bin almadan iş yapmıyorlar.
    • Gülen Adam 4 Temmuz 2024 . 13:03

      Konunun en genel özeti PAFTA/PAYLASİM meselesidir . Özellikle belli sektörlerde ve iş alanlarinda köşe tutmuş olanlar ve belli karteller bu işleri tezgahlayanlardir.. Siyasi problemlerden dolayı da rekabetsizlik ortamı hazırlandığı için, birturlu bu kesimlerin acgozlulugu kirilamiyor.. onlarda bu basibozukluktan faydalanıp, özellikle halkın bir kesiminin üzerine yuklendikce yukleniyor . (Dargelirli ve sabit ücretliler) cekiyor en çok bunun acisini.. Bu işlere seyirci olan siyasi iktidar ise, nasılsa gelecek seçimde bı yolunu bulup tekrar iktidar olurum rahatliginda..
    • UZMAN 4 Temmuz 2024 . 12:48

      Bu ülkede et ve hayvansal ürün fiyatları çok yüksek ve şaibeli.. Tüm dünya ülkelerinden daha yüksek fiyatlara dahi protoine ulasamayoruz.. Normal enflasyon değerlerinin de çok üzerinde.. Bunun nedenini aklı başında bir zihnin anlaması mumkun değil . Şunu düşünmekten kendimi alamiyorum; çeyrek asırdır iktidar olan bir yönetim istese bu sorunu çok rahat çözebilir.. Çünkü biliyoruz ki, bazen istediğinde tek kalemde yandaslarin milyarlarca liralık vergi borcunu gizliden silebiliyor. Şimdi düşünüyorum da, acaba bilinçli olarak halkın sağlıklı beslenmesi istenmiyor mu!!!
    • Doğa 4 Temmuz 2024 . 12:04

      Sanayıde tamirci yok sök takcı ve kazıkcı bir zihniyet hakim.Ahlak ve helal kazan ararsan sizlere ömür.Allah Rahmet eylesin.
    • Doğrucu Davut4 Temmuz 2024 . 11:15

      bazı sanayiciler, tamirciler fahiş fiyatlarla iş yapıyorlar. 3-5 yere sormadan iş yaptırmamak lazım.. esnaf da aynı. artık fiyat sormadan kahveye dahi girmemek lazım. fırsatçılık kazıkçılık tavan yapmış durumda . çoğu dükkan-esnaf fatura fiş vermiyor.. maliye bunları hiç mi denetlemiyor.
    • Sadri4 Temmuz 2024 . 10:04

      Bu ülkede ahlak neden bu kadar çöküntüye uğradı? Tamam ekonomi falan iyi değil, bunları tarihimizde daha önce de gördük. Ama ilk defa gördüğümüz şey; Ahlak çöktü ahlak! Buna ne sebep oldu? Cevabını bulmamız gereken soru bu !
    • Engin4 Temmuz 2024 . 09:28

      İçinde bulunduğumuz durum, bu kadar güzel anlatılamazdı. Kaleminize sağlık…
    • memleketim4 Temmuz 2024 . 09:25

      sanayi sitesi değil'de çöplük gibi yada hurdakık gibi bir site olmuş hele bazı bölümlerine girdiğim zaman başım dönüyor tam bir rezalet olmuş..sayın ali bey'in konusuna gelince hepsini aynı kefeye koymak doğru değil ama yüz liralık iş için beşyüz lira alan'da oluyormuş yüz liralık iş için dürüstçe yüz lira alanda oluyormuş bu sadece sanayi sitesi için geçerli değil aslında hiç bir yerde ölçü yok iki kanat için 750 lira misali..iki kanadın 750 lira olduğu bir dünyada emekli ayağının en az bin dolar seviyesinde olması gerekmezmi..üreten işçinin asgari ücret en az bin dolar seviyesinde olması gerekmezmi
    • murat yılmaz4 Temmuz 2024 . 09:11

      Ülkemizde yeme içme sektöründeki başı boşluk almış başını gidiyor. Ne bir kontrol ne bir takip var. Lokanta ve restaurantlar kafalarına göre fiyatlama yapıyorlar. Şimdi aklı evvel bazıları da diyecek ki işine gelmiyorsa yemeseydin. Konu o değil, çok fahiş fiyatlara insanlara bu hizmetin verilmesine herkesin tepki vermesi gerekir. Soygun düzeninin parçası olan herkese her sektöre gerekli cezaların verilmesi şarttır.
    • Yekta Birna4 Temmuz 2024 . 08:58

      Kazıklandığınız yere bir daha gitmezsiniz olur biter. Bunu alışkanlık yaparsanız ve de tanıdık iyi yemek yapıyor demeden gitmemeyi öğrenirseniz esnaf da anlar.
    • Mahmut4 Temmuz 2024 . 08:55

      aynen ahlaksızlık , bu durumun başka açıklaması yok.
    • Köroğlu4 Temmuz 2024 . 08:43

      Ali Bey bu konuda çok ama çok haklısınız. Maalesef ülkemizde yaşanan ahlaki erezyon ticarette daha fazla hissediliyor. Geçenlerde aracımın şoför kapısında kilitleme problemi oldu, anahtardan otomatik olarak bazen kitliyor bazen de kitlemiyordu. Sanayi de bu tür arızalara bakan bir esnafa gittim, orjinal parça isterseniz 8.000 - 9.000 TL arası bir fiyatı var ama derseniz tamir edin, bu konuda kendimizi geliştirdik, bir iki parça değiştirerek sorunu gideriyoruz. O işlemin fiyatı ne kadar dedim? Çok rahat bir şekilde 2.500 TL dedi, peki dedim. İki saat sonra aradı tamam aracınızı alabilirsiniz. Talepleri üzerine ödeme ise şahsi hesabına EFT ile yapıldı. Fiş yok fatura yok devlete vergi yok, ne güzel iş değil mi? Dediğiniz gibi Ali Bey internete baktım, aracın orjinal çıkma kilit sistemi komple takım olarak internette 1.200 - 1.500 TL arası bir fiyat. Yaptıkları işin parça maliyeti taş çatlasın 100 - 250 TL ama ödenen paranın kalan 2.000 TL'den fazla tutarı ise kazık. Allah kimseyi Sanayi Sitelerine ve de insafsız esnafların, ticaret erbabının eline düşürmesin. Buradan yetkililere sesleniyorum, bu tür iş yerleri çok ciddi rakamlarda gelir elde ettikleri halde, devlete vergi ödeme noktasında ise neden çok komik rakamlarda kalmaktadırlar. Denetim eksikliği devletimizin en büyük problemidir. Kurban Bayramlarında yaşanana ne demeli, toplu kurban kesiminin yapıldığı yerlerde ödemeler nakit, fiş yok fatura yok denetim yok. Bir kesim yerinde 1 günde en az 20 milyon TL toplanıyor.
    • Halkçı (II)4 Temmuz 2024 . 06:14

      Neymiş serbest piyasaymış.. Serbest piyasanın, kapitalizmin babası Adam Smith "bırakınız yapsınlar" demiş. Valla yapıyorlar da onun bunu kastettiğini hiç sanmıyorum! Neyin serbest olduğu belli. Çüşş !.. O kadar da serbest değil ! (Biz, Batı emperyalistlerine karşı kurtuluş ve bağımsızlığımızı korumakla yetinmiyoruz. Aynı zamanda Batı emperyalistlerinin kuvvetleri ve bilinen her aracı ile Türk ulusunu emperyalizme araç yapmak istemelerine engel oluyoruz. Bu suretle bütün insanlığa hizmet ettiğimize inanıyoruz./Mustafa Kemal ATATÜRK - Tamim ve Telgraflar, Sayfa.339)
    • Halkçı (I)4 Temmuz 2024 . 06:11

      Köşesinde bir süredir bu konuda kamuoyunda farkındalık yaratmaya çalışan Sayın Yazar yerden göğe haklıdır. Yorumlarda bazen haksızca eleştirilse de O'nun dürüst, namuslu, ahlaklı ticaret erbabını/esnafı kast etmediği de ortada. Bizim de sözümüz onlara değil, dürüst tüccar/esnaf bir tarafa, baş tacı. Peki, devlet niye müdahale etmiyor, vatandaş gibi izliyor bu kapkaççı, ipinden kopmuş ahlaksız piyasayı? : Efendim, serbest piyasa cart, curt.. Ulan, başlarım böyle serbest piyasaya! Putin iktidara geldiğinde Rusya soyuluyordu, neredeyse çökmüştü. Esnafı, ticareti, piyasayı, üretim araçlarını rehin alıp ekonomiyi sömüren, halkın kanını emen çokuluslu komprador oligarkları, yabancı şirketlerin ayakçılığını yapan ahlaksız tröstleri, para babalarını toplayıp, halktan çaldıklarını hepsinin kursaklarından söküp aldı. Çanlarına ot tıkadı, Baba'nın kim olduğunu gösterdi! Bu nedir ya ! Serbest piyasa bu mu yani? Piyasada herkesin ipini koparmış gibi kafasına göre malların fiyatını orantısızca ve ahlaksızca şişirip girdi maliyetlerinin kat be katının vatandaşa girmesi mi? Adam 1 liralık mal'a maliyetini, kârını, masrafını koyduktan sonra on katına 10 liraya da satsa, 100 liraya da satsa, 1000 liraya da satsa, "Ulan deyüs, sen ne yapıyorsun, gel bakalım buraya" deyip ensesinden tutan yok.
    • Devlet4 Temmuz 2024 . 00:17

      Devletimiz gereğini yapmıyor Ali Bey. Kalemine sağlık ama devlet denetim yapmıyor